וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החלטת משרד התקשורת: כמה נשלם על האינטרנט "המאוחד"?

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 14:52

משרד התקשורת שם סוף לפיצול בין התשתית לספק בשוק האינטרנט. הרפורמה תביא לכך שלכל צרכן בישראל תהיה כתובת אחת לרכישת שירותי אינטרנט ולפתרון תקלות. האיחוד צפוי לייעל את השירות, אך האם הוא גם יוזיל אותו? היחידה שהגיבה בינתיים היא HOT, שבירכה על ההחלטה

סרטון אינטרנט מאוחד/משרד התקשורת

שר התקשורת, יועז הנדל, אישר הבוקר (א') את הרפורמה לביטול הפיצול בין התשתית לספק, שתשנה את מבנה שוק האינטרנט וצפויה להביא לשיפור משמעותי באיכות השירות לצרכנים.

כיום, צרכן יכול לרכוש את השירות משתי חברות המספקות שירותי תשתית וספק בנפרד. רפורמת "השוק הסיטונאי" אפשרה לשווק את שני השירותים בחבילה אחת, אך בפועל השירותים עדיין סופקו גם על-ידי שתי חברות בנפרד, באופן שפגע באיכות השירותים לצרכן בישראל.

צרכנים שסבלו מתקלות נאלצו להתמודד עם "זריקת אחריות" בין חברת התשתית לספק, וסבלו מתופעת "המנויים הרדומים"- המשך תשלום לא מודע לחברת התקשורת למרות שהפסיק לקבל ממנה שירותים. הרפורמה החדשה, תבטל את ההפרדה בין שני השירותים ותאפשר לחברות למכור אותן כחבילה אחת ושירות אחד.

יועז הנדל. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
שר התקשורת יועז הנדל. אישר הבוקר את הרפורמה לביטול הפיצול בין תשתית לספק/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

סוף לשגשוג המנויים הרדומים

במשרד התקשורת מיהרו לברך על הרפורמה, שתיכנס לתוקפה בתחילת 2022: מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "לאחר עבודת מטה ארוכה ומורכבת, הגענו לקו הסיום בתהליך לביטול הפיצול בין הספק לתשתית בשוק האינטרנט. הפיצול, שהיה חשוב בשעתו, הפך למקור לטרטור, שגשוג תופעת המנויים הרדומים, ולפגיעה בשירות לו זוכים הצרכנים. המבנה החדש של שוק האינטרנט יאפשר לצרכנים להנות משירותים איכותיים, ובמקביל יקדם את השוק הסיטונאי באופן שיבטיח את התחרות על ליבו של הצרכן".

אלא שעם כל הכבוד לשיפור השירות, עניין חשוב לכשעצמו, עדיין לא ברור אם הרפורמה תשיג מטרות גם בתחום הפחחת העלויות.

האם השירות המאוחד יוזיל את העלות צרכן?

משתבר שלשאלה הזאת גם למשרד התקשורת אין תשובה ברורה: "אנחנו מקווים שהשירות המאוחד גם יוזיל עלויות לצרכן אך קשה לצפות מראש. הדגש ברפורמה הוא על חווית השירות שדורשת שיפור מיידי, ומצמצמת למינימום את המנויים שמשלמים כפול, מדובר ב-50 מיליון שקלים שמשולמים ע"י הצרכנים עבור מוצר שהם לא משתמשים בו. אנחנו לא דורשים מספקים הוזלה כיוון שזה שוק חופשי והתחרות צריכה לעשות את שלה".

מחברת HOT מסרו בתגובה: "אנו מברכים על החלטת משרד התקשורת לבטל את ההפרדה בין ספק ותשתית, החלטה אשר תאפשר לקבוצת HOT לספק את פתרון האינטרנט המתקדם ביותר בשוק התקשורת תחת קורת גג אחת. ביטול מגבלות רגולטוריות אלו יקלו משמעותית על הצרכן לקבל שירות מלא אצל ספק אחד ובחשבונית אחת".

ספקי האינטרנט האחרים סירבו להתייחס לשינוי הצפוי, אם וכאשר, במדיניות המחירים, אך היו שציינו כי גם כיום, ניתנת האפשרות להתחבר לשירות מאוחד דרך שוק סיטונאי או דרך סיבים אופטיים. למרות זאת, ספקים מסויימים עדיין מאפשרים שירות מפוצל בלבד. במקרה כזה, הצרכנים מתחברים לתשתית ולספק בנפרד. ישנם מקרים רבים בהם מעבר לחברה חדשה, מותיר את החשבון הישן פעיל ולכן הם משלמים כפול. שלא לדבר על מקרים של תקלות בהם מגלגלים ספק חבילת האינטרנט וספק התשתיות את האחריות מאחד לשני.

גורם באחת מספקיות האינטרנט הגדולות, מסר לוואלה! כסף, שלא לייחוס, כי: "התהליך מיטיב עם הצרכנים לא רק בגלל המחיר, אלא בשל איחוד השירות. מעבר לכך, התהליך רק בראשיתו, ישנם שלבים בדרך שישפיעו ולא נוכל להתייחס למחיר לצרכן בשלב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully