וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט קורונה: זינוק של 59% במספר העסקאות לרכישת דירות גן

עודכן לאחרונה: 21.6.2021 / 14:55

בהשפעת משבר הקורונה, במהלכו היינו סגורים מרבית השנה בבתים, עלה ערכן של דירות הגן בישראל באופן משמעותי. מספר העסקאות לרכישת דירות גן זינק ומחיר למ"ר עלה בכ-36% - כך עולה מבדיקה שבוצעה בלשכת שמאי מקרקעין, בהתבסס על נתוני רשות המסים

במסגרת הבדיקה המיוחדת שבוצעה, נבחנו העסקאות שבוצעו לרכישות דירות גן חדשות של 5 חדרים ברבעון השלישי של שנת 2020 (הרבעון הראשון אחרי הסגר הראשון), לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

מהנתונים עולה כי בין יוני לספטמבר 2020 נמכרו 173 דירות גן 5 חדרים ברחבי הארץ, 59% יותר מכמות העסקאות שנרשמה בתקופה המקבילה ב-2019 (109 במספר).

בחינת המחיר הממוצע מעלה, כי אותן דירות נמכרו במחיר ממוצע של 2.293 מיליון שקלים, זינוק של 27% לעומת 1.805 מיליון שקלים בממוצע ברבעון השלישי של 2019. המחיר למ"ר זינק בין שתי התקופות ב-36% מכ-13 אלף ב-2019 לכ-18 אלף ב-2020.

דירת גן בפרויקט יהודה המכבי 49, תל אביב - מטרופוליס. הדמייה 3Dvision,
דירת גן בפרויקט יהודה המכבי 49, תל אביב - מטרופוליס קרדיט הדמייה 3Dvision.jpg/הדמייה 3Dvision

בעקבות הביקוש הגבוה, המחירים לדירות גן ימשיכו לעלות

בהתפלגות מכירות הדירות לפי ערים בישראל, העיר מודיעין מכבים רעות, מובילה בכמות העסקאות לדירות גן. בתקופה הנבדקת נמכרו 20 דירות במחיר ממוצע של 2.692 מיליון שקלים.

באילת נמכרו 13 דירות גן במחיר ממוצע של 2.205 מיליון שקלים, באשקלון נמכרו 12 דירות ב-1.899 מיליון שקלים בממוצע, ביבנה נמכרו 9 דירות במחיר של 2.389 מיליון שקלים בממוצע, בראשון לציון 8 דירות ב-3.096 מיליון שקלים ובקריית גת נמכרו 8 דירות גן במחיר ממוצע של 1.631 מיליון שקלים.

חיים מסילתי יו"ר לשכת שמאי מקרקעין: "הביקושים לדירות באופן כללי עולים על ההיצע הקיים בשוק וזה באופן טבעי גורר עליית מחירים. על פי דו"חות של בנק ישראל, מחירי הדירות התייקרו בחודשים האחרונים בקצב שנתי של 10%. אי לכך כשמדובר בסוג דירות כדירות גן שהביקוש שלהן זינק בשנה האחרונה בעקבות משבר הקורונה, אין זה מפתיע שגם המחירים שלהן מזנקים. אני מעריך שהביקושים לדירות הגן ימשיכו לעלות ובהתאם גם המחירים".

יור לשכת השמאים, חיים מסילתי. יחסי ציבור,
חיים מסילתי יו"ר לשכת שמאי מקרקעין:/יחסי ציבור

מאז היציאה מהסגר הראשון - עלייה משמעותית במתעניינים

לדברי רו"ח אודי בלום, מנכ"ל חברת מטרופוליס: "משבר הקורונה הביא לביקוש גבוה מאד לדירות גן. בעקבות השהיה הממושכת בבתים אנשים מחפשים דירות שמאפשרות להרגיש 'בחוץ' גם בתוך דירה, ודירות הגן המרווחות שאנחנו מציעים בפרויקטים בהרצליה, בתל אביב ובגבעתיים עונות על הדרישות האלו. מאז היציאה מהסגר הראשון, אנו חווים עלייה משמעותית במתעניינים בדירות הגן והפנטהאוזים שלנו, כולל מהדגמים היקרים יותר, כדוגמאת דופלקס גן בגבעתיים שנמכר החודש".

דרור אוהב ציון מנכל ובעלים של חברת דרא, שיווק נדל"ן. דנה תמרי,
דרור אוהב ציון מנכ"ל ובעלים של חברת דרא, שיווק נדל"ן/דנה תמרי

מדיניות הבניה לגובה מביאה לפחות היצע של דירות גן

לדברי דרור אוהב ציון מנכ"ל ובעלים של חברת דרא שיווק נדל"ן: "כפי שניתן לראות מהנתונים, אפקט הקורונה משפיע באופן מובהק על גידול בביקושים לדירות גן וצמודי קרקע. מצד ההיצע, מדיניות הציפוף והבניה לגובה שהולכת וגוברת כתוצאה מהמחסור בקרקע מייצרת פחות היצע של דירות גן וצמודי קרקע. הגידול בביקוש מחד והיצע מצומצם מאידך ימשיכו להערכתי לדחוף את מגמת ההתייקרות של דירות הגן וצמודי הקרקע בכל רחבי הארץ גם בשנים הקרובות, שתתבטא בעלייה נוספת של כ5% בשנה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully