וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלנדר היא הזדמנות מצוינת למבקשים להשקיע בחברות פינטק חדשניות"

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 14:32

פרוסט אנד סאליבן: "אנו מאמינים שבלנדר תקבל רישיון בנק דיגיטלי באירופה בעתיד הנראה לעין; הפיכתה של בלנדר לבנק דיגיטלי, המספק שירותי פיקדונות והלוואות, תאפשר צמיחה משמעותית של תיק ההלוואות, הוזלה משמעותית של עלות המקורות וכן תמיכה בצמיחת הפעילות"

חברת המחקר פרוסט אנד סאליבן (Frost & Sullivan) מעריכה את שוויה הכלכלי של בלנדר טכנולוגיות פיננסיות, חברת אשראי צרכני המספקת פתרונות מימון חוץ בנקאיים דיגיטליים חדשניים, בכ-374.5 מיליון שקל, כך לפי אנליזה חדשה שפורסמה אמש. בחברת המחקר נקבו במחיר יעד של 49.1-55 שקל למניית בלנדר, 52.1 שקל בממוצע. מחיר היעד מגלם פער חיובי (אפסייד) של כ-63% מעל מחיר מניית בלנדר אמש בבורסה.

בפרוסט אנד סאליבן ציינו כי הם רואים בבלנדר "הזדמנות מצוינת למשקיעים המבקשים להשקיע בחברות פינטק חדשניות, וספציפית בחברה המספקת שירותים לשוק האשראי החוץ בנקאי, הנמצא בצמיחה מואצת". עוד ציינו בחברת המחקר שבלנדר "מבססת את מעמדה כחברת בנקאות דיגיטלית גלובלית, בין היתר על ידי הרחבת פעילותה הקיימת באירופה למדינות כמו פולין, צ'כיה ומדינות נוספות בשנים הבאות".

בפרוסט אנד סאליבן התייחסו למהלך שמקדמת בלנדר לקבלת רישיון בנקאי דיגיטלי באירופה (Specialised Banking Licence) וציינו ש"הפיכתה של בלנדר לבנק דיגיטלי, המספק שירותי פיקדונות והלוואות, תאפשר צמיחה משמעותית של תיק ההלוואות, הוזלה משמעותית של עלות המקורות וכן תמיכה בצמיחת הפעילות. כדי לתמוך בצמיחה זו, החברה מרחיבה את פעילות ה-Balance Sheet Lending (מתן הלוואות על בסיס מקורותיה של בלנדר) למדינות חדשות במרכז אירופה".

חברת בלנדר. הבורסה,
העתיד נראה ורוד. בלנדר/הבורסה

בחברת המחקר מאמינים שבלנדר תקבל רישיון בנק דיגיטלי "בעתיד הנראה לעין". לפי פרוסט אנד סאליבן, "כבנק דיגיטלי החולש על כלל מדינות האיחוד האירופי, תוכל בלנדר לגייס פיקדונות מהציבור, אשר על פי התכנית העסקית יהוו מקור להעמדת אשראי בתנאים טובים הרבה יותר מאשר ניתן לגייסו כיום. במילים אחרות, בלנדר תוכל לגייס כספים בריבית נמוכה הרבה יותר, וכתוצאה מכך ליהנות משולי רווח גדול יותר". בפורסט אנד סאליבן הדגישו שעם קבלת הרישיון הבנקאי, לבלנדר תהיה גישה ליותר מ-500 מיליון תושבי האיחוד האירופי.

ביחס לפעילות בישראל, בפרוסט אנד סאליבן ציינו שלאחר שחתמה על הסכמים עם מאות קמעונאים, בלנדר נחשבת למובילה בתחום האשראי הצרכני הדיגיטלי בנקודות מכירה (BNPL). עוד צוין ש"בלנדר נמצאת בשלב החדירה לתחום האשראי לרכישת רכב בישראל, הידוע בריכוזיות ובשולי הרווח הגבוהים שבו. כמו כן, החברה פועלת לגיוס כספים מגופים מוסדיים נוספים וקווי אשראי בנקאיים אשר יוזילו את עלות המימון שלה ויתמכו בצמיחתה".

בפרוסט אנ סאליבן הזכירו שבלנדר זכתה להכרה (פרסים, כנסים, ושבחים) גלובלית בתעשייה, אשר חיזקה את אמון הצרכנים ביושרתה. וכן, שהחברה דורגה בין 100 הסטארטאפים המובילים באסיה ובאירופה ונבחרה על ידי הבורסה בלונדון להשתתף בתוכנית ELITE. "החברה משתמשת בלמידת מכונה ובכלים מבוססי בינה מלאכותית (AI) לאופטימיזציה של פעולות פיננסיות כמו הערכת סיכונים וניתוח הפרופיל של לווים ומלווים. אחת התוצאות העיקריות היא הפחתת מקרי הונאה למספרים כמעט אפסיים, המאפשר התמקדות בגורמי הסיכון הישירים של הלקוח.

מנכ"ל בלנדר גל אביב. סיון פרג',
מנכ"ל בלנדר גל אביב/סיון פרג'

על פי פרוסט אנד סאליבן, היקף העסקאות בפלטפורמות הבנקאות הדיגיטלית צפוי לגדול מ-6.84 טריליון דולר בשנת 2020 ל-13.92 טריליון דולר בשנת 2025. להערכת חברת המחקר, "בנקים חדשים (neobanks) בעלי בידול עסקי משמעותי ישגשגו", בעוד ש"בלנדר בעלת האמצעים והיכולות לספק מענה לצורך ההולך וגדל בשירותי בנקאות דיגיטלית".

בפרוסט אנד סאליבן הזכירו כמה התפתחויות אחרונות בתחום הבנקאות הדיגיטלית - בין השאר, שחברת SoFi השלימה באחרונה הנפקת SPAC, ושוויה מוערך כעת בכ-18 מיליארד דולר; את הבנק הדיגיטלי האירופי Revolut, שמתכנן לגייס כספים בעתיד הקרוב לפי שווי של 10-15 מיליארד דולר; ואת העובדה שסופטבנק מגבה את חברת Klarna, הפועלת בתחום BNPL, בסבב מימון לפיו שווי החברה מוערך במעל 40 מיליארד דולר. עוד צוין ש-linked finance, ספקית שירותי הלוואות P2P שבסיסה באירלנד, הודיעה כי פעילות הלוואות שלה נאמדה בלמעלה מ-150 מיליון יורו על פני כ-2.700 הלוואות לחברות קטנות ובינוניות, עם יותר מ-9.6 מיליון יורו שהונפקו ברבעון הראשון של 2021.

  • עוד באותו נושא:
  • בלנדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully