וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים של הצלחות: 'צים' חגגה את השנה המוצלחת בתולדותיה

עודכן לאחרונה: 10.6.2021 / 14:26

השנה האחרונה נתנה לצים הרבה סיבות למסיבות. השבוע התכנסו בביתו של בעל השליטה בחברה, עידן עופר, בכירי המשק הישראלי ועובדי צים , כדי לחגוג את ההנפקה המוצלחת של החברה בבורסה של ניו יורק, בראשית השנה

עידן עופר ורעייתו בתיה אירחו את מנכ"ל צים אלי גליקמן ואת בכירי החברה והמשק הישראלי לארוחת ערב ולחגיגה גדולה.

"עידן היה האדם היחיד שהאמין בצים לאורך כל הדרך, תמך בה ומנע את נפילת החברה", אמר גליקמן באירוע. "הוא לא ויתר גם כשרבים אחרים הרימו ידיים. הוא נתן לי השראה".

חברת הספנות צים, שרק לפני שנים ספורות הייתה על סף קריסה, השלימה בחודש ינואר הנפקה בבורסת ניו יורק לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר. מאז זינקה מניית צים ביותר מ-200 אחוזים ורשמה ברבעון הראשון של 2021 רווח נקי של 590 מיליון דולר.

קבוצת קנון הולדינגס של עידן עופר, היא בעלת האחזקות העיקרית בחברה (28 אחוזים). ההנפקה ההיסטורית של החברה התרחשה בעקבות זינוק חסר תקדים בתוצאות החברה, שעברה מהפך דרמטי תחת ניהולו של גליקמן.

עידן ובתיה עופר מארחים את אלי גליקמן. סיון פרג',
עידן ובתיה עופר, מארחים את אלי גליקמן (במרכז) בביתם/סיון פרג'

חגגו את ההנפקה המוצלחת

באירוע נכחו צמרת העולם העסקי בארץ ובעולם ובכירי חברת צים, בהם יושב ראש החברה יאיר סרוסי, ראש המוסד היוצא יוסי כהן, יושב ראש בנק הפועלים ראובן קרופיק, מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר, יושב ראש בנק לאומי סאמר חאג' יחיא, מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן, בעלי חברת הביטוח הראל יאיר ואילנה המבורגר, גדעון וחנה המבורגר, אודי אנג'ל.

עוד השתתפו באירוע: יושב ראש צים לשעבר אהרון פוגל, אלפרד אקירוב, עמיקם כהן, עורך דין דוד חודק, עורך דין דני גבע, רקפת וראם רוסק-עמינח, מייקל בורש מבכירי סיטי בנק, ג'ונתן פנקין מנכ"ל גולדמן סאקס ישראל, אביעד קאופמן, יואב דופלט, יאיר כספי, ניצן וגד סומך ובכירים נוספים מחברות סיטי בנק, גולדמן סאקס, וברקליס רון פרושאור לשעבר שגריר ישראל באו"ם, מנכ"לי חברות הביטוח המובילות בארץ.

עידן עופר ואלי גליקמן. סיון פרג',
עידן עופר (משמאל) ואלי גליקמן/סיון פרג'

ספינה חדשה, שתיקרא 'צים-סמי עופר'

עידן עופר סיפר באירוע כי לפני שנים אחדות, כשצים הייתה בהפסדים ונזקקה לחמצן כלכלי, הוצע לו לרכוש את החברה במסגרת עסקה מעט-משעשעת: "אחד המתעניינים הציע לרכוש את צים אם אשלם לו 150 מיליון דולר. הוא אמר לי: 'אני אעזור לך להיפטר מהחברה'", עופר, שאוחז גם בבעלות של 33 אחוזים ממניות אלופת ספרד בכדורגל, אתלטיקו מדריד, נשאל מה ההבדל בין צים לאתלטיקו מדריד. "אין הבדל, אלי גליקמן הוא המנג'ר של צים כפי שדייגו סימאונה הוא המנג'ר של אתלטיקו", התבדח עופר.

גליקמן הכריז כי אחת הספינות הירוקות החדשות שרכשה צים, תיקרא "צים-סמי עופר", על שמו של איש העסקים המנוח ואביו של עידן, שהיה בעל מניות גדול בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully