וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת הקלה: שופכים כסף, הפעם על מי שצריך

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 12:16

משרד האוצר, התחבורה ועיריית תל אביב משלבים ידיים להרחבת הסיוע הכלכלי לעסקים בתוואי התחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה, יחלקו מענקים של עד רבע מיליון שקל לעסק שנפגע

בעלי העסקים בתוואי הרכבת הקלה סובלים מזה שנים מרשימה ארוכה של בעיות בשל עבודות התשתית להקמת הקו. רחובות שלמים שנחסמים לתנועה, ספקים שלא יכולים להגיע וחוסר נגישות של לקוחות והצפי לסיום - שנים קדימה (במקרה הטוב).

אולם קרן הסיוע לעסקים שקיימת מאז שנת 2018 התבררה ככזו שרחוקה מלספק מענה התואם את היקף הפגיעה בבתי העסק. כעת, מודיעים משרדי האוצר, התחבורה ועיריית תל אביב על כך השגיעו להסכמים להרחבת הסיוע לעסקים אלו.

נסיעת המבחן של הרכבת הקלה בגוש דן 10 ביוני 2021. ראובן קסטרו
הרכבת הקלה: נוע תנוע, אך לא על חשבון העסקים/ראובן קסטרו

עוד 15 מיליון שקל לפיצויים

הקרן שעליה הוכרז היום, מיועדת לאלו הנמצאים סמוך לתוואי הירוק של הרכבת הקלה ותעמוד על כ-15 מיליון שקל, כאשר משרד האוצר ועיריית תל אביב יממנו אותה באופן שווה. מודל הסיוע נחלק בין השתתפות בהוצאות השוטפות דוגמת שיפוצים, פרסום, שיווק, שליחויות, העסקת יועצי נגישות, כיבוי אש ושאר התאמות על פי קריטריונים קבועים וכן פטור מאגרות שונות כגון היתרי לילה, הצבת כיסאות ושולחנות ועוד.

תקרת הסיוע לבית עסק תעמוד על כ-250 אלף שקל לעומדים בתבחינים שנקבעו, ואת סכום זה ניתן יהיה לקבל בעד 4 פעימות של בקשות לסיוע. לפי נתוני המשרדים, כ-20 בתי עסק זכו עד כה לסיוע בגובה של 2.5 מיליון שקלים.

לפתח תחבורה ציבורית, לפצות את העסקים

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "פיתוח תשתיות הוא חלק מרכזי וחשוב בהתעצמותה של מדינת ישראל כמדינה מערבית מתקדמת ומפותחת. נמשיך ונפעל להענקת גיבוי לעסקים בשעות הצורך, תוך תקווה שעבודות הפיתוח יסתיימו במהרה ויובילו את העסקים לחזור לשגרה ברוכה ומשגשגת".

שרת התחבורה, מרב מיכאלי: "מערכות הסעת המונים הן העתיד שלנו, אבל אנחנו חייבות וחייבים לטפל גם בהווה. תפקידנו לוודא שהפגיעה בציבור בכלל ובפרנסה שלו כתוצאה מעבודות התשתית תהיה מינימלית, ושהסיוע והתמיכה יהיו מקסימליים. אני מברכת על שיתוף הפעולה המוצלח עם משרד האוצר ועם עיריית תל אביב יפו, ונחושה להמשיך ולדאוג לאזרחי ואזרחיות ישראל באמצעות שיתופי פעולה דומים בכל מקום שיידרש".

חושבים שגם לכם מגיע להינות מהמענקים?
לפרטים נוספים ובדיקת הזכאות לסיוע באתר העירוני - https://bit.ly/3cp3JTZ

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "העסקים מהווים את הלב הפועם של העיר ואנחנו עושים הכל להקל עליהם - וביתר שאת, אחרי שנת הקורונה הקשה. ולכן, למרות שפרויקט הרכבת הקלה הוא מיזם לאומי בהובלת המדינה, אנו פועלים רבות כדי לסייע להם לצלוח את התקופה הקשה שבסופה, אנו משוכנעים, הם יזכו ברחוב עירוני משודרג ובתנועת לקוחות מוגברת.

אנחנו שמחים שהצלחנו לרתום את המדינה להרחיב את קרן הסיוע שייסדנו במשותף לטובת העסקים לאורך תוואי הקו האדום - גם לטובת העסקים הסמוכים לעבודות על הקו הירוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully