וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הערר: חברים בקיבוץ מתחדש ימשיכו ליהנות מפטור מהיטל השבחה

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 13:54

ועדות התכנון ממשיכות בקו של בית המשפט: חברים בקיבוץ מתחדש ימשיכו ליהנות מפטור מהיטל השבחה על הרחבת דירה עד ל-140 מ"ר

ועדת הערר לתכנון ובניה מחוז דרום המשיכה את הקו בו החל בית המשפט לפני מס' חודשים, וקיבלה ערר שהגיש קיבוץ ניצנים נגד הוועדה המקומית חוף אשקלון על חיוב בהיטל השבחה בגין 140 המ"ר הראשונים של דירה.

בחודש פברואר השנה קבע בית המשפט המחוזי מרכז, בערעור שהגיש קיבוץ גזר, כי כל חבר בקיבוץ מתחדש זכאי לפטור מתשלום היטל השבחה עד 140 מ"ר, בעת בניית או הרחבת דירתו, בדיוק כפי שזכאי לכך כל אזרח בישראל, בכל מקום בארץ. עד לפס"ד זה החברים שהרחיבו או בנו את דירותיהם נאלצו לשלם היטל השבחה גם בגין 140 המ"ר הראשונים.

הפעם מדובר בוועדה המקומית חוף אשקלון, אשר הוציאה חיוב היטל השבחה לזוג, חברי קיבוץ ניצנים, ע"ס כ-76 אלף שקל, שבנו את ביתם, מבלי להתחשב בכך שעל 140 המ"ר הראשונים יש להחיל את הפטור. בני הזוג שילמו את החיוב תחת מחאה והגישו יחד עם הקיבוץ ערר.

אופיר לוי. יחצ,
עו"ד אופיר לוי, בא כוח קיבוץ ניצנים/יחצ

באמצעות עו"ד אופיר לוי ממשרד חגי שבתאי, שפירא, אשר ייצג בעבר גם את קיבוץ גזר בפני ביהמ"ש המחוזי מרכז, טענו הקיבוץ ובני הזוג כי מתחשיבי השמאי עולה בבירור כי בשום שלב לא הופחת הפטור של ה-140 מ"ר הראשונים, וכי בהתאם לפס"ד דין גזר על הוועדה המקומית להכיר בפטור של עד 140 מ"ר, ובהתאם לכך להשיב להם סכום של כ-30,000 שקל.

הוועדה המקומית חוף אשקלון טענה מנגד, כי הפטור של 140 מ"ר הוא פטור כמותי, אשר אינו כולל מקרה של השבחה שנובעת מ"טיוב זכויות", הגם ש"הטיוב" חל גם על 140 המ"ר הראשונים.

יו"ר ועדת הערר דחה את טענת הוועדה המקומית, קיבל את הערר וקבע כי הסכום ששולם ביתר יוחזר לבני הזוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully