וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שישכילו לחבר את מה שהתפרק": יזמים, קבלנים וראשי ערים תולים תקווה בממשלה החדשה

עודכן לאחרונה: 15.6.2021 / 23:34

באירוע פרטי שאירחה חברת מכלול מימון נדל"ן, אמר נשיא כבוד של התאחדות הקבלנים בוני הארץ, רוני בריק, כי על השרים החדשים, אלקין בשיכון וליברמן באוצר, לשקם את מה שהתפרק בזמן שהממשלה קפאה. גם איילת רוסק, מנכ"לית מכלול, קוראת להם "לשבת עם הקבלנים ולגבש מדיניות"

"אתמול בערב הושבעה ממשלה חדשה, כשבאחד מקווי היסוד שלה נכתב כי שר הבינוי והשיכון יביא בתוך 60 יום מכינון הממשלה למועצת מקרקעי ישראל החלטת מדיניות רחבה וסדורה בנוגע לדיור בר השגה והתחדשות עירונית, וכן, צעדים חדשניים לטובת התחדשות עירונית".

"אני רוצה להוציא מכאן קריאה לכל קובעי המדיניות: יש בישראל יזמים טובים מאוד עם עשרות שנים של ניסיון בהתחדשות עירונית, תשבו איתם תדברו איתם, תשמעו מהם מה הולך טוב ומה פחות, ומתוך זה תכתבו מדיניות מהשטח. היא תהיה מדיניות הרבה יותר קלה ויעילה ליישום", כך אמרה איילת רוסק, מנכ"ל ומבעלי חברת מכלול מימון נדל"ן העוסקת במימון וליווי פרויקטים, באירוע פרטי שאירחה ליזמים ולראשי ערים בוועידת ערים מתחדשות, שעורך מרכז הבנייה הישראלי בירושלים.

רוני בריק, איילת רוסק וערן קולס. ארן דולב,
רוני בריק, איילת רוסק וערן רולס/ארן דולב

"בשנתיים האחרונות לא היה שר שיכון מתפקד ולא התקיימו פגישות"

רוני בריק, נשיא כבוד של התאחדות הקבלנים בוני הארץ ויו"ר ארגון הקבלנים והבונים במחוז השרון, אמר באירוע כי "עודף הרגולציה מקשה מאוד מאוד על יזמים וקבלנים בישראל, במיוחד בתחום ההתחדשות העירונית. לא מזמן ישבתי באירוע אחר עם ראש עיר בישראל ושאלתי אותו לגבי מדיניות ההתחדשות העירונית בעירו, מה אפשר לבנות, איפה וכמה... הוא אמר לי 'תגיש בקשה ונראה'"/

"להגיש בקשה עולה לנו 200-300 אלף שקל רק לתכנון ולגיבוש, שלא לדבר על ראשי ערים אחרים שהגשתי להם 5 בקשות לפרויקט אחד שבתווך, החלפתי שלושה אדריכלים שאולי ראש העיר יאהב אחד מהם. זה מעיד כמה החיים של היזמים קשים כאן". הוסיף בריק.

"לפי נתונים עדכניים של התאחדות הקבלנים בוני הארץ, 235 אלף שקל ממחיר דירה מיוחסים רק לרגולציה בלתי נגמרת, זה הזוי. אני מקווה שהממשלה החדשה תעבוד אחרת. בשנתיים האחרונות לא היה שר שיכון מתפקד, לא היו ישיבות עם ההתאחדות למעט שיחות זום שרק נציגי הרגולטור דיברו בהן ואותנו הקבלנים השתיקו בשיחות. אני מקווה שהשרים החדשים, אלקין בשיכון וליברמן באוצר, יעבדו אחרת, שישכילו לחבר את מה שפירקו".

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ. מרק ישראל סלם,
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ/מרק ישראל סלם

ראול סרוגו: "ללוות פרויקט נדל"ן, זה לא רק לתת כסף"

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, אמר: "ללוות פרויקט נדל"ן, זה לא רק לתת כסף. צריך להבין את הפרויקט, לדעת לקרוא דוח אפס, לנתח את הסיכונים שלו, להבין מי החברה שמבקשת מימון ורק אז לקבל החלטה מושכלת באשר למימון הפרויקט. הכרתי את איילת עוד כשהייתה בבנק אדנים, לפני בנק ירושלים. איילת הביאה לפריצת דרך בתחום מימון הנדל"ן. עד אותה נקודה היה רק ליווי בנקאי סטנדרטי לפרוייקטי נדל"ן, עם ערבויות וכולי. אף אחד לא תיאר לעצמו שניתן למצוא אפיקי מימון אחרים, כמו שמציעים מכלול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully