וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: יופחתו חיובי שכר טרחת עו"ד בהוצאה לפועל

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 21.6.2021 / 19:42

הצעת חוק חדשה של ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד, אליה הצטרפו כ-30 חברי כנסת נוספים מרוב סיעות הבית, מציעה הפחתה משמעותית בשכר הטרחה הנגבה מחייבים על ידי ההוצאה לפועל. כן יפרשו החיובים על פני שלושה תשלומים

ההוצאה לפועל מחייבת מידי שנה, בסכום של כמיליארד שקל בגין שכר טרחת עו"ד. החישוב מתבצע לפי טבלאות של לשכת עוה"ד. שכר הטרחה נזקף במלואו בשתי פעימות, בתוך 30 יום, ובהרבה מקרים באופן אוטומטי ב"שיחות" בין מחשבים. מרבית החובות בהוצאה לפועל הינם בסכומים הנמוכים מ-5,000 שקליל, כולל סכומים זעירים בגין חובות שנשכחו במגירה.

ח"כ קרעי מציע לנתק את הזיקה לכללי לשכת עורכי הדין ולקבוע תעריף להוצאה לפועל בהתאם לגובה החוב. כמו כן, שכר הטרחה יחולק לשלוש פעימות: הראשונה - עם הגשת הבקשה לביצוע בהוצאה לפועל, השנייה - בחלוף 45 ימים, והשלישית - לאחר שנה.

כך למשל, בגין חוב של 800 שקל, ייזקף שכ"ט מקסימאלי של 100 ש"ח כפול 3 פעימות, לעומת שכ"ט כולל של בין 764 ל- 1,165 שקל שנזקף כיום בהתאם לסוג החוב. או לדוגמה, בגין חוב של 50 אלף שקל, ייזקף שכ"ט מקסימאלי של 860 שקל כפול 3 פעימות, לעומת שכ"ט כולל של 5,000-10,000 שקל שנזקפים כיום.

ח"כ שלמה קרעי, ליכוד, 20 במאי 2021. ., אתר רשמי
ח"כ, ד"ר שלמה קרעי: "שלא יוסיפו העשירים להתעשר בלי גבול"/אתר רשמי, .

ברוח הנביא ישעיהו

ח"כ שלמה קרעי מסביר את הצעת החוק: "שומה עלינו לדאוג לכך שלא יוסיפו העשירים להתעשר בלי גבול, על חשבון העניים המתרוששים עוד ועוד. ברוח דברי הנביא ישעיהו: "חַזְּקוּ יָדַיִים רָפוֹת וּבִרְכַּיִם כֹּשְׁלוֹת אַמֵּצוּ". באופן כללי, מסביר ח"כ קרעי, הוא שואף לכך, "שבסופו של התהליך, הפירמידה הכלכלית הישראלית תשרת את כלל הציבור ולא את אליטת ההון בלבד".

גם עו"ד תומר רבינוביץ, מומחה לחדלות פירעון ומנכ"ל עמותת "דף חדש" המסייעת לאנשים לצאת ממעגל החובות, מברך על הצעת החוק: "יש כיום מעל 600,000 איש בהליכי הוצאה לפועל - כלומר - בערך כל מבוגר עשירי בישראל. רוב מוחלט של התיקים הם תיקים של נושים מוסדיים (בנקים, חברות אשראי, סלולר וכיו"ב) שמיוצגים ע"י משרדי גביה, שמפעילים מכונה משומנת של פקידות גבייה ועורכי דין. מהצד השני עומדים חייבים, שרק 12% מהם מיוצגים.

המשמעות היא, בשפה פשוטה, "לא כוחות". למרבה הצער, שכר הטרחה הגבוה מהווה תמריץ לעורכי הדין למהר ולפתוח תיקים, גם כאשר הפעולה היחידה שנדרשת מהם לשם כך היא לחיצת כפתור, אפילו בלי לקום מהכיסא, ומהצד השני, החייב, שבד"כ הוא קשה יום ולא מיוצג ע"י עו"ד, צריך להתרוצץ בין לשכות ההוצאה לפועל השונות ולהתחנן להתחשבות מצד הזוכים כדי לבטל עיקולים
והגבלות.

לכן, הפחתת שכר טרחה היא צעד צודק וראוי, שיסייע בהקטנת הפערים החברתיים, יקטין את התמריצים לפתיחת תיקי הוצאה לפועל ויעודד את כל הצדדים להגיע להסדרי חוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully