וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו נגד קולה: האם יגרום נזק לטווח ארוך?

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 10:05

כוכב נבחרת פורטוגל, שהפך אמש למלך שערי היורו בכל הזמנים, החליף את הקולה במים וגרם לסערה. יועץ השיווק שלומי ל"איפה הכסף" ב- 103FM:" מערכת יחסים בין חברה ללקוח היא ארוכת טווח. קשה להאמין שאירוע ספורדי ישפיע לטווח הרחוק"

כריסטיאנו רונאלדו, כוכב יובנטוס ונבחרת פורטגול, חגג אמש עוד שיא אישי, כאשר הדיח את מישל פלאטיני האגדי מראש טבלת מלך השערים של טורניר היורו בכל הזמנים, עת הבקיע צמד בניצחון על צ'כיה והגיע לסך של 11 כיבושים.

אלא שעוד לפני המשחק, חולל רונאלדו סערה כאשר סילק מלפניו, בעת מסיבת העיתונאים, שני בקבוקים של קוקה קולה, ולעיני המצלמות הכריז: "אני לא מרשה לילדים שלי לשתות את זה", תוך שהוא מציב בקבוק מים מינרלים במקום המשקאות הקלים.

כתוצאה מהמהלך, איבדה מניית החברה כ-4 מילארד דולר מערכה.

בתכנית "איפה הכסף" (103FM) שוחחה ענת דוידוב עם שלומי לחנה, יועץ לאסטרטגיה ולשיווק ומרצה במכללה למנהל, על הפרשה:

דוידוב: "השאלה אם זה מהלך מתוכנן, ספונטני, האם הוא עובד בשביל החברה וזה הפוך על הפוך? כל אחד יכול לשאול את עצמו מה שהוא רוצה".

לחנה: "אני מניח שכן, קשה לנו מאוד להגיד אם זה מהלך מתוכנן או ספונטני, אך אנו צריכים לשאול את עצמנו איך זה ישפיע גם בטווח הקצר וגם בארוך על המותג ועל המניה".

דויודוב: "המניה הגיבה בירידה של 4 מיליארד דולר, זה לא צחוק"

לחנה: "נכון, ואני מציע להבין שמערכות יחסים בין מותגים ללקוח זה משהו ארוך טווח, אז קשה לי להאמין שאירוע ספורדי - בוטה ככל שיהיה - ישפיע בטווח הארוך, אלא אם כן הוא יאמץ אג'נדה כזאת וילך איתה לאורך זמן".

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
רונאלדו במסיבת העיתונאים, אחרי שעבר למים/רויטרס

"לקוח יכול גם לחיות בריא וגם לפנק את עצמו"

דוידוב: "כשמותג עושה את זה למותג יש לכך משמעות אחרת"

לחנה: "אני מזכיר לך את הסיפור של נייקי, היא מנהלת מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות שלה, ובאירוע מסוים לקחה פרזנטור, ואחרי מעשה מאוד בוטה שעשה, כאשר כרע ברך בעת השמעת ההמנון, בטווח הקצר הייתה פגיעה, אך ראינו מהר מאוד את המניה של נייקי הולכת ומתאוששת. אנו 20 שנה מדברים על מגמת הבריאות ואנו לא רואים ירידה בערך המניה של של קוקה קולה, אלא היא רק צומחת".

עוד הוסיף לחנה: "אין ספק שרונאלדו הוא דמות משפיעה ומנהיג דעה, אך באותה נשימה הלקוחות הרבה יותר מתוחכמים מאיתנו. הם יכולים להצהיר שהם במגמת הבריאות, אך אחר כך לראות את האמא קונה לקנות משקה קולה. הלקוח יכול גם לחתור לחיות באורח חיים בריא וגם מדי פעם לפנק את עצמו וזה בסדר גמור".

דוידוב: "אנשים מסתכלים ילדים מסתכלים על זה, הרבה הורים לא מרשים לילדים לשתות קולה. ואולי יגידו: אם רונלדו עושה את זה, בוא נפסיק"

לחנה: "אני לא הולך להתווכח עם 300 מיליון עוקבים של רונאלדו, הוא מותג, אבל הלקוחות הרבה יותר מתוחכמים. לקוח יכול גם לחיות בריא וגם לפנק את עצמו. אנחנו רואים אנשים שחוזרים לצרוך מוצרים עם המדבקה האדומה. רשתות השיווק מדווחות שנתוני המכירות כבר חזרו להיות דומים למה שהיו לפני כן".

שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
ובלי קשר לתשייה, רונאלדו גם חגג אמש עוד שיא אישי, עם כיוש של צמד שהפך אותו למלך שערי היורו בכל הזמנים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully