וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנכ"ל שהשקיע בניגוד למדיניות והפסיד, ישלם?

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 17:10

נתנאל לורנצי, מנכ"ל ובעל השליטה בחברת הנדל"ן הציבורית דקמא קפיטל, חרג ממדיניות ההשקעה של החברה ויצר הפסד לא ממומש של כ-2.4 מיליון דולר בתיק ההשקעות שלה. דירקטוריון החברה הגיב בהפקעת סמכויותיו בתיק ההשקעות, וחייב אותו בהחזר כל הפסד שייגרם לחברה

כסף מגלגל את העולם, אבל אף אחד לא אוהב להיות להתגלגל לתחתית הגלגל, ובמיוחד לא כשהוא נמצא מתחת לקו האפס.

כך הרגישו גם חברי דירקטוריון חברת דקמא קפיטל, הפועלת בתחום הנדל"ן בחו"ל ונסחרת בבורסה בתל אביב בשווי 53 מיליון שקל, כשמנכ"ל החברה ובעל השליטה (57.95%) בה, נתנאל לורנצי, הודיע להם שחרג ממדיניות ההשקעות של החברה והוביל להפסד לא ממומש של כ-2.4 מיליון דולר בתיק ההשקעות של החברה. עיקר ההפסד הוא ככל הנראה בגלל עסקה כושלת, בשורט על מניית AMC - רשת בתי הקולנוע האמריקאית.

בתגובה, יו"ר החברה זימן אתמול (מוצ"ש) ישיבת דירקטוריון דחופה במסגרתה הפקיע את סמכויות המנכ"ל, מינה דירקטור בלתי תלוי בשם אמיר אריאל כמפקח מטעם הדירקטוריון על תיק ההשקעות, ועדכן כי החברה פועלת למימוש תיק ההשקעות באופן המיטבי.

הצעד החריג של הפקעת סמכויות ממנכ"ל החברה ובעל השליטה בה, הוסבר בחריגה ממדיניות ההשקעה של החברה, הקובעת ביצוע השקעות בניירות ערך עד לסך של 5 מיליון שקל שיפוזרו בעד 5 השקעות של עד 1 מיליון שקל לכל השקעה.

אילוסטרציה. ShutterStock
הדירקטוריון הדיח מתפקיד המנכ"ל את בעל השליטה שגרם להפסדים/ShutterStock

הירידה שמחקה את עליית המנייה

דירקטוריון החברה גם דרש מלורנצי לשפות את החברה באופן מלא על כל הפסד שייגרם לה כתוצאה מהחריגה, ולהעמיד לרשות החברה בטחונות להבטחת התשלום. במקביל, מבקר הפנים של החברה נדרש על ידי הדירקטוריון להכין דוח ביקורת מיוחד על החריגה.

החברה דיווחה לפני כ-3 ימים כי בכוונתה לזמן אסיפת בעלי מניות לאישור מינויו של יאיר דרורי, סמנכ"ל השקעות בבית ההשקעות 'אלטרנטיב', כדירקטור חיצוני. גורמים בשוק ההון מעריכים כי מטרת המינוי היא, בין היתר, קידום ממשקי החברה מול שוק ההון, לצד חיזוק פיקוח הדירקטוריון על פעילותה.

חברת הביטוח והגמל 'הפניקס' מהווה בעלת עניין בדקמא קפיטל ומחזיקה בה כ-6.52% מהמניות. חברת הגמל לא הגיבה אם בכוונתה לבצע פעולה כלשהי לאור דיווח החברה.

מניית דקמא קפיטל הגיבה סביב חצות היום לדיווח הפקעת סמכויות המנכ"ל בתיק ההשקעות של החברה בירידה של 25.92%, המוחקת את רוב העלייה שחוותה המניה מתחילת השנה ועד לתחילת יום המסחר היום - 31.03%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully