וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה לעומס בנמלי הים? 50 עובדים זמניים לנמל אשדוד

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 8:49

ההסתדרות חתמה על הסכם מיוחד לקליטה מיידית של 50 עובדים זמניים לנמל אשדוד. העובדים יתגברו את מחלקת התפעול במטרה להתמודד עם העומסים החריגים הקיימים בנמלי הארץ והעולם אשר נובעים ממשבר הקורונה. במקביל קוראים באיגוד לשכות המסחר לשר האוצר להתערב במשבר

ההסתדרות חתמה על מתווה פעולה - מול הנהלת נמל אשדוד - שיאפשר קליטת 50 עובדים זמניים שיגויסו לטובת התמודדות עם העומס וצמצום התור התפעולי הקיים בנמל.

בחודשים האחרונים רבתה התנועה בנמלי הים, בין היתר בגלל שינויים בהרגלי הצריכה העולמיים בעת משבר הקורונה, שהוביל לשינויים בתחום הספנות. שינויים אלה מתבטאים בעומסים גדולים בנמלי הים בישראל (ולא רק בה).

במהלך התקופה האחרונה קיימה ההסתדרות משא ומתן מתמשך מול הנהלת נמל אשדוד סביב הסוגייה ודרכי ההתמודדות עמה. לאחר בחינת החלופות השונות, תוך התחשבות בכלל הגורמים, הגיעו הצדדים להסכמה שתאפשר התמודדות עם התור התפעולי.

המתווה כולל, כאמור, גיוס מיידי של 50 עובדים זמניים שיועסקו לתקופה מוגבלת של עד שישה חודשים.

נמל אשדוד, אוגוסט 2015. לירון מולדובן
נמל אשדוד. יזכה לתוספת כוח אדם בדמות 50 עובדים זמניים/לירון מולדובן

"עובדי נמל אשדוד הפגינו אחריות"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: "עולם התובלה הימית נמצא במשבר גלובלי ובעומסים שלא נודעו כמותם, ושנת הקורונה אף החריפה את המצב לאור היקף ההזמנות והסחורות שהגיעו ארצה. למרות המצב המורכב, הוכיחו עובדי נמל אשדוד אחריות, מסירות ומקצוענות.

מהרגע הראשון היו ההסתדרות ועובדי הנמל בשיח מול הנהלת הנמל כדי למצוא תשובה לעומס, ושיתפו פעולה למציאת הפתרון הנכון והמאוזן. אני מברך על ההסכם עליו חתמנו היום, וגם בהמשך הדרך תדע ההסתדרות לשלב כוחות ולנהוג באחריות למען הנמלים ועובדיהם, ולמען המשק הישראלי בכללותו".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי הוסיף: "עובדי הנמלים התמודדו עם העומסים באומץ ובנחישות הראויה לכל שבח. ההסתדרות והוועדים הפכו כל אבן בכדי למטב את ההתמודדות עם העומסים. ההסכם יאפשר חיזוק נוסף למאמצים שעושים כל יום, כל היום, עובדי נמל אשדוד".

יו"ר ההסתדרות הנכנס,  ארנון בר דוד. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, אתר רשמי
ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות: "עולם התובלה הימית נמצא במשבר גלובלי ובעומסים שלא נודעו כמותם"/אתר רשמי, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

"שורה של כשלים"

מי שמעט פחות מרוצה מהאחריות שמפגינים עובדי הנמלים הוא איגוד לשכות המסחר. ממש במקביל להשגת ההסכם בין ההסתדרות והנהלת נמל אשוד, פנה אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, במכתב לשר האוצר אביגדור ליברמן.

במכתבו מגולל שני את עליית מחירי שינוע הסחורות, אחד הנושאים הבוערים המשפיעים על יוקר המחיה.

"הצוות המקצועי של משרדך בשיתוף אתנו ועם נציגי משרדים נוספים, מנסה לתת מענה לשורה
של כשלים שגורמים לכך שעלויות ההובלה לישראל עלו בצורה משמעותית יותר מהעלייה בעלויות ההובלה ליעדים אחרים, כמו גם לשים סוף לפקק האניות המביש שמתקיים מול נמלי ישראל" כותב שני.

בהמשך הוא מפרט: "מחירי ההובלה מוסיפים לעלות, כאשר לא המדובר רק בעליה בעלויות ההובלה מהמזרח, אלא ממגוון רחב של יעדים נוספים... הדבר מחייב בחינה מחדש של עמדת משרד האוצר, רשות המסים והמכס ומציאת פתרון שימנע את תוספת העלות המיותרת הזו, שמשפיעה בצורה ישירה על יוקר המחיה".

כן קורא שני לשר האוצר "לבחון ביצוע הפחתות מכסים רוחביות שימתנו את ההשפעה של העליה במחירי ההובלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully