וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח גבוה: סלקום Energy ו-HOT נכנסות לשוק החשמל

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 13:29

במסגרת הרפורמה שמובילה רשות החשמל, שצופה מהפכה גדולה בתחום.הודיעו ענקיות התקשורת, סלקום (עם חברת "משק אנרגיה") ו-HOT, על כניסתן לתחום אספקת החשמל ללקוחות פרטיים ועסקיים

בעוד מספר שנים לא רב, אפשר ששוק החשמל ייראה אחרת לחלוטין. מרבית החשמל בישראל לא ייוצר ע"י חברת החשמל וחלק גדל והולך יהיה מיוצר באמצעות אנרגיות מתחדשות. מרבית הרכבים שיימכרו בישראל יהיו חשמליים או היברידים, וספקי החשמל יציעו פתרונות התייעלות אנרגטית והצעות ערך של חשמל משולבות עם תחומים אחרים. תחום החשמל יהיה תחרותי יותר, חדשני יותר ומשתלם יותר ללקוח.

במחקר שביצעו סלקום ומשק-אנרגיה, הביעו כ-70% מהצרכנים את נכונותם, לעבור לספק אחר שאינו חברת החשמל. 81% מהלקוחות הביעו את דעתם כי התמריץ העיקרי לבחירת הספק הוא "הוזלה במחיר החשמל החודשי", 45% אמרו כי "שירות לקוחות טוב" הוא תמריץ למעבר, 40% אמרו כי ישקלו מעבר לחברה בעלת ניסיון בתחום האנרגיה, 19% ישקלו מעבר לחברה שתציע שירותים נוספים לאספקת החשמל, ו-7% ישקלו לעבור לחברה שתציע שירותים נוספים, דוגמת "בית חכם".

חיסכון של עד 50,000 שקלים בשנה לעסקים גדולים

במסגרת מהפכה זו, תהיה סלקום Energy מהראשונות שייכנסו לתחום (בכפוף לקבלת רישיון לאספקת חשמל), ובכוונתה להציע שורה של הטבות ללקוחות.



משקי בית משלמים כיום בממוצע לחברת החשמל כ-4,000 שקל בשנה, ולאחר הצטרפותם לסלקום Energy יוכלו ליהנות מחסכון של עד 500 שקלים בשנה - כך על פי טענת החברה. עסק בינוני, המשלם כ-50,000 שקלים בממוצע בשנה, ייהנה מחיסכון של עד 3,000 שקלים בשנה ואילו עסק גדול, המשלם כיום כמיליון שקלים בשנה, ייהנה מחיסכון של עד 50,000 שקלים בשנה.

ערכת חשמל חכם בשווי 500 שקלים, במתנה

בנוסף, בכוונת סלקום Energy להציע ללקוחות ביתיים ועסקים קטנים שיצורפו לשירות בתכנית הכוללת התחייבות, ערכת חשמל חכם במתנה (ערכה בשווי 500 שקל, הכוללת שקעים חכמים וכן מתג חכם לדוד החשמל הביתי) שיאפשרו לצרכן, שליטה מלאה על צריכת החשמל של המוצרים המחוברים לערכה, ניהול חכם מרחוק וכן קבלת מידע בנוגע להיסטוריית הצריכה ושיקוף עלות הפעלת המוצרים במונחי צריכה וכסף.

העתיד על פי קימקו. יצרן, ניר בן טובים
הטבות באחזקת רכב חשמלי/ניר בן טובים, יצרן

הטבות משמעותיות בתחום אחזקת הרכב החשמלי

עוד בכוונת סלקום Energy לאפשר לבעלי רכב חשמלי, ליהנות מהטבות משמעותיות אשר יכללו, בין היתר, הנחות על התקנת עמדת טעינה ביתית, הנחה בשימוש עמדות טעינה ציבוריות ברחבי הארץ וכן מהנחה בביטוח רכב ייחודי המותאם לבעלי רכב חשמלי.

איחוד בין חשבון התכון בטלוויזיה וחשבון החשמל

עוד נמסר מסלקום כי בכוונתה גם לתת ללקוחות שיצטרפו לשירות אספקת החשמל של סלקום Energy וגם לשירות הטריפל של סלקום, הנחה נוספת בחשבון החשמל.

סלקום Energy תעודד את לקוחותיה הבייתים והעסקיים להתקין מוצרי אנרגיה מתחדשת ולכן בכוונתה להציע להם הנחה משמעותית בהתקנת פאנלים סולאריים.

בהמשך, צפויה סלקום Energy להרחיב את פעילותה עם הטבות שונות במגזר העסקי והפרטי, לטובת התייעלות אנרגטית נכונה וכן כניסה לפרויקטים של אגירת חשמל, ניהול וטעינה של רכבים חשמליים בבנייני מגורים ומרכזי עסקים.

אבי גבאי. כפיר סיוון,
אבי גבאי וחן מלמד/כפיר סיוון

מנכ"ל סלקום: "עשינו מהפכה בתחום התקשורת, ונעשה גם תחום החשמל"

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר, אמר מנכ"ל סלקום, אבי גבאי, כי סלקום ביחד עם משק אנרגיה מתעתדת להביא את המהפכה שחוללה בתחומי הסלולר והטלוויזיה, גם לתחום החשמל. "תחום החשמל הוא התחום הבא שיעבור מהפכה בעשור הקרוב, וכמי שביצעה בהצלחה מהפכה בתחום התקשורת, סלקום תהיה כאן כדי להציע לציבור הצעה מיטבית וחיסכון בעלויות השירות".

חן מלמד, מנכ"ל משק אנרגיה: "החברות סלקום ומשק אנרגיה, חולקות ערכים משותפים של חדשנות וכניסה לתחומי פעילות חדשים, מחוללי שינוי ששמים את טובת לקוח הקצה בראש מעייניהם. שיתוף הפעולה המוצלח בין משק אנרגיה לבין סלקום, יתרום להוזלה וחיסכון בעלויות החשמל, מהם יוכלו ליהנות לקוחות ביתיים ועסקים קטנים".

טל גרנות גולדשטיין מנכ"ל HOT. אוהד רומנו,
טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT/אוהד רומנו

גם HOT מצטרפת למרוץ

גם חברת התקשורת HOT מעלה הילוך בכניסה לתחום החשמל: הקבוצה תגיש בקשה לקבלת רישיון לאספקת חשמל; צפויה להשתלב בתהליך פתיחת התחרות במקטע זה על פי החלטות רשות החשמל


טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT: "זוהי בשורה פורצת דרך בתחום אספקת החשמל בישראל, אשר תאפשר ל-HOT להרחיב את פעילותה לתחומים נוספים ולהמשיך ולחולל את התחרות בישראל. כניסתה של HOT לתחום אספקת החשמל תאפשר ללקוחות החברה לקבל את מכלול השירותים החיוניים תחת קורת גג אחת. זהו צעד חשוב לקבוצת הוט ואנו מודים לרגולטור על ההזמנות"

קבוצת HOT תגיש מחר לרשות החשמל בקשה לקבלת רישיון לאספקת חשמל בהתאם לחוק משק החשמל והמדיניות אשר נקבעה על ידי רשות החשמל לפתיחת מקטע האספקה לתחרות. בתוך כך, החברה נמצאת בשלבי היערכות מתקדמים ועם קבלת הרישיון, היא תחל באספקת ומכירת חשמל עבור לקוחותיה.

מהחברה נמסר כי בכך HOT תמשיך לבסס את מעמדה כקבוצת תקשורת, תשתיות ושירותים מובילה, המספקת למשקי הבית בישראל את כלל השירותים החיוניים לרבות תשתיות תקשורת מתקדמות, שירותי אינטרנט בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, שירותי תוכן מובילים, וכעת גם אספקת חשמל.

גם HOT מתכוונת ליזום מהלך שיעניק אפשרויות נוספות והטבות למי שירכוש מהקבוצה שירותים משולבים. מהחברה נמסר: "במסגרת השלב הראשון של פתיחת מקטע האספקה לתחרות, HOT תפעל בהתאם להחלטות רשות החשמל ותספק שירותי חשמל לכמות מוגבלת של בתי אב.רפורמת שוק החשמל עתידה להוביל למהפכה בתחום שירותי החשמל בישראל, הן ברמת המחיר והן ברמת השירות, ותאפשר לקבל את כלל השירותים החיוניים מספק אחד בחבילת שירותים אטרקטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully