וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע אחד הוא מוכר לכם שווארמה. רגע אחר כך הוא שם אפוד ומציל למישהו את החיים

בשיתוף איחוד הצלה

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 9:24

איחוד הצלה הוא ארגון מתנדבים הפרוס ברחבי ישראל ומעניק מענה מיידי לחולים ופצועים עוד לפני הגעת האמבולנס לפינוי. התלוונו לאחד המתנדבים ביום מדהים באשדוד כדי לראות מקרוב וללמוד איך גם אתם יכולים לתרום לאיחוד הצלה ולעזור להציל חיי אדם

בווידיאו: הצטרפנו ליום עם מתנדב באיחוד הצלה/עריכה: דפי מקל

זה יכול להיות השכן שלכם. אולי האיש שבדיוק מוכר לכם ארוחת צהריים או מישהו שעובר ברחוב. לפתע, הוא מקבל את הקריאה, שם אפוד ו"חושף את עצמו" - הוא מתנדב באיחוד הצלה, ויוצא להציל חיים.

רשת של למעלה מ-6,000 מתנדבים, רופאים, חובשים, פרמדיקים, אחים ועוד, פרוסה בכל רחבי הארץ ומעניקה מענה מיידי למקרים דחופים: "המערכת מאתרת את איש הרפואה הקרוב ביותר למקום האירוע ומזעיקה אותו", סיפר אבי עמר, חובש בסניף אשדוד של איחוד הצלה, אליו התלוונו ליום מדהים במיוחד. "ברגע שמקבלים קריאה, עוזבים הכל. סידורים, עבודה, משפחה ויוצאים להציל חיים. אנחנו משלימים את פער הזמן הזה, עד שהאמבולנס מגיע - וזה יכול להיות קריטי".

תרמו עכשיו לאיחוד הצלה והצילו חיים>>

בתוך שניות ספורות לעיתים יכול מתנדב/ת של איחוד הצלה להגיע למקום ולהתחיל להעניק טיפול מציל חיים. המתנדבים פזורים בכל קהילה ושכונה ברחבי הארץ ואבי נזכר במהלך היום גם במקרים משמחים ביותר, כמו יילוד של זוג תאומים באמבולנס, בדרך לבית היולדות.

פעילות הארגון מתבססת על תרומות והשירות ניתן ללא עלות ובהתנדבות. התרומות עוזרות לאיחוד הצלה לרכוש את הציוד והרכבים הנדרשים ומנכ"ל הארגון, אלי פולק, אומר: "איחוד הצלה לא גובה תשלום מחולים ופצועים. הצלת החיים מתאפשרת בזכות תרומות של אזרחים יקרים, שהצלת חיים יקרה להם. בתרומה הם מצילים את הסביבה שלהם ובעזרתם, אנו יכולים להקים מערך מתנדבים באזורים שחסר בהם ולרכוש את הציוד היקר".

כיום, איחוד הצלה זקוק בדחיפות לתיקי החייאה מתקדמים, על מנת לאפשר למתנדבים נוספים להציל חיים באזור המגורים שלהם. תיקי ההחייאה הללו כוללים ציוד לטיפול בהחייאה, קוצר נשימה, חוסר הכרה, פציעות טראומה, תאונות דרכים ופציעות קשות: "מדובר בציוד מתכלה והמתנדבים פעילים 24/7", מסביר פולק. "אנו חייבים לחדש את מלאי התיקים מדי יום. בכל תרומה של תיק החייאה - אנו מצליחים לחדש מלאי למתנדב לשלוש שנים!".

בימים אלו, קבוצת תורמים של איחוד הצלה מחו"ל וקרנות פילנטרופיות הודיעו כי יכפילו כל סכום שייתרם למטרת רכישת תיקי החייאה, כך שבתרומה של תיק אחד - אתם למעשה תורמים שניים ועוזרים להציל מאות חיי אדם. "התחלתי להתנדב בגיל 15 והחיידק הזה, של להציל חיים, לא עוזב", סיכם אבי. "הסיפוק בלראות מישהו שכמעט מת, והצלת אותו והיום הולך מולך - אין שני לו".

תרמו עכשיו לאיחוד הצלה והצילו חיים>>

בשיתוף איחוד הצלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully