וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוטו יפרסם אזהרה "ממוקש מיסוי", וייצוגית הענק נגדו תימחק

עודכן לאחרונה: 22.6.2021 / 8:38

לפני כשנה הוגשה תביעה ייצוגית נגד הטוטו בסך כ- 140 מיליון שקל בטענות להטעיה, תרמית ותום לב, בשל כך שהוא נמנע מלציין כי ריכוז מספר הימורים בטופס אחד (טופס שיטה) עלול לגרור חיוב במס במקרה של זכייה. כעת הוא התחייב לכלול הודעה באתר

המועצה להסדר ההימורים בספורט (הטוטו) תבהיר בפרסומיה ובאתר האינטרנט שלה כי כל מהמר שממלא באתר האינטרנט שלה או בתחנות הטוטו טופס שיטתי בתוכנית הווינר ליין (המוכר גם בשם 'טופס שיטה') - אותו טופס שמאפשר למהמר לאגד בטופס אחד מספר טפסים בודדים אשר כל אחד מהם מהווה הימור העומד בפני עצמו - חושף אותו ל"מוקש מס" במקרה של זכייה, אשר לא היה חל על המהמר לו היה שולח כל הימור בנפרד.

בכך, תימחק התביעה הייצוגית שהוגשה בשנה שעברה נגד הטוטו בגין הפרת חובת הגילוי מצד הטוטו, שלא טרח ליידע את המשתתפים כי סכומי הזכייה במילוי אותם ניחושים בטופס שיטתי או בטפסים נפרדים עשויים להיות שונים באלפי שקלים בשל ניכוי המס. מכיוון שהפרשנות שנותנת רשות המסים לטופס כזה היא פרשנות טכנית- של טופס אחד, גם אם הוא מכיל מספר הימורים נפרדים.

לוגו ווינר טוטו. לוגו רשמי, אתר רשמי
עסקה טובה לכל הצדדים/אתר רשמי, לוגו רשמי

זאת, לאחר שופט בית-המשפט המחוזי מרכז בלוד יחזקאל קינר אישר את בקשת ההסתלקות של מגיש התביעה הייצוגית שיוצג באמצעות עו"ד בן ציון ציטרין, לאחר ששוכנע כי די בכך שהפגם הנטען בתביעה הייצוגית יתוקן באמצעות ההבהרה האמורה. נציין כי כבר בדיון הראשון בתביעה התייחס השופט קינר לתביעה ככזו "המעוררת קשיים רבים", בין היתר לאור התהיות שעלו בדבר התאמתו של התובע לשמש כתובע ייצוגי.

במרכז התביעה הייצוגית על-סך כ-140 מיליון שקל, ניצבה חוות דעתו של עו"ד אורי גולדמן, ממשרד גולדמן ושות' מומחה לדיני מיסים, שציין כי השיטה בה משתמש הטוטו מטעה את המהמרים. בחוות-הדעת המפורטת שהכין גולדמן והיוותה את החלק הארי עליו התבססה התביעה, נכתב כי באמצעות שיטה זו חוצים מהמרים את תקרת המס העומדת על 30,600, מבלי שהם בכלל יודעים כי קיימת עבורם גם חלופה אחרת שבמסגרתה יכולים שלא להיות מחויבים במס כלל. כחלק מתנאי ההסתלקות התחייב הטוטו להוסיף את האזהרה כאמור בפירסומיו.

בפסק-הדין שאישר את בקשת ההסתלקות, נקבע כי התובע הייצוגי יקבל גמול על-סך 10,000 שקל, בעוד בא-כוחו יזכה לשכ"ט בסך 30,000 שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • טוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully