וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת הבנקאות: מה זה בכלל בנקאות פתוחה?

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 9:01

בזמן האחרון אנחנו שומעים לא מעט את המושג "בנקאות פתוחה", אבל מה זה אומר ואיך זה קשור לכיס של כולנו? פנינו למומחים ברשות לניירות ערך לקבל הסבר קצר. ספוילר: זה אומר שאתם לא חייבים להישאר כל החיים בבנק של ההורים

בימים אלו מתרחשת מהפכה צרכנית פיננסית בישראל בתחום הבנקאות והשירותים הפיננסיים שזכתה לשם "בנקאות פתוחה". מה זה אומר? שבקרוב כל אזרח יוכל להשוות, בלחיצת כפתור, את העמלות והריביות שהוא משלם בבנק שלו ולקבל הצעות אטרקטיביות יותר מגופים פיננסים אחרים.

אם תרצו לדעת איזו ריבית תקבלו או תשלמו על הכסף שלכם בעובר ושוב, תוכלו להשוות באופן פשוט באפליקציה איפה תקבלו יותר על הפלוס ותשלמו פחות על המינוס - ולעבור אל מי שמציע לכם את העסקה המשתלמת ביותר.

ולא רק בעו"ש כמובן, כך גם בנוגע למסחר בניירות ערך, הלוואות, מט"ח וכל שירות פיננסי שאנו מקבלים היום באמצעות הבנק.

שטרות של שקל. ShutterStock
הגיע הזמן שהמידע הבנקאי שלנו יתחיל להניב לנו כסף/ShutterStock

לתת למידע שלנו לעבוד עבורנו

איך זה יתבצע? למעשה הרפורמה של הבנקאות הפתוחה מבוססת על העיקרון שהמידע של הלקוח הוא בבעלותו ולכן הוא יכול להשתמש במידע האישי שלו לצרכיו.

אם הלקוח יאשר לבנק לחלוק את המידע אודותיו עם השחקנים המתחרים החדשים שיכנסו למערכת הפיננסית, הוא יוכל להיחשף למגוון שירותים פיננסיים ולהוזיל משמעותית את הריביות והעמלות שהוא משלם.

במילים אחרות: כל מי שיחפוץ בכך, יוכל לקבל הצעות מתחרות לתנאים שאותם הוא מקבל מהבנק שלו כיום, להשוות ולבחור בספק שירותי הבנקאות המשתלם ביותר.

אם נביט סביבנו נראה שהמהפכה הזאת מתקיימת כבר בלא מעט תחומים צרכניים אחרים. אבל נדמה שדווקא בכל הקשור לבנקאות, אנחנו, כצרכנים, קצת תקועים: עם יד על הלב, כמה מאתנו עדיין מנהלים את החשבון - מבלי לבדוק או להשוות תנאים, בסניף הבנק "של ההורים"?

ומי יוודא שבעת פתיחת השוק הבנקאי לתחרות, לא ישתמשו בפרטים שלנו כדי לנצל אותם לרעה? רשות ניירות ערך היא הרגולטור אשר צפוי להעניק רישיון ולפקח על כל הספקים שיציעו לציבור הרחב שירותים פיננסיים בהתאם לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully