וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המעסיק בודק עבורכם זכאות להחזרי מס?

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 19.6.2021 / 18:19

שכירים רבים כלל לא מודעים לעובדה שייתכן שהם זכאים להחזרי מס, אבל הקורונה והחל"ת יצרו מצב שגם מי שלא הורגלו לבדוק את תלוש השכר שלהם, זכאים להחזר. בחברות רבות התחילו להעניק את שירותי בדיקת הזכאות כחלק מההטבות לעובדים

שנת 2020 הייתה דרמטית בכל קנה מידה, בישראל ובכל העולם. משבר הקורונה הציב את העולם כולו מול אתגר בריאותי אדיר, כאשר אחת המשמעויות הנלוות לאתגר הגיעה בדמות שינויים טקטוניים בעולם העבודה. בישראל, למעלה ממיליון ומאתיים אלף איש פוטרו מעבודתם או הוצאו לחל"ת, והמדינה הושיטה במהירות יד למשק הקורס, במתן מענקים נדיבים, תוכניות סיוע לעסקים ודמי אבטלה/חל"ת.

כעת, שנה וקצת לאחר פרוץ המגפה כשנדמה שהיא מאחורינו, חודש יוני הגיע ואתו גם ביטול הזכאויות לדמי אבטלה עקב הקורונה כפי שנקבעו במשבר. רבים מבין אותם מאות אלפים טרם חזרו לעבודה אם בכלל , ונראה לכאורה שהסדר שב על כנו.

התזוזות הרבות בעולם העבודה יצרו אירועי מס עבור שכירים רבים שפוטרו וחזרו לעבודה, לסירוגין. למעשה, על פי ההערכות ועל פי דו"ח מבקר המדינה רשות המיסים מחזיקה בכ-8 מיליארד שקל השייכים לשכירים, ואלו צריכים לנקוט בפעולה ייזומה ומורכבת ולהגיש בקשה להחזר מס על מנת לקבל את הכספים השייכים להם.

השנה, בצל האירועים הבלתי נגמרים בעולם העבודה, ההערכות מדברות על סכום שיגדל אף יותר. עם זאת, רבים מהשכירים לא מודעים לזכאויות שנוצרו להם, או שאינם מכירים את הפתרונות הקיימים בשוק בדמות חברות המספקות שירותים להחזרי מס.

בתוך החלל הזה החלו לפעול לאחרונה חברות גדולות המעסיקות אלפי עובדים, אשר חוו גם הם את השפעות הקורונה עם תקופות חל"ת ארוכות, אלו יצרו שיתופי פעולה עם חברות להחזרי מס.

עובדים במשרד בתקופת קורונה. ShutterStock
עובדים בתקופת הקורונה. החל"תים יצרו מצב שבו לשכירים רבים מגיעים החזרי מס/ShutterStock

איזה החזר מגיע לעובדי אל על?

כך למשל, אל-על שעובדיה היו הראשונים לצאת לחל"ת והאחרונים לחזור, יצרה שיתוף פעולה עם חברת קשיו (Cashu) ומאפשרת לאלפי עובדיה שימוש במערכת של קשיו לבדיקה חינם של זכאות אפשרית להחזר מס ומימושו, במחיר מוזל. המודל בו פועלת קשיו מאפשר בדיקה מהירה בת 3 דקות של הזכאות להחזר מס ומענה מידי מהו הסכום להחזר החל משנת 2020 וגם לשנים שקדמו והגשת הדוח באופן אוטומטי ומקוון - כל זה בתשלום בסך 199 שקל לשנה, שמתבצע רק לאחר בדיקה שהיא חינמית ורק אם הלקוח מעוניין בכך יתקדם להגשת הדו"ח.

במסגרת ההסכם עובדי אל-על נהנים מתעריף מוזל של השירות, כבר לאחר ימים בודדים מאז החלה חברת התעופה להציע את השירות לעובדיה, נבדקו זכאויות להחזרי מס לעשרות עובדים בסכומים של למעלה ממאות אלפי שקלים.

בדומה, גם החברות פנגו, מילגם ואחרות חברו לשיתוף פעולה עם חברת קשיו, וחברות גדולות נוספות שמצטרפות ממש בימים אלו ייהנו משירות דומה, שיאפשר לעובדיהם לבדוק את זכאותם להחזרי מס ולממש אותו במערכת קשיו. "בכל שנה נוצרים מאות אלפים רבים של אירועי מס לטובת השכירים בשווי של עשרות מיליוני שקלים שהם החזר של אלפי שקלים בממוצע לשכיר", מסביר רו"ח אופיר בן חיים, מייסד-שותף בקשיו. "בגלל הדינמיות שנכפתה על שוק העבודה במהלך משבר הקורונה, שיעור הזכאויות זינק אפילו יותר, זאת לצד זכאויות שיכולות לנבוע מסיבות נוספות כמו גירושים, הולדת ילד ומצבים נוספים רבים.

חברות רבות מבינות היטב היום ששירות החזרי מס עשוי להיות שווה אלפי שקלים לעובדיהם. שיתופי הפעולה שלנו עם החברות הגדולות במשק ועם עוד חברות בסדרי גודל משתנים מעיד כי בשנים הבאות הנגשת השירותים של החזרי מס לשכירים תהפוך לסטנדרט בעולם העבודה הן מבחינת המעסיקים והן מבחינת ציפיות המועסקים כפי שהיה לגבי שירותים רבים אחרים לרווחת העובדים. המדינה לא פועלת אקטיבית להשיב את הכספים לשכירים, ואנו עושים עבור השכירים את העבודה בדרך לקבלת הכספים הללו".

רו"ח אופיר בן חיים, מייסד-שותף, Cashu. יח"צ,
רו"ח אופיר בן חיים, מייסד-שותף CASHU/יח"צ

חלק מההטבות לעובדים

חברות נוספות להחזרי מס אוטומטיים לשכירים פועלות במודל דומה מול ארגונים. טקסאון (Taxon) היא חברת טכנולוגיה שפיתחה תהליך דיגיטלי לטיפול בהחזר מס. החברה מציעה מודל מנויים, במחיר 8 שקלים בחודש, המבטיח טיפול אוטומטי בכל החזר מס עתידי, ומאפשר לבדוק עד 6 שנים אחורה, ב-69 שקלים לשנת מס, בלי עמלות או אחוזים מההחזר. טקסאון מציעה מסלולים שונים לחברות ומעסיקים, החל ממימון מלא של השירות כהטבה לעובד, ועד מימון חלקי או מימון מצד העובד. לשירות נרשמו עד כה שורה ארוכה של חברות וארגונים.

נדמה שמתן שירותי החזרי מס מצד ארגונים וחברות לעובדיהם מתחבר לשני טרנדים בולטים: הראשון בעולם העבודה, במסגרתו מעסיקים ידרשו לתת לעובדיהם סל רחב יותר של הטבות. השני, בתחום החזרי המס לשכירים שיחווה פריחה וגידול משמעותית בהיקף הפעילות וביתר שאת על רקע משבר הקורונה שיצר כאמור זכאויות והזדמנויות רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully