וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדימי: הופחת שיעור החוב של "מלך מכונות המזל" ע"י בית המשפט

עודכן לאחרונה: 15.6.2021 / 16:10

השופטת ירדנה סרוסי קיבלה חלק מערעורו של טוני ברגיג כשפסקה שיש להכיר בהוצאות על פעילות בלתי חוקית: "לפסיקה משמעות רבה על ערעורי שומות שמקורן בפעילות מסוג זה"

יש להכיר בהוצאות של פעילות בלתי חוקית. כך פסקה ביום חמישי האחרון השופטת ירדנה סרוסי מבית המשפט המחוזי בת"א, ובכך קיבלה חלק מערעורו של טוני ברגיג הידוע כ"מלך מכונות המזל", שיוצג על ידי עו"ד ורו"ח יעקב דהן, מומחה בדיני מיסים וצווארון לבן. לפסיקה משמעות רבה על ערעורי שומות שמקורן בפעילת בלתי חוקית.

אילוסטרציה. ShutterStock
מסתבר שגם בפעילות כזאת לאחוזי שותפות יש ערך/ShutterStock

בעקבות הערעור נקבע, כי העלמת ההכנסות מצדו של ברגיג נאמדת בכ-22 מיליון שקל ולא בכ-29 מיליון שקל, כפי שקבעה רשות המיסים. הרשות התבססה בקביעת השומה על מחברות עבודה שלטענתה ברגיג לא הצליח להשמיד, בהן נרשמו "משיכות והזרמות" מזומן בעסק ההימורים.

היקף ההעלמות קוזז לאחר שהשופטת קיבלה את עמדת בא כוחו של מלך מכונות המזל, לפיה רשות המיסים נקטה באכיפה בררנית כשקבעה כי שותפו של ברגיג היה שותף רק ב-10 אחוזים מעסק ההימורים. זאת, למרות שעל פי הראיות היה מדובר בשותפות שוויונית של 50:50, כך שהמס על הרווחים מהפעילות הבלתי חוקית בעניינו של ברגיג קטן משמעותית. בית המשפט הביע תרעומת נוכח התנהלות רשות המיסים, שקבעה באופן שרירותי וללא כל ראיות את אופן חלוקת האחוזים בעסק ההימורים תוך אפליה בין שותפים עסקיים שעסקו בפעילות הבלתי חוקית.

בנוסף, בפסק הדין השופטת קבעה באופן תקדימי כי יש להכיר ב-10 אחוזים מההוצאות העסק, למרות שמדובר בפעילות הימורים בלתי חוקית. השופטת סרוסי נימקה זאת בכך כי מרגע שרשות המיסים הכירה באופן מסוים בהוצאות בגין תשלום הזכיות למהמרים, תשלומים ששולמו מקופת העסק ולא נכללו במשיכות מהעסק, אין סיבה לעשות איפה ואיפה בין סוגי ההוצאות. לכן יש להכיר גם ההוצאות מסוג זה כמו תשלום זכיות למהמרים, תשלומי חשבונות חשמל, שכר הדירה, כיבוד, ארנונה ואפילו עבור פחת בגין מוחות של מכונות מזל, תחזוקה והוצאות עבור נזקים שנגרמו כתוצאה מפשיטות של המשטרה. זאת למרות שהם מאפשרים ומקיימים את הפעילות הבלתי-חוקית.

עו"ד ורו"ח יעקב דהן מומחה בדיני מיסים וצווארון לבן אשר ייצג את ברגיג: "מדובר בפסק דין פורץ דרך שמשליך באופן רוחבי על כלל הנישומים ובפרט על נישומים העוסקים לכאורה בפעילות שאינה חוקית. אני מקווה כי לאור פסק הדין, רשות המיסים תמצא לנכון לעשות בדק בית משמעותי בעריכת שומותיה במטרה להגיע מס אמת ולא ליצור עיוות בלתי מתקבל על הדעת, גם במקרים מעין אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully