וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד השיכון: "עיכוב תכנית קריית שחקים הוא מהלך בריוני"

עודכן לאחרונה: 10.6.2021 / 20:41

ערב השבעתה של ממשלה חדשה ולאחר מבצע צבאי שהדגיש את המחסור המשמעותי בפתרונות מיגון בישראל, התכנסו בכירי ענף הנדל"ן ב"פסגת הנדל"ן" עם מקבלי ההחלטות בתחומי דיור, תכנון ובניה

ערב מה שנראה כחילופי שלטון בישראל, התכנסו בכירי ענף הנדל"ן כדי לדון במספר תחומים - ממצוקת הדיור ועד לחיסרון בפתרונות מיגון עבור רבים מאזרחי ישראל.

קמיניץ: "החוק לא הוקפא לחלוטין, מתקיים שיח בעניינו"

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמיניץ: "ההקפאה של חוק קמיניץ לא מוחלטת ומלאה. מתקיים שיח כדי להגיע להבנות".

קמיניץ, התייחס בשיחת "אחד על אחד" עם דני קושמרו, לסערה שעורר החוק שנחקק על שמו, שעוסק בהגברת האכיפה נגד בנייה לא חוקית, במסגרת המו"מ הקואליציוני עם מפלגת רע"מ. לדבריו, המטרה הייתה לייצר כלים יעילים ומהירים יותר כדי להתמודד עם הבנייה הלא חוקית, שהוגדרה על ידי בג"ץ כ"מכת מדינה"

"החברה הערבית עוברת מהפכה תכנונית, מדינת ישראל השקיעה מיליארדים כדי לשנות מציאות של היעדר תכנון. אנחנו רואים התקדמות, אך הציבור לא רואה אותה כי היא נמצאת על שולחן השרטוטים. הבנייה הלא חוקית מחבלת במהפכה הזו ולכן המטרה היא למנוע אותה, ואם נבנתה, להרוס אותה במהירות. משקיעים כל כך הרבה כסף בתכנון, יושבים ומתאמצים לפתור בעיות, לא שווה לזרוק את כל הדבר הזה לפח". אמר קמיניץ על גבי הבמה.

"אני לא רוצה להיכנס לשיח הפוליטי ולהסכמים הקואליציוניים, אבל ההקפאה שמדברים עליה היא לא הקפאה מוחלטת ומלאה. מתקיים שיח, מה צריך להקפיא או להמתין עם האכיפה לגביו, ועם מה צריך להמשיך", משתף קמיניץ.

לגבי השלכות אפשריות של ביטול החוק אמר קמיניץ כי "בסופו של דבר נחזור למצב שאנחנו כוועדה מקצועית פגשנו לפני שש ושבע שנים, בנייה בלתי חוקית משמעותית שהמדינה לא יכולה להתמודד איתה".

ארז קמיניץ, המשנה ליועהמ"ש, כנס פסגת הנדל"ן. יוסי אלטרמן וגיל מגלד,
ארז קמיניץ, המשנה ליועהמ"ש, כנס פסגת הנדל"ן/יוסי אלטרמן וגיל מגלד

"עיכוב תכניות הוא מהלך בריוני שלא צריך לקרות, הסכמים צריך לכבד"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יאיר פינס אמר: "מדינת ישראל ייחודית בשני דברים: בעלות על הקרקע וגידול בקצב מסחרר. אין אף מדינה מערבית שצומחת בקצב הזה. הענף הוא כמו נמר שעומד על קו הזינוק, ברגע שיהיה לנו אישור, נצא לדרך. יש בשוק אפשרות להפציץ את המשק ביחידות דיור נוספות. התכניות כבר מוכנות".

פינס התייחס לעימות בין עיריית הרצליה ורשות מקרקעי ישראל ואמר כי: "הרשויות המקומיות חתומות על הסכמי גג מול הממשלה, והסכמים צריך לכבד. עיכוב תכנית קריית שחקים הוא מהלך בריוני שלא צריך לקרות. הממשלה תהיה מאוד נחושה בעניין הזה: מי שלא יעמוד בהסכמים חתומים, יזכה לסנקציות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יאיר פינס מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יאיר פינס/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

"יעילות משקית - צמצום הנסיעה יביא להקלה בהגעה למקומות העבודה"

מנהל רשות מקרקעי ישראל יעקב (ינקי) קוינט אמר כי: "יש קושי בתכנון היום, אנחנו מזהים ורואים שהיקפי התכנון יורדים, רואים חוסר שיתוף פעולה בתכנון. לא אנחנו אחראים על התכנון. אני מניח שייעשה מאמץ ממשלתי כדי לשפר את זה, אבל על בסיס הנתונים שיש אצלנו, המצב לא מרנין. יש מי שנוח לו שהמחירים, אנחנו עושים כל מה שניתן כדי לעמוד ביעדים".

קוינט הוסיף "הוצאנו כמה מתחמים למכרזי קרקע לא מתוכננת, אני רואה בזה סוג של הפרטה, אנחנו נותנים לשוק הפרטי לקבל את המתחמים ולתכנן אותם. בקרוב נשווק עם רכבת ישראל מתחמי נדל"ן, גם במטרו זה מתוכנן. אני מאמין שבחודש הקרוב, יצא מכרז ראשון במודיעין, זה יצמצם את הנסיעה, תתקיים יעילות משקית ויוקל על האנשים להגיע למקומות העבודה בצורה נוחה יותר".

אורי יוניסי, סמנכ"ל משכנתאות וקשרי לקוחות בבנק לאומי. כפיר סיון,
סמנכ"ל משכנתאות וקשרי לקוחות בלאומי אורי יוניסי/כפיר סיון

סמנכ"ל משכנתאות בלאומי: "שיא כל הזמנים - 16% עליה בנטילת משכנתאות חדשות"

סמנכ"ל משכנתאות וקשרי לקוחות בלאומי אורי יוניסי אמר כי: "2021 מסתמנת כשנה חסרת תקדים בהיקפי נטילת משכנתאות חדשות וגם בקצב מיחזורי משכנתאות קיימות. אם קצב נטילת המשכנתאות החדשות שאנו רואים מתחילת השנה יימשך, בסוף השנה אנחנו עשויים להגיע לקרוב ל-100 מיליארד שקל, עלייה של כ-16% לעומת השנה הקודמת, שגם בה נשבר שיא כל הזמנים".

יוניסי מסביר: "הרקע לעלייה בנטילת המשכנתאות הוא כמובן הגאות בשוק הדיור, שנובעת מכמה גורמים, ובהם העובדה שתכנית מחיר למשתכן יורדת מהמדף בהדרגה, חזרה של משקיעים לשוק על רקע הורדת נטל המס עליהם והתעניינות גוברת של יהודים מחו"ל ברכישת דירה בישראל כהכנה לעלייה אפשרית"

"במקביל, אנו עדים למספר שיא של בעלי משכנתאות שמתעניינים במיחזור משכנתא, בהיקפים שעולים פי כמה על שנים קודמות. זאת, על רקע הרפורמה שהוביל בנק ישראל במסלול הפריים ורמות הריבית הנמוכות בכל המסלולים. הציבור מנצל את הרפורמה כדי להגדיל את חלקו של רכיב הפריים במשכנתא ולהוזיל משמעותית את ההחזר החודשי", מסכם יוניסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully