וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היקף ההשקעות בתחום הפינטק יגיע ליותר מ-300 מיליארד דולר"

עודכן לאחרונה: 15.6.2021 / 17:27

כך אמר עו"ד אילן גרזי, ראש מחלקת שוק ההון במשרד פרל כהן במסגרת כנס "פינטק בשוק ההון" שנערך היום בתל אביב. אילנית אדסמן, שותפה בפירמת KPMG, ציינה:"באוסטרליה יש שרת בנקאות וביטוח - זה בהחלט רעיון שרוה"מ החדש יכול לאמץ גם פה כדי לסייע למשק"

"תחום הפינטק התאפיין בהתפתחות גלובלית בעשור האחרון, כאשר מגיפת הקורונה חידדה את ההתפתחות הזו. הקורונה עוררה את הצורך בשימוש אינטרנטי למכלול רחב של פעולות". כך אמר היום (ג') עו"ד אילן גרזי, שותף וראש מחלקת שוק ההון במשרד פרל כהן, בכנס פינטק שנערך בתל אביב. לדבריו, "היקף ההשקעות בתחום הפינטק צפוי להגיע בשנים הקרובות ליותר מ-305 מיליארד דולר, והבלוקצ'יין ילווה אותנו עוד שנים רבות, ולכן ככל שנקדים להטמיע אותה גם בישראל, נראה מהר יותר התפתחות מואצת בתהליכי הטמעת הבלוקצ'יין, שכוללת מגוון רחב של חבורת שיעסקו בתחומי הקריפטו, וזה יבוא בהמשך לידי ביטוי בהנפקות שיהיו בהיקפים של מיליארדי שקלים בתחום".

בפאנל שעסק בנושא "בנקאות פתוחה" ציינה אילנית אדסמן, שותפה וראש מחלקת ניהול סיכונים פיננסיים בפירמת KPMG סומך חייקין כי הבנקאות הפתוחה קיימת באוסטרליה, אנגליה, גרמניה ועוד. המטרה היא לפתוח את השוק לתחרות גם בישראל. אין ספק שהמידע של הבנקאות הפתוחה יחולל רעש גם בשוק הביטוח. חשוב שגם חברות הביטוח ישתתפו במהלך ולא רק הבנקים. באוסטרליה יש שרת בנקאות וביטוח - זה בהחלט רעיון שרוה"מ החדש יכול לאמץ גם פה כדי לסייע למשק". לדבריה הצטרפה מיטל רביב, מנהלת האסטרטגיה הדיגיטלית ופינטק בבנק הפועלים, וציינה שהיתרון של ישראל הוא ביכולות הגבוהות של הטכנולוגיה הישראלית. בישראל השוק בצמיחה והבנקים עושים מאמצים עילאיים לעמוד בהוראות הרגולציה המתפתחת, היות ועבורם זו הזדמנות. החיבור לפינטק יהיה ברמת הגיים צ'יינג'ר ויכול לאפשר לבנקים לחולל שינוי אמיתי ברמת השוק. "כבנק, אנו תמיד מחפשים שיתופי פעולה מעניינים שיכולים לרוץ איתנו קדימה. אנו מאמינים שלקוח מרוצה יישאר עימנו לאורך זמן. מאוד מאמינים בעולם הפינטק וחייבים להשתנות יחד איתו".

פאנל נוסף בכנס עסק בנושא "חדשנות ורגולציה בשוק ההון הישראלי", אותו הנחו עורכות הדין מאשה ברקוביץ' ומיכל אוחנה ממשרד פרל כהן. אלי בז'רנו, מנכ"ל ובעלים Bit2C, התייחס לרגולציה בתחום הקריפטו. לדבריו, "אנו מרגישים מוכנים ושהבנקים מתכוננים. הציבור ללא ספק מוכן וכולנו תקווה לצאת לדרך. בישראל אנחנו פועלים בעקבות האמריקאים, לכן בעקבות כניסת בורסת המחסר בקריפטו, קויינבייס לנאסדק, אני מאמין שימשיכו בישראל לאפשר את כניסת התחום לבורסה שכן זה יעשה לה ולמשקיעים טוב".

מימין ערן הורוביץ גיא גיאור מאשה ברקוביץ אילן גרזי מיכל אוחנה. לי פרידמן,
מימין: ערן הורוביץ, גיא גיאור, מאשה ברקוביץ, אילן גרזי ומיכל אוחנה/לי פרידמן

ערן הורוביץ, מנכ"ל קרדיט 24 שנמצאת בדרך להנפקה בבורסה, סיפר למשתתפים על השוק הישראלי כאפשרות להתפתח בעולמות האשראי. "השוק החוץ בנקאי סובל מתדמית שלילית בשנים האחרונות, ואנו רואים שהוא בדרך להסדרה מאוד מהותית. אנחנו מעוניינים להציע פתרונות אשראי והצורה שבה חברה כמונו נתפסת ע"י משקיעים ומוסדיים חשובה לנו מאוד. היציאה לשוק ההון מאפשרת לנו לצמוח ולהגדיל את היקף פעילותנו, ולכן החיזוק של ניירות ערך הוא קריטי לחברה כמונו".

בכנס גם השתתף איש העסקים משה חוגג שמתכנן לצקת פעילות בתחום המטבעות הדיגיטליים לבורסה בתל אביב באמצעות חברת קמן קפיטל. לדבריו, "הבלוקצ'יין הוא בעצם מטבע עם המון יתרונות טכנולוגיים, שמהווה את העולם הבא בעולם הפיננסיים. העולם כפי שאנו מכירים אותו היום לא יהיה אותו דבר בעוד 10 שנים, הבנקים לא יעלמו אלא להפך הם ישתדרגו, מניפת השירותים שלהם תשתנה פלאים ותשרת באופן ייעיל יותר וממצה יותר מול כל לקוח".

גיא גיאור, מנכ"ל ובעלים Easy2Give, התייחס למשבר הקורונה והדגיש כי "הקורונה השביתה את ענף האירועים לחלוטין ביום אחד, וכשהענף חזר לפעול - הוא חזר בכל הכוח, כאילו מעולם לא היתה קורונה. צריך לזכור שענף האירועים מגלגל כ-40 מיליארד שקלים בשנה ובעל פוטנציאל צמיחה אדיר. מכיוון שענף האירועים הוא אקו סיסטם סגור, הפלטפורמה שאנו מציעים היא הזדמנות פז. ביכולתנו להציע פתרון מימוני, בין היתר באמצעות שיתופי פעולה עם הבנקים הגדולים, ושימוש בכלי החדשני שמציעה הבנקאות הפתוחה כדי לייצר ערך לצרכנים".

מור יוגב, סמנכ"לית השיווק של פיפלביז הצטרפה לדבריו של הורוביץ והוסיפה, כי "חשוב מאוד לאפשר לציבור הרחב את היכולת לקחת חלק בהשקעות והנפקות של סטארט-אפים, מתוך חזון להנגיש את עולם ההשקעות לציבור ולהראות שמדובר בתהליך פשוט שזה לא כזה מורכב. לתת פתח לעולם החשוב ולתת תחושת שייכות. הלקוחות של פיפלביז נחלקים לשניים: יזמים וסטארט-אפים, ומצד שני המשקיעים. הפתרון שלנו מאפשר לציבור לקחת חלק בפרק זמן קצר יחסית. יש יתרונות ליזמים בשלבי סיד, ומצד שני קהל המשקיעים שהוא הציבור הרחב בכללותו נהנה אף הוא".

  • עוד באותו נושא:
  • פינטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully