וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הביטוח הלאומי: אם לא תהיה חקיקה, יגמר החל"ת

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 21.6.2021 / 17:23

מאיר שפיגלר אמר את הדברים בתכנית לרדיו 103FM. "ראוי להשלים את החקיקה כמה שיותר מהר, כדי למנוע מצב שיפגע בציבור הרחב". כן הוסיף שפיגלר: "שוק העבודה הולך להשתנות. לא יחזור להיות מה שהיה"

"אנחנו חיים במערכת דינמית, וכל הזמן ישנם דברים שמשתנים. עלינו להתכונן לנדרש. יש עבודת מטה רצינית מאוד שמתקיימת כבר כמה שבועות, ואנו במסגרת אותה עבודה מתארגנים לקראת העתיד. מבחינת הביטוח הלאומי, אנו מודעים למשמעות של כל שינוי שכזה כי לכל אדגם יש את המאפיינים הייחודיים עבורו. אנחנו עושים את הכל כדי שהחקיקה הנדרשת תעבור כמה שיותר מהר. אין לנו אפשרות לעשות משהו לפני כן כי אנו פועלים על בסיס החוק, כל שינוי מצריך עבודה רצינית של מספר גורמים כדי שהמערכות תהיינה מוכנות לבצע את המוטל עליהן. אנו עושים את הכל כדי שהחקיקה אכן תתממש כמה שיותר מהר, ומיד ניכנס לפעילות על מנת שבסוף השירותים והזכויות יגיעו לציבור הרחב".

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, התראיין בתכנית "איפה הכסף", ברדיו 103FM. שפיגלר אמר בתשובה לשאלת ענת דוידוב: "בסוף החודש הזה, כל ההקלות וכל השינויים בחוק דמי האבטלה פוקעים, אין להם יותר זכות קיום אלא אם כן תהיה חקיקה שתעגן ראותם מחדש מה-1 ביולי.

גם אם החקיקה תהיה לא עד ה-30.06 אלא במהלך יולי, נדרש לעשות את כל מה שיוטל עלינו עד ל-12 באוגוסט כדי לתת מענה לזכויות המובטלים עבור חודש יולי. היות וכל שינוי מצריך הרבה מאוד שלבים ועבודה, אנו רוצים שזה יהיה יום לפני ולא יום אחרי, גם אנו מוגבלים ביכולת שלנו לעמוד בלו"ז לא סביר.

אנחנו בקשר רציף עם נציגי משרד החינוך, ואני יודע ששר האוצר עושה הכל כדי לסיים את כל תהליכי החקיקה היום ולא מחר".

אנו עושים את הכל כדי שלא מעט תיקונים שבזמנו היו לטובת העניין של אזרחים שקשה להם ולא מסוגלים להתמודד עם המצב הקיים, כל הדברים האלה ניצבים על הפרק. ראוי להשלים את תיקוני החקיקה כמה שיותר מהר כדי למנוע מצב שיפגע בציבור הרחב".

המוסד לביטוח לאומי אשדוד. ראובן קסטרו
המוסד לביטוח לאומי. ללא חקיקה, לא יוכל להמשיך את תשלום דמי האבטלה בגין החל"ת: לא רק לבני פחות מ-45, אלא לכולם/ראובן קסטרו

"כל מי שישוב לעבודה עד לסוף החודש יזכה למענק"

"התוכנית להחזרת עובדים לשוק העבודה על הפרק מנובמבר 2020, ואנו הולכים להאריך את מתן המענק לעובדים שחוזרים לעבודה עד סוף יוני 2021, כל מי שישוב לעבודה עד סוף החודש יזכה למענק שיטיב את מצבו. אנו יודעים שחזרה לעבודה היא צורך ערכי".

אך יחד עם הרצון לעודד את החזרה לעבודה, שפיגלר אינו מכחיש שיש גורמים אובייקטיבים שככל הנראה יעצבו את השוק מחדש, והוא מסכם: "שוק העבודה הולך להשתנות, מה שיהיה לא יחזור להיות מה שהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully