וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינסטגרם משנה את חוקי האירוח: "אנבוקסינג" ו-DIY משפיעים על ההוצאות

עודכן לאחרונה: 12.6.2021 / 9:02

כשאפשרויות הבילוי במסעדות, טיסות ובתי מלון, היו מחוץ לתחום במהלך השנה האחרונה, הישראלים הסתגלו למצב, אימצו שינויים והחלו לארח ולהתארח יותר. בדקנו כיצד השפיעו, הרצון לשתף באינסטגרם והטרנדים "אנבוקסינג" ו -DIY, על הוצאות האירוח הביתי

לא מעט דובר בשנה האחרונה והשפעות מגפת הקורונה על הרגלי הצריכה של כולנו.

לא נחדש אם נספר לכם כי היקף הזמנות האוכל ממסעדות עלה וכך גם צריכת המזון הביתי וההשקעה בחלל הפרטי - הבית. גם לא יפתיע אתכם לדעת שהישראלים הפכו את הבית למקום שכיף להיות בו, וכיף לא פחות, לארח בו. אפילו סביר שאתם מרגישים כך בעצמכם.

כשאנו מקווים שהקורונה כבר שייכת להיסטוריה, יצאנו לברר האם מה שמסתמן כחיסולה של המגפה, משנה לנו את הרגלי הבילוי והאירוח גם אחריה, ואם כן, כמה זה עולה לנו?

נתוני צריכה מעניינים שמתפרסמים לאחרונה חושפים כי הזמן הממושך בבית והצורך למלא שעות מתות בתוכו, הובילו להתפתחות קטגוריות רבות.

לא רק בגלל הקורונה - DIY כמגמה עולמית משפיעה

מחקר שהוזמן על ידי מותג הג'ין הסקוטי Caorunn מגלה ש-79% מהצעירים (18-34) ניסו להכין קוקטייל בבית במהלך השנה האחרונה, מי שאוהב להתפנק עם כוס משקה בערבים, אימץ את השייקרים וההכנה הביתית במקום לפקוד את הבר השכונתי.

"בישראל אוהבים לארח, לפתוח שולחן ולגרוף מחמאות על השפע ועיצוב השולחן", מספרת יוליה אפק, סמנכ"לית שיווק של אתר מכירות האלכוהול "פאנקו" (Paneco). "אנחנו רואים עליה בצריכה הביתית של משקאות ואביזרים גם ללא קשר לקורונה. מסתבר שיש קשר גם למגמה עולמית רחבה יותר של "עשה זאת בעצמך" (DIY), כמו התפתחות הקולינריה, גם בתחום המשקאות, רוצים לנסות להכין משקאות מורכבים לבד, להצליח במשימה וכמובן - לעלות לאינסטגרם".

"בהקשר זה, אנו חווים עליה משמעותית בביקושים לערכות ביתיות ואביזרים להכנת קוקטיילים. מחירי המוצרים באתר נעים מ-22 שקלים למסננת קוקטיילים, לכותש קרח ב-125 שקל ועד לערכות ברמן מוכנות במחיר של 399 שקלים", מסכמת אפק.

טרנד ה'אנבוקסינג': האריזה מושקעת. ג'ין טוניק באתר פנקו, 139 שקלים. paneco,
טרנד ה'אנבוקסינג': האריזה מושקעת. ג'ין טוניק באתר פאנקו, 139 שקל/paneco

עלייה של 24% בקטגוריית השייקרים, ערכות הברמן ומשחקי השתייה

גם ברשת ג'נטלמן, המציעה קולקציה רחבה של ערכות מיקסולוגיה, לא מאמינים שתרבות הקוקטייל הביתי שהתפתחה בשנה האחרונה תיסוג לאחור במהלך הקיץ הקרוב: "תקופת הקיץ מביאה עמה מידי שנה עניין מחודש בקוקטיילים, כאשר השנה אנו צופים שינוי מגמה מצריכת קוקטיילים באירועים ובילויים להכנתם בבית, גם בגלל שמחיר קוקטייל בבר או מסעדה הוא יקר משמעותית, וגם מאחר ורבים כבר התנסו במהלך השנה האחרונה בהכנת קוקטיילים ביתיים וראו שהם מסוגלים להגיע לתוצרים יצירתיים וטעימים גם בבית", מרחיב טל רז מבעלי רשת ג'נטלמן.

רז משתף: "אנו מסכמים שנה עם עלייה של 24% בקטגוריית השייקרים, ערכות הברמן והקוקטיילים ומשחקי השתייה, כאשר ממוצע כל רכישה עומד על 139 שקל".

"אנחנו מזהים פריחה בתחום ההכנה ומשחקי האלכוהול: אנשים מחפשים דרכים לגוון את התוכן בבית, בתוך כך, הרחיבה הרשת את הקטגוריה: החל מאיקס עיגול או שחמט צ'ייסר, משחק אלכוהול בסגנון 'אמת או חובה', פותחני בירה משחקיים ועוד.

בגזרת הקוקטיילים מציעה הרשת ערכות מיקסולוג מקצועיות בנות 8 חלקים הכוללות שייקר נירוסטה עם מסננת מובנית וסוגר הרמטי, ג'יגר, מלקחיים, כפית ערבוב, מאדלר ראש שטוח, פותחן שטוח ופיות נירוסטה שמגיעים באריזה מעוצבת המתאימה לתרבות ה"אנבוקסינג" של הרשתות החברתיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ערכת ברמן סופר פרימיום cocktail shaker הכוללת 8 חלקים. רשת ג'נטלמן, 139 שקלים.. יח"צ,
ערכת ברמן סופר פרימיום cocktail shaker הכוללת 8 חלקים. רשת ג'נטלמן, 139 שקל/יח"צ

מכונת קרח כגיבוי לפריזר ומקרר יין בזירה הביתית

תרבות האלכוהול שנוצרה בבית במהלך השנה האחרונה, הניבה פריחה לא רק בשוק האלכוהול וציוד המיקסולוגיה אלא גם לשוק מוצרי החשמל לבית:

"אחד המוצרים הנמכרים ביותר שלנו במהלך השנה האחרונה הוא מכונת קרח ביתית, שנותנת תגבורת לקרח מהפריזר, וחוסכת את הריצה הלוך ושוב לתחנת הדלק הקרובה", מרחיב אסי ארביב מבעלי קבוצת קלינטון סחר. "בנוסף מקרר היין שבעבר היה מוצר זניח שנמכר כמעט באופן בלעדי למסעדות ובתי מלון הופך בשנים האחרונות לקטגוריה צומחת גם בזירה הביתית, וכך, היקף המכירות שלו עלה ב-14% בשנה האחרונה".

מחיר מכונות הקרח עומד על 990 שקל, מחירם של מקררי היין מתחיל ב-1,300 שקל וצפונה, תלוי במותג, בגודל ובפיצ'רים הנלווים, כאשר מקררי יין של מותגי היוקרה דוגמת Küppersbusch מגיעים עד ל-30 אלף שקל".

מכונת קרח ביתית של המותג normande. יח"צ,
מכונת קרח ביתית של המותג normande. המחיר: 990 שקלים/יח"צ

מגמה אחת OUT ומגמה אחרת IN

מגמה מתמשכת של השנים האחרונות מדברת על כך ששעת הבילוי של הישראלי הופכת עם השנים למוקדמת יותר.

יוליה אפק: "בעבר העדיף הבליין הישראלי, בשונה מהבליין האירופאי, לצאת לבלות בשעות הקטנות של הלילה. היום אנחנו עדים למגמה שונה. לשתות לשכרה עד אור הבוקר ולחבק אסלות במקומות חשוכים זה OUT, לשתות בצורה מודעת, בשעות שפויות עם אחוזי אלכוהול נמוכים ובחברה שבחרנו בעצמנו, זה IN".

משחקי אלכוהול, רשת ג'נטלמן. יח"צ,
משחקי שתייה, רשת ג'נטלמן/יח"צ

"קוקטייל זאת בעצמך" מדריך וידיאו להכנת קוקטיילים יצירתיים

טרנד ה'אנבוקסינג' שכבר הוזכר פה קודם, הוא טרנד של סרטוני פתיחת אריזות שכבש את הצעירים.

במסגרת הטרנד, המצלמה מלווה את פתיחת המוצרים, תוך תיעוד אלמנט ההפתעה וחוויית ההרכבה או השימוש. שיתוף הסרטונים ברשתות החברתיות הולך ומתחזק והופך את האריזה לחלק אינטגרלי מהמוצר, אלמנט שיש להשקיע בו פחות מהמוצר עצמו.

בשל הביקוש, ב'פאנקו' מרחיבים לקראת עונת הקיץ ומשחקי היורו הקרבים, את מחלקת המארזים המוכנים. באתר מוצעות ערכות המכילות את כל מה שצריך להכנת קוקטייל ביתי מושקע, כמו גם השקעה בעמוד ייעודי באתר: "קוקטייל זאת בעצמך" המציג סרטוני הכנה של עשרות קוקטיילים יצירתיים.

מקרר יין קופרבוש, המחיר עשוי לנוע בין 1,300 שקלים לכ-30 אלף שקלים.. יח"צ חו"ל,
מקרר יין קופרבוש, המחיר עשוי לנוע בין 1,300 ל-30 אלף שקל/יח"צ חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully