וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הדיור: מי יהיה המינוי הבכיר של איילת שקד?

עודכן לאחרונה: 19.6.2021 / 7:07

שרת הפנים התארחה בכנס ענף הבנייה ואמרה כי היא מתכננת מינוי מפתיע: "אני יודעת מי יהיה האדם שיניע ויקדם את נושא התכנון", כן הצהירה כי בכוונתה לשנות את מבנה הארנונה והוסיפה: "רק לפני 3 ימים נכנסתי למשרדי החדש ואני מתכוונת להעמיק, להבין ולקדם"

בכנס ענף הבנייה של התאחדות הקבלנים בוני הארץ והקרן לעידוד ענף הבנייה, אמרה שרת הפנים הנכנסת, אילת שקד, כי בכוונתה למנות מנהל בכיר שלו יהיו כפופים: מנהלת מנהל התכנון וראש הותמ"ל. "נעבוד כולנו יחד! אגף התכנון עם מנהל התכנון אל מול הרגולציה".

"בממשלה הזו, ניתן לייצר חלופה לתמ"א 38, יש לנו שנה ונעשה זאת"

"לאחר שהממשלה הצהירה על יעד בנייה של 300 אלף יחידות דיור בתקופת כהונתה, גולת הכותרת של הפעילות שלך בקדנציה הזו צריכה לקדם תהליכים רגולטוריים וביטול הכוונה להפסיק את תמ"א 38, כך אמר נשיא התאחדות הקבלנים והקרן לעידוד ענף הבנייה, ראול סרוגו, במפגש ראשון עם שרת הפנים הנכנסת איילת שקד.

"בממשלה הזו, ניתן לייצר חלופה לתמ"א 38, יש לנו שנה וזה מספיק זמן לעשות זאת. בינתיים, ערים שירצו להמשיך אותה יכולות", אמרה שקד בהתייחסות לתכנית החליפית שטרם אושרה. סרוגו העריך, כי רוב העיריות יוותרו על אפשרות הארכת התמ"א ושקד הגיבה: "זה בגלל שאתה לא מאמין שאפשר לייצר תכנית חלופית בתוך שנה".

השרה שקד מגיבה לסוגיות המאתגרות את ענף הבניה והתשתיות. ארן דולב,
השרה שקד מגיבה לסוגיות המאתגרות את ענף הבניה והתשתיות/ארן דולב

עונת המינויים החלה

לגבי קריאתו של סרוגו בעניין פישוט ההליכים הבירוקרטיים, שקד הודתה: "יש במשרד הפנים מחסור בכוח אדם שגורם לעיכוב תהליכים של תכנון, לפנינו שורה ארוכה מאוד של מינויים שעשויים לקדם הליכים".

סרוגו בתגובה: "אנחנו עדים למאמץ ולעבודה טובה של מינהל התכנון לקידום תכניות במהירות גדולה מהעבר, אבל התוצאות ברורות, בפועל צריך לתכנן הרבה יותר כי הבירוקרטיה מביאה לזה שכדי לבנות 3 מיליון דירות, צריך לתכנן 5 מיליון דירות וזה ההיקף שלו המשק זקוק ב-25 השנים הבאות שבהן אוכלוסיית ישראל תוכפל. צריך להסתכל 30 שנים קדימה. אני מקווה שהמשרד ברשותך ישכיל לתכנן נכון".

שקד הסכימה כי המערכת הייתה קפואה במשך שנתיים וצריך להתניע אותה מחדש, וכאמור, ממתינים לטיפולה מינויים רבים. היא הביעה אמון מלא כי מינויים אלו יסייעו בקידום נושאים מהותיים בקרוב, כמו גם, הוועדה המיוחדת לאישור מהיר של בנייה, הותמ"ל. "אנחנו נביא את ההחלטה הזו ממש בקרוב לאישור".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

30 אלף עובדים זרים, יבטיחו 90 אלף משרות לישראלים

סרוגו נגע בנושא נוסף שנחשב לכשל מרכזי המונע בנייה והוא המחסור בכוח אדם מקצועי בענף. שקד, שהפכה השבוע לממונה גם על רשות ההגירה והאוכלוסין,

אמר סרוגו: "המשרד ברשותך חייב לפעול לאפשר להשלים את המחסור בעובדים בכלל בענף ואת המחסור בעובדים זרים מקצועיים שעובדים בעבודות שאינן מבוצעות על ידי ישראלים, הישראלים אינם מוכנים לעשות את העבודות הרטובות ואנחנו סובלים מאד ממחסור בעובדים מהסוג הזה. הייתה בכוות הממשלה לאשר 30 אלף עובדים זרים, אני מבטיח כי על כל עובד אחד זר, נוכל להעסיק 3 עובדים ישראלים. את מבינה מה זה אומר? על 30 אלף עובדים זרים, נוכל להציע 90 אלף משרות לישראלים".

שקד אמרה לסרוגו בעניין העובדים כי היא רואה בטיפול במחסור זה כשל בולט שיש לבטל: "הדברים נשמעים לי חשובים מאוד ואני מתכוונת ללמוד את הנושא לעומק ולמצוא כלים לטפל בהם. המשפט שאמרת עכשיו - מאד מפתה! רק לפני 3 ימים נכנסתי למשרדי החדש ואני מתכוונת להעמיק, להבין ולקדם".

איילת שקד וראול סרוגו בכנס התאחדות הקבלנים בוני הארץ. ארן דולב,
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים, משתף לראשונה את איילת שקד, שרת הפנים הנכנסת, בכשלי הענף/ארן דולב

"אני בוחנת רפורמה בארנונה"

נושא נוסף אליו התייחסה שקד היה הצורך בשינוי דרך חישוב הארנונה. סרוגו הזהיר כי העובדה שראשי ערים מעדיפים לקדם בנייה לתעסוקה ומסחר, במקום דיור, עומדת בבסיס הבעיה. שקד השיבה: "כפי שנכתב במצע הבחירות של מפלגתי, אני אכן בוחנת רפורמה בארנונה, כך שהפיכתה לחסם לבניית דירות יוסר".

תפעל לקדם אישור עצמי, תעודד עירוב שימושים

לאורך השנים האחרונות, פעלה התאחדות הקבלנים, לאישור רישוי עצמי של בנייה על ידי אדריכלים שיחליפו את הרשויות המקומיות, תחת תנאים מחמירים של מקצועיות ואחריות שלהם. לקראת קריסת הממשלה הקודמת עמד הנושא לפני אישור, במסגרת חוק ההסדרים. שקד מסרה במפגש כי יחד עם שר השיכון, היא תפעל לקדם את האפשרות של רישוי עצמי כדי לקצר את ההמתנה לאישור בנייה.

שקד אף אמרה לנשיא התאחדות הקבלנים, כי יש לתפיסתה לקדם בממשלה החדשה את תחום תכנון מבנים הכוללים עירוב שימושים. למשל, מסחר, ושירותי ציבור, מלונאות ומשרדים יחד עם יחידות דיור באותם בניינים. "זה צריך להיות יעד לתכנון באזורים רבים ברחבי הארץ. אני גרה ברמת החייל והאזור הזה לגמרי מוכן לקבל ובשל לעירוב שימושים".

איילת שקד וראול סרוגו בכנס התאחדות הקבלנים בוני הארץ. ארן דולב,
שקד: עדיין לומדת את האתגרים, מבטיחה לקדם תהליכים משמעותיים בקרוב/ארן דולב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully