וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש טעות ענקית שרובנו עושים כשאנחנו קונים משהו חשוב

בשיתוף max

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 9:37

אם בסופר או מול המחשב אתם לא קונים משהו עד שלא בדקתם - אין סיבה שתדלגו על השלב החשוב הזה כשמדובר במוצר פיננסי משמעותי כמו הלוואה. מאיפה לוקחים, מה יכולת ההחזר, ומי יציע לכם את הריבית הטובה ביותר? כל התשובות שחיפשתם

זוג צעיר לוחץ יד לפקידה. ShutterStock
תבדקו טוב, תעשו סקר שוק ורק אז - צאו לדרך/ShutterStock

נניח שאתם/ן עושים קניות בסופר או במכולת וזקוקים למוצר כלשהו. מה תעשו? כולנו כמובן בוחנים את המדף בו מופיע אותו מוצר ועושים "סקר שוק" קצר ומהיר בין החברות השונות, כדי למצוא את השילוב האופטימלי עבורנו בין איכות למחיר. זו פעולה בסיסית, שנראית לנו הגיונית ביותר.

זה נכון גם כאשר אנחנו יושבים בבית, מול המחשב, ועושים שופינג אונליין, לחולצה חדשה, גאדג'ט מגניב, מתנה לילדים ומה לא. לפני הרכישה, נעבור בין כמה אתרים, נבדוק את הסכומים והאפשרויות השונות ורק כשנהיה בטוחים - נקנה.

אז אם הפעולה הזו של סקר שוק כל כך טבעית לנו, אפילו כשמדובר במוצרים וקניות בסכומים נמוכים יחסית - איך יכול להיות שדווקא כאשר אנחנו מגיעים למוצרים פיננסים משמעותיים, דוגמת לקיחת הלוואה שעשויה להגיע לאלפי או עשרות אלפי שקלים, מינוס בחשבון הבנק או כל מוצר אחר, שנושא ריבית אנחנו נוטים לבחור מהר מדי, בפתרון שאולי מוכר לנו אבל איננו בהכרח הכי מוצלח?

השנה האחרונה והמאתגרת גרמה לישראלים רבים לחוש צורך בשינוי, חידוש וריענון כלשהו בחייהם ואם גם אתם ניצבים בפני לקיחת הלוואה, עבור רכב חדש, חופשת קיץ, לימודים, כיסוי התחייבות ועוד - יש כמה דברים שממש חובה לבדוק במסגרת סקר השוק שתעשו, לפני שתקבלו את ההחלטה. אספנו עבורכם את הנקודות המשמעותיות ביותר.

לקבלת הצעה להלוואה שזולה ב-1% מכל הצעה שתקבלו>>

משפחה בחופש על חוף הים. ShutterStock
זקוקים לכסף לשיפוץ, חופשה משפחתית או כל דבר אחר? יש דרך חכמה ונכונה לעשות את הדברים/ShutterStock

מאיפה לוקחים הלוואה?

נתחיל מהאובייס - אל תיקחו הלוואות מגופים לא אמינים. מוצר פיננסי מורכב וחשוב כל כך לוקחים רק ממי שסומכים עליו. מאז אימוץ המלצות ועדת שטרום, שהובילו להפרדת חברות האשראי מהבנקים ופתיחת השוק לתחרות בתחום האשראי, מספר הגופים שמציעים אשראי בשוק גדל. המרוויחים הגדולים מהמהלך הם הצרכנים שנהנים ממחירים טובים יותר על ההלוואות שהם לוקחים.

כיום יש גופים חוץ-בנקאיים רבים שמציעים אשראי, דוגמת חברות אשראי, חברות ביטוח, קרנות ועוד. ההבדל המרכזי בין הלוואה בנקאית להלוואה חוץ-בנקאית הוא שהלוואה בנקאית עלולה לפעמים להשפיע על גובה מסגרת האשראי בבנק והלוואה חוץ-בנקאית, כשמה כן היא - מחוץ למסגרת הבנק - נותנת מקור אשראי נוסף וגמישות.

סוג וגובה הריבית המוצעת:

זה כנראה הדבר שהכי מעניין אדם שמגיע לבקש הלוואה, כי מלבד הסכום שאנו לווים, יש כמובן את הריבית שנצטרך לשלם וכאן יכולים להיות פערים גדולים בין הגופים השונים, מה שמשפיע עלינו משמעותית.

כאן תרצו להשקיע במיוחד בסקר שוק, כדי למצוא את המקום שמציע לכם את הריבית הטובה ביותר. חשוב גם לציין שלפני שאתם פונים לקבלת הצעה להלוואה, כדאי שתבדקו את דירוג האשראי שלכם. דירוג האשראי מושפע מההתנהלות הפיננסית שלכם, או במילים אחרות, כמה בטוח לתת לכם הלוואה. אם לאורך השנים הוכחתם אחריות פיננסית, לא נכנסתם לחובות ולא היו לכם חריגות אשראי בולטות, דירוג האשראי הטוב יאפשר לכם לקבל הצעות לריבית נמוכה יותר על ההלוואה ובעצם יעביר חלק חשוב מהמשא ומתן לידיים שלכם - יותר הצעות, יותר אפשרות להתמקח. לכן, לפני שיוצאים לדרך, בדקו איפה עומד דירוג האשראי שלכם.

ב-max תוכל לקבל הצעה להלוואה ב-1% ריבית פחות מכל הצעה אחרת - מה שעשוי להתגלם בלא מעט כסף עבורכם.

קרן השקעות מימון נדל"ן. ShutterStock
איך מוצאים את הריבית הכי משתלמת?/ShutterStock

יכולת החזר חודשית:

חשוב לדעת מה גובה ההוצאות שלכם בכל חודש לעומת ההכנסות. אחרי שעוברים את החלק הזה, לוקחים את ההפרש בין השכר לבין ההוצאות וזו למעשה יכולת ההחזר שלכם. למשל, אם נכנסים לכם לחשבון כל חודש 10,000 שקלים ואתם מוציאים 8,000 שקלים, הרי שיכולת ההחזר שלכם היא 2,000 שקלים. במקרה כזה, מומלץ לקחת הלוואה שההחזר החודשי שלה לא עולה על סכום זה.

ברוב ההלוואות המוצעות בשוק צריך להחליט מראש על סכום ההלוואה ומספר התשלומים שרוצים לפרוס אותה, ומכאן נגזר סכום ההחזר החודשי. חשוב גם לדעת כמה תשלומים מציעה כל חברה, שכן מתוכם נגזר ההחזר החודשי שלכם. ב-max למשל תוכלו להחזיר את ההלוואה בעד 72 תשלומים וליהנות מגמישות רבה.

לסיכום, אם אתם זקוקים להלוואה ומוכנים לעשות את הצעד המשמעותי הזה, אל תשכחו לבצע סקר שוק איכותי כדי למצוא את האפשרות הטובה ביותר. זה יכול להשפיע רבות בהמשך, על הסכום שתצטרכו להחזיר, בכלל ובכל חודש, וכתוצאה מכך גם על מצב הרוח והשקט הנפשי שלכם.

לקבלת הצעה שזולה ב-1% מכל הצעה שתקבלו>>

seperator

אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל | המלווה: max | כפוף לאישור החברה ולתנאיה | למצטרפים חדשים בלבד | ההנחה תינתן עד ריבית מינימום של פריים + 3% | בכפוף לתנאי המבצע | מותנה בהצגת מסמכים מאמתים אודות הצעה להלוואה או הלוואה פעילה שהתקבלה מהבנק | ניתן לחלק ל 72 תשלומים הלוואות מעל 20,000 ₪ בלבד |

בשיתוף max
  • עוד באותו נושא:
  • הלוואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully