וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, אבל מה זה בעצם ביטקוין?

שימי פרנס, דירקטור מוצר ב-Pepper

עודכן לאחרונה: 11.6.2021 / 7:46

בשבוע שעבר רמז אילון מאסק שטסלה תמשוך את ידה מהביטקוין, וגרם לצניחה בשער המטבע הווירטואלי. אבל מה זה בכלל ביטקוין ומה הם מטבעות וירטואליים? ביקשנו הסבר מהמומחים של Pepper

בשבוע שעבר רמז אילון מאסק, מייסד חברת טסלה ומהאנשים העשירים בעולם, שטסלה עשויה לסיים את "הרומן" הקצר שלה עם הביטקוין, מטבע הקריפטו המוביל. הציוץ של מאסק בטוויטר הביא לטלטלה בשערי המטבעות הקריפטוגרפיים, שירדו בעד 6% באותו יום.

לפני שנמשיך עם מאסק וטסלה, נעצור רגע להבין מה זה בכלל מטבע קריפטו.

"קריפטו" הוא קיצור של המילה "קריפטוגרפיה", ובעברית "הצפנה". מטבע קריפטו הוא מטבע וירטואלי שנוצר בעזרת כוח מיחשוב רב (מאוד). בשונה ממטבעות רגילים שנוצרים על-ידי הבנק המרכזי של כל מדינה ומוכרים לנו מהעולם הפיזי בצורה של מטבעות או שטרות, מטבעות הקריפטו הם בעצם שורות קוד תוכנה מוצפנות, ותהליך היצירה שלהם נקרא "כרייה".

פעולת הכרייה מבוססת על פתרון נוסחאות מתמטיות מסובכות, דבר שמחייב שימוש בכוח מיחשוב רב, כאשר ה"כורה" שמפצח את הפונקציה מהר יותר מקבל תמורה במטבעות דיגיטליים. ככל שישנם יותר מטבעות, כך הנוסחאות הופכות למסובכות יותר.

אילון מאסק. Britta Pederson, AP
אילון מאסק: האמירה שלו שהפילה את ערך הביטקוין היא דוגמה לתנודתיות של המטבע הווירטואלי/AP, Britta Pederson

לא לבעלי לב חלש

ב-2008 יצר אדם, שזהותו נותרה לא ידועה עד היום, את המטבע הוירטואלי הראשון - הביטקוין. אחרי הביטקוין באו עוד ועוד מטבעות קריפטו, כגון איתריום, דוג'קוין ואחרים. היום, כדי ליצור עוד יחידות של מטבעות קריפטו יש צורך בחוות שרתים עם אלפי מחשבים שעובדים במקביל.

הביקורת על מטבעות הקריפטו נוגעת לכך שחוות השרתים שמייצרות אותם צורכות אנרגיה רבה ומזיקה לסביבה, וכן שמדובר במטבעות שלא שייכים לאף מדינה ואינם מפוקחים, מה שמאפשר לגורמים פליליים להשתמש בהם לפעילות לא חוקית.

התומכים מצביעים על היותם מטבעות דיגיטליים ומוצפנים כעל יתרון משמעותי בעידן המסחר הגלובלי באינטרנט. בינתיים, מעטים הגופים העסקיים שמאפשרים רכישה אמיתית באמצעות מטבעות קריפטו ולכן כרגע עיקר השימוש בהם הוא לצרכי מסחר. אם החלטתם לרכוש מטבע קריפטו, תוכלו לעשות זאת על ידי פתיחת חשבון דיגיטלי מיוחד, שנקרא גם ארנק וירטואלי.

חזרה לאילון מאסק. מייסד טסלה היה מהראשונים בצמרת הקהילה העסקית שהביעו תמיכה בביטקוין ואפילו הודיע (וחזר בו) על קבלת הביטקוין כאמצעי תשלום בעת קניית רכב טסלה. ציוצי התמיכה שלו הביאו לעלייה בשער המטבע, שהתהפכה בעקבות חזרתו בו. ומאסק לא לבד - מדי יום ישנן אמירות לכאן או לכאן בדבר טיב המטבע, כך שאם החלטתם להשקיע בביטקוין או במטבע קריפטו אחר, מוטב שתהיו בעלי לב חזק ותפתחו חשבון בטוויטר, אם עדיין לא פתחתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully