וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההחלטה של ליברמן אמיצה, אבל ראוי לסיים אותה עם צעד נוסף"

לבנת פורן

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 13:41

"ליברמן אמר בשיחות סגורות שהוא 'לא מתכנן לשפוך כסף על ראשי האזרחים' - בשורה של ממש אחרי שנתיים עם כסף שנזרק ללא מעצורים על ראשם של האזרחים על מנת להשתיק כל קול של ביקורת". לבנת פורן מפרגנת להחלטה של שר האוצר לעצור את תשלומי החל"ת לצעירים

רגע לפני שנכנס לתפקידו נקט ליברמן בצעד אמיץ - צעד נטול פופולריות ונקי משמץ של פופוליסטיות - והודיע כי יעצור את תשלומי החל"ת לעובדים מתחת לגיל 45. בנוסף לכך אמר ליברמן בשיחות סגורות שהוא "לא מתכנן לשפוך כסף על ראשי האזרחים" - בשורה של ממש אחרי שנתיים עם כסף שנזרק ללא מעצורים על ראשם של האזרחים על מנת להשתיק כל קול של ביקורת.

זה התחיל במתווה החל"ת חסר ההיגיון - והמשיך במענקים גורפים לכל אזרח בישראל תוך השארת בור תקציבי עצום וניצול מסוכן של יתרות הביטוח הלאומי.

ליברמן מגיע למשרד האוצר עם תדמית של בולדוזר חסר מעצורים שאינו רואה איש ממטר ושהחלטות חברתיות אינן המניע העומד בראש סדר העדפותיו אם בכלל, ויש הרואים בהחלטה זו החלטה פזיזה המפקירה את גורלם של מפוטרי הקורונה שעדיין לא מצאו את עצמם משתלבים מחדש בשוק העבודה.
אולם אני רואה בהחלטתו של ליברמן בראש וראשונה החלטה חברתית.

תפקידה של המדינה לחנך לעבודה ולשותפות במאמצי הכלכלה. זה חשוב למשק - וזה קריטי לעתידם של האזרחים כולם ובעיקר למובטלים היושבים עכשיו בבית.

שר האוצר אביגדור ליברמן  במפגש ראשון עם הנהלת המשרד, 14 ביוני 2021. דוברות משרד האוצר, אתר רשמי
שר האוצר, אביגדור ליברמן. תפקידה של המדינה הוא לחנך לעבודה/אתר רשמי, דוברות משרד האוצר

רק לא לוותר על העובדים המבוגרים

בשוק העבודה פועלים שני שחקנים בסימביוזה מלאה: מעסיקים ועובדים. ללא עובדים אין זכות קיום למעסיקים וללא המעסיקים אין אפשרות קיום לעובדים.

הממשלה נכנסה לשוק העדין הזה כפיל בחנות חרסינה ומדיניות הקורונה שברה את כללי המשחק בשוק ונתנה לעובדים פתרון מפתה. יושבים בבית ומקבלים שכר. כך מצאו עצמם כל המעסיקים במשק ללא יכולת לגייס עובדים וללא יכולת לעשות את הדבר שהם יודעים לעשות הכי טוב: ליזום, להתפתח ולהתקדם.

החזרת האיזון לשוק העבודה אינה טובה רק למעסיקים שיוכלו שוב לצמח ולפתח את העסקים, אלא קריטית במיוחד עבור האזרחים שעדיין לא חזרו לשוק העבודה. ככל שאדם יושב תקופה ארוכה יותר בבית - סיכוייו להשתלב בשוק העבודה הולכים ופוחתים/

בדומה לאדם שנשאר יושב בתחנת הרכבת וכל רגע שעובר הרכבת הולכת ומתרחקת ממנו. ולכן, אנשים שלא ישתלבו בשוק העבודה בקרוב, עלולים למצוא את עצמם כמובטלים כרוניים הנדחפים לעשירונים התחתונים, גורלם נחרץ לחיות את שארית חייהם בעוני מתמשך, ויהיו כאבן ריחיים המונחת על כתפיהם של האזרחים העובדים שנאלצים להגדיל את שיעורי המס שעליהם לשלם.

ההחלטה של ליברמן אמיצה - אבל ראוי לסיים אותה עם צעד אחד נוסף. אסור שנוותר על עובדים מעל גיל 45. עובדים עם פוטנציאל השתכרות של עוד 20 שנה לפחות, ועם תוחלת חיים ממוצעת של עוד כ-40 שנים לפחות. אסור לנו לוותר עליהם. יש לממשלה את החובה לעשות הכול כדי להחזיר אותם לשוק העבודה.

הישארותם מחוץ למעגל העבודה אינה בת קיימא עבור המשק והיא בשורה הרת אסון לאזרחים עצמם, שיסבלו מהזדקנות מוקדמת, מחלות, ומחיים בקושי כלכלי עצום.

לאחר שנתיים של החלטות חסרות הגיון של משרד האוצר, והחלטות מוטות משיקולי כלכלת בחירות, הגישה הבלתי מתפשרת של ליברמן היא בדיוק מה שכולנו - העובדים, המעסיקים ואזרחי המדינה צריכים. ההחלטות ההגיוניות היחידות לכלכלת ישראל.


לבנת פורן היא אשת עסקים, המייסדת והיו"ר של חברת לבנת פורן למימוש זכויות רפואיות

לבנת פורן - אולפן וואלה! NEWS. אולפן וואלה! NEWS, צילום מסך
לבנת פורן: "הממשלה נכנסה לשוק העבודה כפיל בחנות חרסינה"/צילום מסך, אולפן וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully