וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרה טיפים לכתיבת קו"ח שיסדרו לך את העבודה הבאה

שרון פלס, מנהלת מש"א JobMaster

עודכן לאחרונה: 11.6.2021 / 12:46

שוק העבודה מתאושש עם כל יום שעובר ועבור מי ששהו בחל"ת, זו הזדמנות טובה להתחיל לחפש את המשרה הבאה. כך תכתבו קורות חיים שיקרבו אתכם לג'וב הבא

שוק העבודה מתאושש מיום ליום, עידן החל"ת הופך לנחלת העבר וזה אומר דבר אחד: הגיע הזמן למצוא עבודה. הבעיה היחידה היא שאתם לא היחידים שנמצאים במצב הזה. התחרות על מקומות עבודה אינה פשוטה, וכדי להתקבל צריך להתבלט על פני מועמדים אחרים.

כרטיס הביקור שלכם הוא מסמך קורות החיים. הוא זה שיגרום למגייסים להחליט אם להזמין אתכם לראיון ועשוי להכריע בהתלבטות אם לגייס אתכם או לא. איך מכינים קורות חיים מנצחים שיעזרו לכם להתקבל לעבודה הבאה שלכם?

הנה עשרה טיפים מנצחים למסמך קורות חיים מושלם:

1. היו אמינים. הקפידו תמיד להיות כמה שיותר מדויקים ואמינים - כתבו רק דברים שבאמת עשיתם ומיומנויות שאתם מחזיקים בהן, ואל תסתירו פרטים משמעותיים. בראיון העבודה סביר להניח שתישאלו על הדברים שכתבתם בקורות החיים, והדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות הוא שתיתפסו כבלתי אמינים.

2. היו רלוונטיים. אין ספק שניסיון מקצועי ותעסוקתי הוא יתרון כשמתמיינים למשרה חדשה, אך לא כל מקום עבודה שהיה לכם בחייכם יהיה בהכרח רלוונטי למשרה הבאה, או יעורר רושם חיובי. קורות החיים שלכם מלמדים לא רק על הניסיון והכישורים שלכם, אלא גם על היכולת להבחין בין עיקר לטפל. אכן מומלץ לשלב בקורות החיים את כל מה שיכול להעיד על הניסיון, היכולות והכישורים הרלוונטיים שלכם, אך לא מעבר לכך.

3. הבליטו הישגים מיוחדים. ניסיון זה חשוב, אבל ניסיון מוצלח חשוב אפילו יותר. אם אתם מועמדים לתפקיד בכיר או ניהולי, ציינו בקורות החיים הישגים מקצועיים מיוחדים בתפקידים הקודמים - כמובן, תוך הקפדה לא להפריז בכך יותר מדי ולא לכתוב דבר שלא תוכלו לעמוד מאחוריו בראיון.

4. התאימו את קורות החיים למשרה שאתם מתמודדים עליה. בהמשך לסעיף הקודם, חשוב לזכור שלא כל המשרות דורשות את אותם כישורים. לפני ששולחים קורות חיים יש לבדוק את דרישות התפקיד, ובהתאם לכך להבליט את הדברים שלדעתכם יעזרו לכם להתקבל ולהסיר דברים לא רלוונטיים (כמובן, מבלי להפר את הכתוב בסעיף 1).

5. הוסיפו פנייה אישית. אחת הדרכים להפוך את קורות החיים ליותר מעניינים ומועילים עבור המגייסים במקום העבודה שאתם מתמיינים אליו היא לכתוב בשפה חופשית, בפתח קורות החיים או במכתב מקדים נפרד, קצת על עצמכם: רצון, ציפיות, מצב תעסוקתי נוכחי וכו'. טקסט קצר ותמציתי שיסייע לכם להתבלט ולמגייסים להכיר אתכם טוב יותר.

שרון פלס. יח"צ,
שרון פלס, מנהלת תחום משאבי אנוש, באתר ניהול קריירה JobMaster/יח"צ

ממליצים? עדיף בטלפון ולא בכתב

6. היו תמציתיים. נקודת המשך לסעיף הקודם. יש לקחת בחשבון שהמגייסים לתפקיד שאתם מתמיינים אליו עוברים על עשרות אם לא מאות מסמכי קורות חיים. כדאי להפוך את מסמך קורות החיים שלכם לכזה שכבר ממבט ראשון ומסקירה ויזואלית ראשונית יאפשר להבין מה אתם עושים - תארו בראשי פרקים ובמספר משפטים כל תפקיד שמילאתם.

7. אך לא תמציתיים מדי. ישנו מיתוס רווח לפיו קורות החיים צריכים להיות באורך עמוד אחד בלבד. זה לחלוטין לא בגדר חובה. ההפך, ממעומדים עם ניסיון רב המתמודדים על משרות בכירות יש ציפייה גם לשני עמודים. בקורות חיים ארוכים יותר תקציר קולע בתחילת קורות החיים, כולל יכולות וכישורים עיקריים, יכול לסייע מאוד.

8. הבליטו את היתרון היחסי שלכם. נסו לפתוח את הראש ולחשוב אלו כישורים בלתי שגרתיים יש לכם, שלא בהכרח נכנסים לקטגוריות המקובלות אך יכולים לסייע לכם להתבלט על פני מועמדים אחרים ולקבל את התפקיד: כל מה שיכול להעיד על יצירתיות, מקוריות ו/או ערך מוסף.

9. שמרו על פורמט אחיד. ישנם פורמטים וסגנונות שונים לקורות חיים: ניתן לכתוב אותם באופן כרונולוגי ולפי קטגוריות שונות, או לחילופין בנקודות שמציגות לפי סדר חשיבות את הניסיון הרלוונטי שלכם. כך או אחרת, חשוב להקפיד על אחידות בפורמט ובסגנון, על מנת למנוע בלבול ולוודא שקריאת קורות החיים תהיה נהירה ונוחה.

10. ותרו על מכתבי המלצה. זה מיותר, זה רק מוסיף עוד נפח לקורות החיים ולא באמת קוראים את זה בשלב הזה. יתרה מזאת - אין כמו לשוחח עם ממליצים בטלפון - לשמוע טון, לשאול שאלות שמעניינות את המראיין ספציפית ולא לקבל טקסט מוכן מראש. גם המשפט "המלצות יצורפו עפ"י דרישה" הוא מיותר. אם המראיין יזדקק להם, ברור שהוא יבקש. ונקודה אחרונה: תמונה בקורות חיים? ממש לא.

שרון פלס, מנהלת תחום משאבי אנוש, באתר ניהול קריירה JobMaster

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully