וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחדשות עירונית: "אגו, כוחניות ובירוקרטיה נוראית"

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 12:10

הועידה הלאומית לפינוי בינוי 2021 של מרכז הבניה הישראלי בירושלים, סיפקה כותרות במספר סוגיות בוערות. כך למשל פאנל אודות יחסי השלטון המרכזי והשלטון המקומי, שעורר אמוציות מצד ראשי ערים ובכירים

ועידות נדל"ן אינן ידועות כסוערות, אבל כשנושא ההתחדשות העירונית בוער - ומעמת ראשי ערים עם פקידים בכירים, גם האמוציות גבוהות והשיח - בהתאם.

עיריית אשקלון: רבע מתושבי אשקלון אינם ממוגנים

גדעון קינג, ראש המנהלת להתחדשות עירונית אשקלון: "באשקלון אין כלכליות לתמ"א 38 ואנחנו נדרשים לעשות תב"ע מכוח סעיף 23. תוך כדי הלחימה ספגנו 7 פגיעות ישירות בבתים, אחד התושבים עדיין לא חזר הביתה. התחלנו לעבוד על פתרונות תוך כדי המבצע. אנחנו דורשים סבסוד לבניית ממ"דים. עיר בת 160 אלף תושבים שמתוכם 40 אלף תושבים לא ממוגנים זה פשוט מטורף. צריך לפתוח את השיברים שהמדינה תיתן סבסוד לפרויקטים עם מיגונים. קרקע משלימה באשקלון היא הכרח".

עיריית הרצליה: משרד החינוך מעכב גני ילדים וכיתות

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה: הסכם עם המדינה הוא בגדר המלצה. חתמתי על הסכם לבניית 1,850 דירות, האכלוס מתבצע בימים אלה. לא קיבלנו שום דבר והכל מתפוצץ לנו בפרצוף. מה שמעניין את רשות מקרקעי ישראל זה כסף, לא מעניין אותה תשתיות לאומיות. אין תשתיות ביוב ומים שמתאימה לבניה, מכון טיהור השפכים שלי מלא. נשארתי עם 300 קוב אחרונים, כשיש לי תכניות ל-30 מתחמי פינוי-בינוי, עם פוטנציאל ל-13 אלף דירות והכל יוקפא בגלל התשתיות. אני פונה למשרד החינוך שיקימו לי גני ילדים וכיתות כי בתי הספר מלאים. שנתיים וחצי אני ממתין ועדיין אין אישור. אגו, כוחניות, בירוקרטיה נוראית וחבל"

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
משה פדלון, ראש עיריית הרצליה/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

עיריית רמת גן: "תמ"א 38 היא תכנית אנטי תכנונית"

רועי ברזילי, סגן ראש עיריית רמת גן: "כשהשלטון המרכזי החליט לקדם את תמ"א 38, המטרה הייתה להגן על ישראל מפני רעידת אדמה וזה היה הדבר הכי מרכזי. בשלב מסוים ב-2011 הדברים השתנו. הייתה מחאה חברתית, ואזורי הביקוש הפכו להיות המנגנון המרכזי להגדלת היצע הדיור כדי להוריד מחירים. אבל אנחנו עמוסים גם כך בדירות. כשאמרו לנו שאנחנו צריכים לענות על הביקוש אמרנו שגם האמצעים צריכים להשתנות. אם אני צריך לבחון איך להגדיל את היצע הדיור, תמ"א 38 היא תכנית אנטי תכנונית".

עיריית רחובות: "עירוב שימושים הוא רק סיסמא, זה לא מתאים למדינת ישראל"

בפאנל בנושא עירוב שימושים, אמר ראש עיריית רחובות רחמים מלול: "לא בטוח שהישראלים ירצו לגור במגדלים של עירוב שימושים. כמה תושבים ירצו לגור במגדל של 40-50 קומות שלמטה יש גן ילדים? הם ירדו בבוקר לחניון ויתקלו בהורים שמביאים את הילדים לגן ולכן לדעתי הנושא של עירוב השימושים הוא רק סיסמא ואיני חושב שמדינת ישראל מתאימה לצורת הבנייה הזאת".

ראש עיריית רחובות רחמים מלול. עיריית רחובות, מערכת וואלה! NEWS
ראש עיריית רחובות רחמים מלול/מערכת וואלה! NEWS, עיריית רחובות

התחדשות עירונית: "ראשי ערים רוצים לקדם התחדשות עירונית ולא מצליחים"

אסף סימון מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית: "יש ניתוק אמיתי בין השלטון המרכזי למקומי ואי אפשר להתעלם מזה יותר. ראשי ערים רוצים לקדם התחדשות עירונית ולא מצליחים. הסכמי הגג כנראה פספסו משהו. בסוף העולם מונע מכסף ואם ראש עיר לא מצליח לקבל כסף לעיר שלו על הגדלת יחידות הדיור אנחנו בבעיה".

אסף סימון, מנכ_ל אפריקה התחדשות עירונית. יח"צ,
אסף סימון מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית/יח"צ

האדריכלים: "גידול משמעותי באוכלוסייה, מחייבות עירוב שימושים"

אדריכל גיא מילוסלבסקי כי: "מגמה הולכת וגדלה לפרויקטים בהתחדשות עירונית הכוללים עירוב שימושים. הצפיפות בערים בכל העולם הולכת וגדלה וגם בישראל צפויה עלייה משמעותית בצפיפות לאור תחזיות הגידול באוכלוסייה, העלייה בתוחלת החיים, רמת ילודה גבוהה ועוד. כדי לא להגיע למצב של ערים עם שכונות מנוכרות ומרבצי בטון יש צורך בפרויקטים של עירוב שימושים שיתנו מענה לצרכי התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully