וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסטודנט לסמנכ"ל: איך מתחילים קריירה תוך כדי לימודים?

עודכן לאחרונה: 19.6.2021 / 11:31

מי אמר שצריך לסיים לימודים בכדי להתחיל את ההתקדמות בקריירה? סטודנטים רבים כבר מנצלים את המשרות שחברות שונות מציעות עוד במהלך הלימודים, מדובר במשרות שיכולות להוביל בסופו של דבר את הסטודנט למסלול עד לתפקידים בכירים. מה מציעות החברות השונות? ומהם תנאי הקבלה?

יוחאי בן ישראל, כיום סמנכ"ל מכירות של לייבפרסון בצפון אמריקה. יוחאי מוביל את תחום המכירות של החברה בכל אזור צפון אמריקה, אחראי על צוותי מכירות לגיוס לקוחות חדשים בעולמות האנטרפרייז והעסקים הבינונים, תחום שמניב לחברה מיליוני דולרים כל שנה: "התחלתי לעבוד בלייבפרסון לפני כ-14 שנה בארגון, התחלתי את דרכי במשרת סטודנט, כנציג מכירות ואחר כך ביצעתי מספר תפקידי ניהול ביניהם: מנהל מכירות לתחום העסקים הקטנים-בינוניים, תחום החברות הגדולות והתאגידים וכיום אני אחראי על המכירות של כל אזור צפון אמריקה".

בן ישראל מספר: "היתרון הגדול לדעתי בכניסה של עובד כמשרת סטודנט, היא החשיפה המוקדמת והמהירה למספר גורמים חשובים מאוד בעיצוב הקריירה להמשך: איך החברה מתנהלת עסקית, על מה היא נמדדת? איך התפקיד שלי בתור סטודנט יכול להשפיע על התוצאות העסקיות שהחברה מנסה ליצור? מי הם השחקנים החשובים בשוק שאליו אני נכנס, מחוץ לחברה ובתוכה? מהם הטכנולוגיות המובילות שחשוב להכיר וללמוד?

"נוסף לצבירת ניסיון המהיר וטביעת הרגל בארגון בשלב מוקדם, יש יתרון נוסף חשוב מאוד וזה להתחיל לחוות את הריגושים והקשיים שיש במסע של הקריירה. לדעת מתי ללבוש את "הכובע" האישי לעומת "הכובע" הארגוני, חשיפה מוקדמת לעליות וירידות יתרמו המון בהמשך הדרך בקריירה שלכם אני ממליץ בחום רב לכל מי שיכול לקפוץ למים כדי לעבוד בחברות ההיי טק הגדולות ולהתקדם בהן - זו הדרך הטובה ביותר", ממליץ מניסיון בן ישראל.

יוחאי לייבפרסון. יח"צ,
יוחאי בן ישראל, סמנכ"ל מכירות של לייבפרסון בצפון אמריקה/יח"צ

הסטודנטים מקבלים "בית ספר לפיתוח והנדסה"

אירית קישינובסקי סמנכ"לית HR במוטורולה סולשנס מספרת: "יש לנו תכניות סטודנטים בעיקר עבור חטיבת הפיתוח, מידי שנה אנו מגייסים עשרות סטודנטים, בד"כ מחציתן נשים. אנו מציעים להם מגוון רב של משרות, כך שיוכלו להשתלב במנעד תפקידים רחב בתוך החברה. אנחנו מחפשים סטודנטים וסטודנטיות עם חשיבה יצירתית ופורצת דרך בעיקר בתחום החדשנות. מניסיוננו, סטודנטים מביאים עימם המון יצירתיות, חשיבה אשר תואמת את ההווי ועולמות התוכן שלהם, אנרגיה חיובית ותשוקה ליצור ולהמציא דברים מחדש".

"כל אלו מהווים יתרון למקצוע ולסביבת פיתוח ויכולים לעשות פלאים לפרויקטים ולמוצרים של החברה. הסטודנטים מקבלים "בית ספר לפיתוח והנדסה" של חברה גלובלית עם סטנדרטים מאוד גבוהים של איכות ומקצוענות, המאמצת במהירות כלים חדשים ושיטות שונות. הסטודנטים מצטרפים לצוותים ותיקים נחשפים למגוון מתודות עבודה, נחשפים גלובלית לטכנולוגיות ואנשי מקצוע ועובדים בצוותי עבודה וחשיבה עם מדינות ברחבי העולם. הם למעשה הופכים לחלק בלתי נפרד מהעבודה היום יומית לצד חניכה, תמיכה, חשיפה לטכנולוגיות ושפות חדשות, נותנים להם את כל הכלים על מנת להצליח הן בלימודים והן בעבודה".

קישינובסקי מציינת כי צוותי העבודה במוטורולה הטרוגניים מאוד מעובדים ותיקים עם ניסיון עשיר ועד סטודנטים. עוד היא מוסיפה כי לסטודנטים שעוברים מסלול מוצלח תהיה אפשרות להמשיך לעבוד בה באופן קבוע, זה קורה לעיתים תכופות ואנו רואים בכך תהליך טבעי.

מוטורולה סולושנס תחרותית מבחינת התנאים שהיא מציעה. אנו מבינים לעומק את מאפייני דור המילניום וגמישים מאוד ביחס לאיזון בין החיים האישיים לעבודה. עקרונית היקף משרת סטודנט היא החל מ- 20 שעות ועד 100% משרה, כך שבקיץ ניתן לעבוד במשרה מלאה. בנוסף, החברה מאפשרת קרן השתלמות לסטודנט בשנה האחרונה וסל הטבות עשיר שאנו נותנים לעובדים הקבועים.

כמו כן, מיקום המשרדים מאוד נוח ונגיש להגעה, עברנו לאחרונה למיקום מרכזי בת"א, בבניין TOHA.
בד"כ אנו מתמקדים באוניברסיטאות אך מגייסים גם ממוסדות נוספים כמו בצלאל, המכללה למנהל ועוד. חשוב לנו להבין מה הסטודנטים לומדים ומה הפרויקטים שעשו במסגרת הלימודים, הציונים והממוצע שלהם הוא אינו השיקול המרכזי בתהליך הבחירה. משרות סטודנטים ניתן למצוא באתר החברה ואנחנו מגייסים גם באמצעות הרשתות החברתיות, בשיטת חבר מביא חבר שמאוד פופולארית, קמפיינים ממוקדים וכמובן ירידי תעסוקה, יש ערך אדיר במפגש פנים מול פנים.

צוות מוטורולה סולושנס ביריד תעסוקה לסטודנטים באוניברסיטת תל אביב. יח"צ,
צוות מוטורולה סולושנס ביריד תעסוקה לסטודנטים באוניברסיטת תל אביב/יח"צ

חלק מתקני הסטודנטים - תרומה לקהילה

טאואר סמיקונדוקטור, החברה המובילה בעולם בפתרונות טכנולוגיים ופלטפורמות ייצור לשבבים אנלוגיים , מעסיקה כ- 5,500 עובדים ברחבי העולם, מתוכם כ- 1,500 בישראל. טאואר מגייסת סטודנטים בתחומים שונים, בהם הנדסת חשמל, הנדסת חומרים או הנדסה, הנדסת תעשייה וניהול והנדסאי חשמל ומכונות ומגייסת בכל שנה מספר סטודנטים חדשים, החל מהשנה השנייה ללימודים.

חגי גל-רז, מנהל הגיוס הגלובלי בטאואר סמיקונדקטור מספר: "טאואר מאמינה בהתפתחות של העובדים מהשלבים המוקדמים של הלימודים ועד לתפקידי ניהול. גיוס של סטודנטים למשרה חלקית תורמת גם לחברה וגם לסטודנט - הסטודנטים יכולים לשלב לימודים עם עבודה, להתמקצע בתחומים שהם מעוניינים ולייצר לעצמם הזדמנויות לעתיד ועבור טאואר מדובר בהכשרה של עובדים עם פוטנציאל גדול והתאמה שלהם לסביבה הארגונית ולצרכי הארגון ובבוא העת קליטה שלהם כעובדים מן המניין עם ניסיון".

"מכיוון שהחשיבות של הסטודנטים בטאואר גדולה ומכיוון שאנחנו מחפשים בעיקר פוטנציאל להשתלבות בטווח הארוך, הסטודנטים עוברים תהליך מיון מלא וקפדני גם על ידי צוותי הניהול וגם על ידי צוות הגיוס" מוסיף גל-רז "הסטודנטים הם עבורנו הדור הבא של העובדים והמנהלים ועל מנת שיוכלו להעמיק ולקבל את ההכשרה הטובה ביותר, הם נדרשים לפחות ליומיים עבודה בשבוע".

"כמובן שבתקופות של מבחנים ועבודות גמר אנחנו מאפשרים גמישות רבה יותר על מנת שהסטודנטים יוכלו להתרכז בלימודים ולסיים את המטלות שלהם בהצלחה. ויש גם נתינה ועשייה חברתית, חלק מתקני הסטודנטים שלנו מוגדרים כתקני תרומה לקהילה, לרוב אלו תקני הנדסה, שנועדו לפתח ולקדם את הקהילה שעוטפת אותנו".

חגי גל-רז מנהל הגיוס הגלובלי בטאואר סמיקונדקטור. טאואר סמיקונדקטור,
חגי גל-רז מנהל הגיוס הגלובלי בטאואר סמיקונדקטור/טאואר סמיקונדקטור

חיבור פרקטי לתעשייה גורם ללימודיהם להיות אפקטיביים יותר

חברת ICL, מובילה עולמית בפיתוח מינרלים ודשנים מיוחדים, מעסיקה כ-11,000 עובדים בארץ ובעולם. כמעסיקה הגדולה ביותר בנגב ICL פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם אוניברסיטת בן גוריון ועם המכללה להנדסה ע"ש סמי שמעון. חברה מציעה לסטודנטים להנדסה הזדמנויות תעסוקה מגוונות, בחברה גלובאלית עם עובדים הזוכים לקחת חלק בצוות רב -תחומי.

רחלי בוהדנה, סמנכ"לית משאבי אנוש, ICL ישראל מציינת: "אוכלוסיית המהנדסים משמעותית לנו בחברה שכן אנו מתמקדים בפיתוח פתרונות המאפשרים מתן מענה לאתגרי הקיימות הגלובאליים, החל מהגדלת יכולת יצור המזון ועד לפתרונות המאפשרים חקלאות ותעשייה בני קיימא.

תכנית המלגות שאנו מציעים פועלת מזה כ-15 שנה ומוכיחה את עצמה שנה אחרי שנה. אנו רואים לנכון לחשוף את הסטודנטים בשלב מוקדם לתעשייה, ועוד בטרם בחירתם להצטרף אלינו, מעניקים להם הצצה באמצעות תכניות חשיפה שונות הכוללות ימים מרוכזים במפעלים ובמחלקות השונות".

התכנית מציעה יום עבודה אחד בשבוע לפחות, בשכר, לצד מימון הסעות, ארוחות, מלגת קיום חודשית וכן מלגת לימודים מלאה עבור משך התקופה בה הוא עובד בחברה. תנאי הקבלה הינם ממוצע מעל 80, תהליך גיוס הכולל בין היתר אבחון וראיון לצד חיבור ותשוקה לתחומי התעשייה והמדע.

בוהדנה מוסיפה: "אנו מקבלים פידבקים מדהימים מהסטודנטים שמעידים כי עצם החיבור הפרקטי לתעשייה גורם ללימודיהם להיות אפקטיביים יותר. אחוזי הקליטה וההישארות מרשימים, כאשר יותר מ-80% מהסטודנטים משתלבים אצלנו לאורך שנים. בתוכנית הכשרה ייחודית נוספת שנפתחה לאחרונה בחברה ומיועדת ל'טאלנטים' במקצועות ההנדסה, מעל 20% מהמהנדסים החלו דרכם בחברה כמלגאים".

רחלי בוהדנה, סמנכ"לית משאבי אנוש icl ישראל. icl ישראל,
רחלי בוהדנה, סמנכ"לית משאבי אנוש icl ישראל/icl ישראל

מנכ"ל אינטל העולמי, החל את דרכו בחברה במשרת סטודנט

אלירז בלאו מצוות הגיוס של אינטל: "באינטל אנו ממליצים לסטודנטים במקצועות טכנולוגיים להגיע לסיום התואר עם ניסיון מעשי בתחומם בתעשייה. בכדי להגיע ליעד זה אני מציע להתחיל בחיפוש העבודה הראשונה עוד בתום שלושת הסמסטרים הראשונים. הצלחה במציאת עבודה בשלב מוקדם זה דורשת הכרה עמוקה עם המונחים והתהליכים השונים השייכים לעולמות התוכן אליהם מכוונים הסטודנטים, שכן מעבר להכרות שטחית עם התפקיד אליו הם מתמיינים שתלוי ברובו בתיאור המשרה, היא מאפשרת להם להבין לאילו תפקידים הם יכולים להתאים ולאלו כדאי לכוון".

"מטרתו של התפקיד הראשון לספק לסטודנטים בראש ובראשונה מגוון רחב של התנסויות, לצד הנאה ומנטורינג יעיל שיוכל לסייע לו למלא אותו תוך מיצוי הפוטנציאל הגלום בו. מצפן טוב לבחירת התפקיד הראשון הוא מדד ההנאה של הסטודנטים מתחומי הלימודים והקורסים השונים אליהם הם נחשפים בזמן הלימודים. מדד זה יכול לספק לסטודנטים את ההבנה הבסיסית באשר לסוגי התפקידים שעשויים להתאים לו. לצד הצורך בצבירת ניסיון, חשוב לזכור שהסטודנטים הם בראש ובראשונה תלמידים, ושמירה על הישגים לימודיים הוא חשוב ואף קריטי עבורם".

"כמעסיקה של מאות סטודנטים מידי שנה, אינטל מהווה מקום עבודה גמיש ומכיל עבור הסטודנטים ובפרט בתקופות מבחנים. אף על פי שהחברה שמה דגש על עשייה מקצועית בעבודה, הצלחת הסטודנט בלימודיו ותחושת הסיפוק האישי שלו חשובה לחברה לא פחות. לקראת סיום הלימודים, חלק מהסטודנטים נקלטים כעובדים במשרה מלאה וישנם מנהלים בכירים רבים באינטל שהחלו את הקריירה שלהם אי שם במשרת סטודנט, ביניהם רן ברנסון שמכהן כמנכ"ל קבוצת הליבה והפיתוח העסקי וקרין אייבשיץ סגל, מנהלת מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל, ואולי תהיו מופתעים אך גם פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל העולמי, החל את דרכו בחברה במשרת סטודנט".

אלירז בלאו מצוות הגיוס של אינטל. אינטל,
אלירז בלאו מצוות הגיוס של אינטל/אינטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully