וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נשרוד את החופש הגדול מבלי להגדיל את המשכנתא?

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 13:29

בעוד מספר ימים יצאו מעל ל-2.4 מיליון תלמידים לחופש הגדול. החופש הגדול הוא לא רק ארוך, אלא גם מרובה הוצאות. איך שורדים את החופש הגדול בלי להיכנס למינוס?

כולנו זוכרים את חופשת הקיץ הקודמת בחסות הקורונה: ללא קייטנות, ללא אטרקציות בחללים סגורים, ללא פארקי מים ועוד. זו הייתה חופשה קשה מהרבה בחינות, אבל לפחות מהבחינה הכלכלית היא הייתה חסכונית להורים: אין קולנוע, אין בריכה, אין לונה פארק - יש פחות הוצאות.

קיץ 2021 בעידן הפוסט קורונה, הוא כמעט ללא הגבלות, במילים אחרות: עומד להיות קיץ עמוס אטרקציות, מופעים, קייטנות, מלונות 0שבקיץ שעבר פעלו רק חלקית, בין הסגרים) ושלל אופציות לשעות הפנויות. מצד אחד, ברוך שפטרנו מעונשה של המגפה. מצד שני, זה הולך לעלות לנו - מאלפי שקלים לחוסכים - ועד עשרות אלפי שקלים לכל משפחה, במהלך החודשים יולי ואוגוסט.

להישאר עם הוצאות מאוזנות - משימה אפשרית

תקופת הקיץ רוויה במלכודות צרכניות: קניונים ממוזגים, עונת הסיילים והפעילויות עם הילדים בחופש הגדול, דורשים גם מהצרכן הנבון ביותר, להישאר עם יד על דופק. נשמע כמו משימה בלתי אפשרית, אבל איך בכל זאת שורדים את החופש הגדול מהצלחה כלכלית יחסית?

על פי נתוני משרד החינוך, במערכת לומדים 2.4 מיליון תלמידים, מתוכם בגנים כ- 530,000 ילדים, בייסודי כמיליון תלמידים ובחינוך העל יסודי: 870,000 תלמידים. אלה יצאו אל חופשת הקיץ לקראת סוף החודש למה שעתיד להיות חופש גדול מלא בכיף - אבל גם מלא בהוצאות כספיות שעתידות לעלות לא מעט כסף להורים.

ההוצאות יגיעו לעשרות אלפי שקלים

כלכלנים מעריכים כי כל משפחה מוציאה בממוצע כ-10,000 שקלים לחודש במהלך החופש הגדול, כהוצאות 'אקסטרה' ללא טיסות לחו"ל וחופשים, בנוסף להוצאה השוטפת.

לזה יש לצרף סכום הוצאה לא מבוטל על קייטנות, חוגי ההעשרה, טיולים, מסעדות ושלל אטרקציות שמגיעות ל- 30,000-36,000 ש"ח לזוג + 3 ילדים.

הילה קניסטר בר דויד, מנכ"לית מועדון הצרכנות "שלך". יח"צ,
הילה קניסטר בר דויד, מנכ"לית מועדון הצרכנות "שלך"/יח"צ

מאזן הוצאות תקין פחות או יותר - בדגש על היותר

אז איך בכל זאת בתקופה בה המזגן לא מפסיק לפעול, עונת הקייטנות נפתחת, הבריכה והקולנוע הופכים לדבר שבשגרה, משפחה יכולה לחסוך כסף ולשמור על מאזן הוצאות והכנסות תקין פחות או יותר, בדגש על היותר.

הילה קניסטר בר דויד מנכ"לית מועדון הצרכנות "שלך" מסבירה: "אין ספק שבכל שנה, לקראת חודש יוני ישנה התרגשות גדולה באוויר, והשנה במיוחד. בקיץ שעבר כולנו היינו תחת מגבלות הקורונה ללא חופש פיזי אמיתי כבעבר. כאמא ל-3 ילדים וכמנכ"לית מועדון צרכנות, אני רואה חשיבות רבה בתכנון נכון של ההוצאות, תוך התחשבות במספר פרמטרים, אותם יש לקחת בחשבון כדי שכולנו נסיים את התקופה מחויכים ללא הוצאות מופרזות".

פחות 30% בהוצאות

מה הפיתרון? קניסטר בר דויד מציעה: "ראשית, יש לתכנן מראש את התקציב כל אחד על פי יכולותו, משך התקופה, סוגי פעילות, עלות מסגרות שוטף כמו קייטנות, פעילויות יום, נופש בארץ או בחו"ל, אוכל ואל לנו לשכוח את ההוצאות השוטפות שעתידות לעלות בתשלומי חודש ספטמבר, כמו חשבונות מים, חשמל וקניות בסופר, בגלל שהות ממושכת יותר בבית".

"כיום בעידן הדיגיטלי כשרובנו מחזיקים טלפון חכם, ניתן לבדוק ולהשוות מחירים ולמצוא את המחיר הטוב ביותר כמעט לכל פעילות. בנוסף יש לפתוח עיניים למבצעים של הרשתות (יש התגברות מבצעים לקראת היציאה לחופש הגדול), בדיקת זכאות בכרטיסי מועדון, הטבות ממקום העבודה, זיכויים והטבות ששכחנו במגירה הביתית, בדיקה עם הסביבה לגביי חברות במועדוני צרכנות בהם ניתן להעביר את מימוש ההטבה ועד לרכישה מאורגנת להוזלת מחיר, תכנון מוקדם וטיימינג נכון עשוי להוזיל לכם את העלויות בין 10-30 אחוזים".

מילת המפתח היא תכנון

"אחת מהדרכים היעילות ביותר לשלוט על ההוצאות הכלכליות היא תכנון נכון. יש לתכנן מראש כיצד יראה כל יום בחופשת הקיץ שלכם. תחילה תבחנו מהו התקציב העומד לרשותכם, לאחר מכן תפתחו לוח שנה, תסמנו באילו ימים אתם נמצאים עם הילדים, באילו ימים הם אצל הסבא והסבתא, ובאילו ימים נמצאים בקייטנה או אצל הדודה והדוד. לאחר מכן תכננו את התקציב בהתאם לכל יום וההוצאות הנדרשות לו", אומרת קניסטר בר דויד.

"כל יום משותף עם הילדים, יוקצה עבורו תקציב ובהחלטה משותפת עם הילדים תחליטו מה הוא הבילוי המועדף עליהם והמקובל על כולכם. בדרך זו תהיה לכם שליטה מלאה על ההוצאות. חשוב לשתף את הילדים בתכנון, יש להסביר להם את סדר היום, מהארוחות ועד האטרקציה, כמו כן יש לתאם ציפיות, ממתק אחד או הפתעה, ולהקפיד על כך. כאשר הילדים ידעו למה לצפות ההוצאות יהיו בהתאם והרבה כאב ראש והוצאות ימנעו מכם ההורים".

השוואת מחירים בין מועדוני צרכנות על אטרקציות לילדים בחופש הגדול. יח"צ,
השוואת מחירים בין מועדוני צרכנות על אטרקציות לילדים בחופש הגדול/יח"צ

הטבות מועדון הצרכנות "שלך" לפעילות קיץ עם ילדים:

  • אוכל - תו ביתן עם 15% אחוז הנחה ברשת מגה בעיר, ינות ביתן ושוק מהדרין.
  • קייקי כפר בלום - 15 שקלים במקום 101 שקלים לאדם.
  • איי ג'אמפ - 10 שקלים לכניסה במקום 42 שקלים.
  • תערוכת וואן גוך - 45 שקלים במקום 115 שקלים.
  • פארק הקרח אילת - 35 שקלים במקום 52 שקלים.

8 דרכים למנוע חורים בכיסים:

1. מבצעים - כצרכנים נבונים אנחנו מחפשים הזדמנויות. אל תפלו בפח לש המילה "מבצע", לא כל מבצע הוא הזדמנות למחיר טוב באמת. תחשבו על איכות המבצע - כמה כסף באמת אנו מוזילים במסגרתו והאם זה משמעותי ביחס לתמורה והמחיר הנדרש? האם אנחנו באמת צריכים את המוצר? אם הוא לא היה במבצע האם באמת היינו זקוקים לו?

2. תכנון ותיאום ציפיות - לתכנן את יום הבילוי עם הילדים ולתאם ציפיות בנוגע לכלל ההוצאות הכלכליות: הסבר על סדר היום, לקבוע ארוחות קבועות מראש, לתאם מראש את כמות הממתקים או ההפתעות.

3. חיסכון - בהמשך לתכנון הבילוי, בדקו אלו מסעדות/אטרקציות יש באזור אליו אתם מגיעים לבלות. עשו סקר שוק בהתאם למחירים המוצעים, ולאחר שבחרתם מקומות ספציפיים, חפשו הטבות במקומות אלו מכרטיסי מועדון, ועד אתרי גרופונים.

4. טיימינג - העיתוי הוא קריטריון נפלא למלכוד צרכנים. מחירים מופקעים באזורים מבודדים וניצול החופש הגדול שרוב האוכלוסייה בחופשה. בתקופת עומס ישנה עלייה של מחירים לאור הביקוש הרב, אם אתם יכולים לדחות את חופשת הקיץ תצליחו לחסוך עשרות אחוזים בהוצאות.

5. טסים לחו"ל? מחיר הטיסה - שימו לב האם מחירי הכרטיסים כוללים מזוודה בבטן המטוס, שימו לב שעל כל דבר אתם עלולים לשלם - אוכל, בחירת מושב וכד'. לכן שאתם מבצעים הזמנה, אל תתלהבו מהמחיר הזול ביותר, שכללו את המחיר כולל השירותים הנלווים לטיסה במקרה שהנכם זקוקים להם, ומהנקודה הזאת תצאו להשוואת מחירים.

6. ביטוח בהזמנת חופשה - בישראל הקורונה כבר מאחורינו, אך רוב מדינות העולם עדיין מתמודדות איתו, קחו בחשבון את עלויות הביטוח ואת הפרטים הקטנים בהזמנת כרטיסי טיסה ומלון בנוגע לביטול החופשה עקב נגיף הקורונה. אם הטיסה מבוטלת מגיע לכם זיכוי מלא על הכרטיס, אך במקרה שהטיסה תצא לפועל אך היעד אליו אתם מגיעים נמצא בהתפרצות של נגיף הקורונה, חברות התעופה לא לוקחות אחריות, לכן חשוב לברר את הנושא מול נציגי השירות.

7. מבצע מוגבל בזמן - אחת הדרכים השיווקיות לגרום לצרכן לפתוח את הארנק באה לידי ביטוי בהצגת מבצע מוגבל בזמן, כדי להעצים את המניפולציה הרגשית, לעיתים יופיע שעון עצר במסך. או לחילופין יעדכנו אתכם שנותרו רק 2 חדרים בלבד. אם כל זה לא עבד עליכם, יציגו לכם את חוק העדר - מספר שמציין את כמות הקונים הגבוהה של המבצע. בקיצור אל תסמכו על אף אחד רק על עצמכם, זה אומר שאתם תקדישו שעה נוספת לעשות השוואת מחירים באופן עצמאי ולא דרך אתרים שמבצעים את ההשוואה אבל משתמים במניפולציות.

8. העדיפו את המזומן על פני האשראי - כשהכסף מוחשי יותר, קל לנו לעקוב אחרי התקציב, וכל הוצאה מקבלת ביטוי בארנק. ימי כיף, חופשה או כל בילוי משפחתי, הקציבו סכום כסף להוצאות ודאגו לעבוד עם מזומן. בדרך זו תוכלו לעקוב אחרי ההוצאות ולהבטיח שתדרשו לעמוד בתקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully