וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הסרדינים של מוביט

עודכן לאחרונה: 15.6.2021 / 15:31

אפליקציית מוביט מוסיפה פיצ'ר חדש למשתמשי התחבורה הציבורית שיאפשר לדווח ולהתעדכן ברמת הצפיפות באוטובוס, ברכבת ובתחנה. האמת מאחורי הרכיב הזה מעניינת אפילו יותר

וידיאו אפליקציית מוביט/מוביט

בעוד האיומים על סכנות הצפיפות בתקופות השיא של מגיפת הקורונה הולכים ומתפוגגים, עבור נוסעי התחבורה הציבורית - אוטובוסים, רכבות או תחנות צפופות הם לא רק חשש בריאותי, אלא גם חוסר נוחות ועוד חסם בדרך לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית.

אפליקציית תכנון הנסיעה והתשלום של מוביט מוסיפה פיצ'ר חדש (חדש אצלה, פתרון דומה פעיל מאז יולי 2020 באפליקציית הופ-און), בו יכולים הנוסעים לעדכן ולהתעדכן ברמת הצפיפות בקווי האוטובוס והתחנות השונות.

הדיווחים הנמסרים על ידי המשתמשים באפליקציה מוצגים בחלון זמן בן 10 דקות לנוסעים הסמוכים למקום. בפרק זמן זה יכולים הנוסעים האחרים לאשרר או לבטל את הדיווח, מה שמאפשר יצירת תמונת מצב עדכנית, שוטפת ומהימנה. בשלב זה הרכיב של אישור או ביטול הדיווח זמין למשתמשי אנדרואיד, ובמכשירים עם מערכת ההפעלה של אפל היא תתווסף בשלב מאוחר יותר, עד אז הדיווח על רמת הצפיפות ייעשה לא באמצעות עדכון אלא פתיחת דיווח חדש.

אפליקציית עומס בתחב"צ מוביט. מוביט,
מסך מתוך האפליקציה. היום יסייע לנוסעים, בעתיד לחברות המפעילות/מוביט

האפליקציה תסייע בעתיד בתכנון התחבורה הציבורית

יובב מידד, סמנכ"ל שיווק וצמיחה במוביט: "מאז היווסדה, מאפשרת Moovit למיליוני משתמשיה למפות, לדווח ולעדכן מידע על התחבורה הציבורית בערים שלהם. מניסיוננו, שימוש בחוכמת המונים מסייע דרמטית לשיפור חווית הנסיעה של הכלל. הפיצ'ר החדש הנשען גם הוא על חכמת ההמונים, יספק לנוסעים מרחב פעולה נוסף במסגרתו יוכלו לעזור זה לזה לקבל מידע אמין ויעיל, ויגביר את תחושת הביטחון בשימוש בתחבורה ציבורית".

אולם בראייה כוללת יותר, לרכיב החדש הזה ולכאלו דומים באפליקציות אחרות יש מטרת על רחוקה ומתקדמת הרבה יותר מהצגת רמת הצפיפות למשתמש הבודד. בראייה צופה פני עתיד, התובנות והמידע שייצברו אצל המפעילות יוכלו להוות בסיס נתונים מושתת חוכמת המונים לתכנון תחבורה. שכן מערכת מידע שיכולה "לנבא" ביקושים באזורים חמים על סמך ניסיון עבר, תסייע למפעילות התחבורה הציבורית או למדינה באם זו תממש את החלטת השרה רגב (ובה תומכת השרה הנכנסת) להעביר את מודל ההפעלה של התחבורה הציבורית לחכם וגמיש, כזה המתאים עצמו לביקושים ולצרכים המשתנים בכל חלק של היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully