וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד הצלחה לליברמן: ח"כ קושניר הוא יו"ר ועדת הכספים

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 16:20

שר האוצר יכול לסמן "וי" על המינוי החשוב ביותר שלו: ועדת הכספים הזמנית אישרה את המלצת הוועדה המסדרת, למנות את ח"כ אלכס קושניר ליו"ר הוועדה. הרכב הוועדה הוא זמני, עד שייבחרו אליה נציגי הסיעות בכנסת החדשה. יחליף בתפקיד את היו"ר היוצא, ח"כ משה גפני

עוד לפני שמונה לתפקיד, הבהיר שר האוצר אביגדור ליברמן, כי מבחינתו מינוי נציג מפלגתו ליו"ר ועדת הכספים הוא מחוייב המציאות. ליברמן הסביר (כאמור, עוד בטרם הושבעה הממשלה) כי שר אוצר מכהן יתקשה לפעול ללא שיתוף פעולה הדוק מצד ועדת הכספים.

באופוזיציה קמה מחאה כנגד הכוונה, שכן לדברי המבקרים, הוועדה היא שמסמלת את פיקוח הרשות המחוקקת (הכנסת) על הרשות המבצעת (הממשלה), על אף שבעבר כיהנו בתפיקידם שר אוצר ויו"ר ועדה מהליכוד.

אלכס קושניר נבחר ליו"ר ועדת הכספים. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת,
ח"כ אלכס קושניר, מהיום - יו"ר ועדת הכספים/נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת: "למדתי מגפני איך להיות פרלמנטר"

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, בירך על המינוי, אך לא שכח להודות ליו"ר הקודם: אני רוצה לברך את אלכס, בהצלחה רבה. 9 וחצי שנים ישבתי בכיסא הזה, שנה ושמונה חודשים כסגן שר האוצר.

מהאיש הזה, ח"כ גפני שניהל את הוועדה ביד רמה, למדתי להיות גם פרלמנטר וגם איש אופוזיציה, גם למדתי להצביע כפי שצריך להצביע לטובת הציבור. היו לנו ויכוחים ופיליבסטר, אבל תמיד ידענו שאחרי הוויכוחים אנחנו חברי כנסת,. אפשר ללמוד מח"כ גפני רבות, הוא צבר פה ניסיון רב.

שיתפנו יחד פעולה לטובת הציבור. ח"כ גפני, אני מאחל לך הצלחה מכל הלב, ובריאות בריאות. תמיד העדפתי להיות בוועדה הזו. חברי הכנסת שבוועדה הזו, עובדים פה קשה מאוד, ככנסת ניתן לכם את כל התנאים לפעול פה בצורה המיטבית. אני מאחל לך הצלחה אלכס, ותעשה איזונים. הצלחתך והצלחת ועדת הכספים היא הצלחת כנסת ישראל ומדינה ישראל"

משה גפני מסיים את כהונתו כיו"ר ועדת הכספים. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת,
משה גפני מעל דוכן הכנסת. זכה לשבחים על פועלו כיו"ר ועדת הכספים/נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

ח"כ גפני: ציבורי לעומת האישי

יו"ר הוועדה היוצא, ח"כ משה גפני: "אני בהתרגשות גדולה, במציאות הזו, אני רוצה לברך אותך ח"כ אלכס קושניר, אני חצוי לשניים - באופן ציבורי אני מקווה שלא תצליח ובאופן אישי אני מקווה שכן, והאישי גובר על הציבורי. ח"כ לוי, היית חבר של הוועדה ועשית את הדברים, כמה פעמים נעזרתי בך שהיו מחלוקות, ואני מודה לך על כך.

התרגשתי שדיברת איתי על הבריאות, נזכרתי שנסעתי לבקר אותך בבי"ח שהיית מפקד מחוז ירושלים, אני מברך אותך שתהייה בריא ושלם. תודה לכולם על הברכות, אני חייב תודה ליועמ"ש הכנסת, בין יתר הדברים שעשינו כאן, עשינו את הטבות המס לישובים בפריפריה, וזה היה אחד הפעמים היחידות, שכל חברי הוועדה עמדו על רגליהם ומחו כפיים.

ממשלות לא עשו עבודתן במשך שנים רבות, לקחנו את זה על הכתפיים, היועמ"ש עשתה רבות, והעברנו את זה. אני יודע שאנחנו במשטר דמוקרטי, אני מקבל את העניין הזה שמתחלפים, אני רק מזהיר אתכם, אני הולך לחזור, לפי הפעמים הקודמות - אני חוזר.

אני מתכוון לעשות עבודה, יש לי מכתב אלייך כיו"ר ועדת הכספים, קבענו נוהל בוועדה, על דעת היועצת המשפטית, קיבלנו החלטה כולם על נוהל במסגרת סעיף 46, ובא בג"ץ ופסל את זה, אני מבקש על זה דיון, למה זה אנחנו, אם החוק קובע שהוועדה תחליט, ובא בית המשפט העליון ומחליט אז אני מבקש דיון על זה, יבוא בית המשפט ויגיד למה צריך אותנו בכלל. אני לא אצביע, ח"כ יעקב אשר יצביע. אלכס - בוועדה הזו אפשר לעשות את הדברים הכי טובים ואת הדברים הכי רעים. ועדת הכספים עוסקת בכל התחומים, ואני מאחל לך הצלחה".

לאחר דבריו זכה גפני לברכות ולדברי הוקרה מצד כמעט כל חברי הכנסת - מהקואליציה ומהאופוזיציה גם יחד, שנכחו בדיון בוודעה.

ועדת הכנסת בוחרת באלכס קושניר ומודה למשה גפני. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת,
ועדת הכנסת בוחרת בקושניר: "יש כלכלה חזקה על הנייר, אבל עניים בפועל"/נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

נאום הבחירה: "יש לנו אתגר משמעותי, להעביר תקציב"

יו"ר ועדת הכספים הזמנית, ח"כ אלכס קושניר: "אני חייב להגיד שאני מאוד מאוד נרגש לנוכח המעמד והאתגר, בכל זאת רשות ועדת כספים זו אחריות משמעותית וגדולה. התקופה האחרונה, שנתיים וחצי אחרונות היו מלאות זעזועים. כעת הזמן לייצב את המשק ולתת אופק לאזרחי המדינה.

יש לנו אתגר משמעותי - להעביר תקציב. במרץ 2018 עבר פה בפעם האחרונה תקציב, ומאז אנחנו מתנהלים עפ"י סדר עדיפויות שנקבע פה אז. יש פה גרעון מטורף, יש פה חוב אסטרונומי שאנחנו משלמים עליו כל שנה 40 מיליארד שקל ריבית.

אנחנו עדים לזינוק במחירי הדיור ובמחירי מוצרי הצריכה, יש גם חוזר איזון בתעסוקה, עשרות אלפי משרות פנויות ומנגד עשרות אלפי עובדים בחל"ת. ההיצע והביקוש לא נפגשים. גם שרואים שהמדד ירד מעט יחסית לעולם זה נשמע אופטימי, אבל שצוללים לנתונים רואים כלכלה קוטבית, מצד אחד ענף ההייטק והשירותים המתקדמים מתקדמים צומח מצד שני הענפים עם עובדים בשכר נמוך צונחים למטה.

יש כאן כלכלה חזקה על הנייר אבל עובדים ואזרחים עניים בפועל. בתים מתחת לקו העוני, למרות ששני בני הזוג עובדים. אישור התקציב הוא המשימה החשובה שלפנינו, ואפשר לעשות את זה בהצלחה, רק אם נעשה את זה יחד. אני מצפה מהחברים לשיתוף פעולה, לתת כתף כדי שנוכל לעשות זאת ולהביא וודאות למשק. במהלך השבועות הקרובים נפגוש כאן גורמי מקצוע, גם כדי להכין את עצמנו לדיוני התקציב, אני מקווה לשיח ביקורתי אך מכבד".

ח"כ קושניר הוסיף: "התקציב הדו שנתי אמור לאפשר למשק להתאושש תוך צמצום הגרעון ויצירת מנועי צמיחה, כדי להגדיל את הכנסות המדינה מבלי להטיל עול נוסף של מיסים על האזרחים. נקבע סדר ציבורי חדש, חדש וצודק, נתחשב בצרכים של כלל הציבור אבל ניתן דגש על אלו שעובדים, משרתים מיסים, משרתים בצבא ועושים מילואים, העברת תקציב הוא אינטרס של כלל העם וכלל חברי הכנסת, אני מקווה שגם הקואליציה והאופוזיציה ישתפו פעולה, אני רוצה לאחל לכולנו בהצלחה. סדר העדיפויות הולך להשתנות, אבל כל ציבור, כולל הציבור החרדי יזכה פה להבנה וצומת לב, ויקבל את מה שמגיע לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully