וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לא מיכל הקטנה"

עו"ד מיכל רוזנבוים

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 11:50

מה עובר על מועמדת למשרה בכירה מהרגע שבו נודעה מועמדותה? "כמו נשים רבות שהעזו להתמודד לתפקידים משפיעים ספגתי בעבר עלבונות מיזוגניים ושובניסטים משפילים, ושתקתי. לא עוד". עו"ד מיכל רוזנבוים, המועמדת המובילה לתפקיד מנהלת רשות החברות, על התגובה התקשורתית שספגה

הפעם החלטתי לא לשתוק.

את התופעה שבה כמעט כל אשה המגישה מועמדות לתפקיד בכיר נתקלת בגל רינונים, שמועות ורמיזות מכוערות חוויתי על בשרי לא פעם אחת. בכל פעם שראיתי קולגה מתלבטת אם להגיש מועמדות או להימנע מכך, התכווצה לי הבטן. ידעתי מצוין עד כמה המחיר משפיל וכואב.

כמו נשים רבות החורקות שיניים בעולם גברי וכוחני ידעתי שהדרך לתפקידי הממשל הבכירים והמשפיעים אינה קלה, ידעתי שאיני הראשונה או האחרונה שינסו למנוע ממנה להיבחר, ידעתי שיהיו גם אלו שתמיד יעדיפו לתייג אשה שהעזה לקרוא תיגר ולהתמודד, כמי שמניעים זרים עומדים אחרי מועמדותה, ואם תזכה בתפקיד רחמנא ליצלן, הרי שדמה מותר, ואפשר להתחיל ולהסביר כיצד הגיעה למשרה הרמה בזכות קשרים אישיים, פרוטקציות פוליטיות, חיבורים רומנטיים או יכולות מיניות מופלגות.

הרי בישראל של 2021 אין שום סיכוי שאשה תיבחר לתפקיד משפיע, לולא עמד מאחוריה גבר משפיע או מאהב להוט. כל תפקידיה המקצועיים או תאריה האקדמיים בטלים בשישים, כל נסיונה המקצועי ערכו כקש רמוס, וכל הידע שצברה בתפקידיה הקודמים נמוג ומתאדה למול גל השמועות והרמיזות המכוערות.

מיכל רוזנבוים. אלעד מלכה
עו"ד מיכל רוזנבוים. נמאס לה לשתוק/אלעד מלכה

כל התארים וההישגים לא עזרו

אתמול זה קרה שוב. עיתונאית ותיקה בשם טלי חרותי סובר והעיתון דה מרקר - המתיימר להיות אגרסיבי ומשפיע על מקבלי ההחלטות - דרשו מהשרים (הגברים) הממונים על בחירת ראש רשות החברות להיזהר היטב ממני, כן כן אני המועמדת המסוכנת, זו שכל חטאה הוא בכך שהיא נמצאת בזוגיות עם יועץ אסטרטגי מוביל ומצליח.

לא עזרו כל ההסברים ולא נסיונות השכנוע של כתבת העיתון ועורכי הכותרות. לא עמדו לזכותי 20 שנים של תפקידים בכירים במשרד המשפטים בניהול מחלקת הפירוקים של רשם העמותות, לא ניהול היחידה לחיוב אישי במשרד הפנים, לא ההובלה של מאות תאגידים עירוניים לרפורמה היסטורית בשלטון המקומי, גם לא כהונתי המוצלחת כיועצת המשפטית לתאגידים העירוניים המגלגלים מיליארדים.

לא עמדה לזכותי הכהונה כדירקטורית וחברת ועדת הכספים במקורות, גם לא הפיקוח על הנפקת אגרות החוב של חברה ממשלתית חשובה, לא עמדו לזכותי עשרות ההרצאות שהתבקשתי להרצות
לבכירי המנהלים במשק הפרטי והציבורי, וגם לא המלצותיהם של בכירי השופטים, לרבות שופט עליון בדימוס וגם לא חוות הדעת המפרגנות של בכירי המנהלים במגזר הציבורי והפרטי, או ההמלצות של פרופסורים ודיקאני פקולטות מהאקדמיה.

לא עמדו לזכותי התואר הראשון במשפטים, התואר הראשון במנהל עסקים, גם לא התואר השני במשפט מסחרי בהצטיינות מאוניברסיטת ת"א וברקלי האמריקאית, גם לא התואר השני במנהל ציבורי וגם לא התואר השני בנדל"ן בהצטיינות.

חמשת התארים עליהם שקדתי ועמלתי במאמץ רב תוך כדי גידול ילדיי ובלילות ארוכים של לימוד ומבחנים אחרי ימי עבודה ארוכים, נעלמו כלא היו. הכותרת המשפילה שבחרו עורכי דה מרקר והכתבת הותיקה עסקה בדבר אחד בלבד: שיוכי הקנייני לבן זוגי, היועץ האסטרטגי והעיתונאי לשעבר, עמו אני מצויה בזוגיות מזה כשנה.

עו"ד מיכל רוזנבוים מנחה פאנל. פרטי,
עו"ד מיכל רוזנבוים, מנחה פאנל עם המשנה ליועמ"ש ארז קמיניץ/פרטי

אף מילה על הנשים של בעלי תפקידים בכירים

הכותרת המיזוגנית והשובניסטית שתיארה אותי כמי שאין לה דבר למעט זוגיותה, ונטלה ממני את כל הישגיי, תאריי ונסיוני המקצועי, גרמה לי הפעם לקבל החלטה שלא לשתוק יותר.

מעניינת עוד יותר העובדה שהכתבת הותיקה המהללת מעת לעת את עצמה כמובילת שוויון מגדרי, לא טרחה לבדוק כיצד נבחרו רק 2 נשים לראש רשות החברות מתוך 18 ממונים בכל 73 שנות קיומה של המדינה. גם לא טרחה לתהות כיצד נבחרה רק מבקרת מדינה אחת עד היום לכהונה הבכירה, וכיצד זה לא נבחרה אף לא אשה אחת לתפקיד נציב שירות המדינה.

מיותר לציין שהכתבת והדרג שמעליה לא תהו מעולם לגבי משלח ידה של רעיית הממונה האחרון על רשות החברות ואם נבחר בזכותה, אף לא מילה נכתבה אודות רעיותיהם של מבקר המדינה או נציב שירות המדינה ואף לא מילת אזהרה מפני מינויים לתפקיד בשל שיוכם הזוגי. מסתבר שסיכול מגדרי שמור בדה מרקר לנשים בלבד.

כמו נשים רבות שהעזו להתמודד לתפקידים משפיעים, ספגתי בעבר עלבונות מיזוגניים ושובייניסטים משפילים, ושתקתי. גם כשהציגו אותי כבובה של שר בכיר מהליכוד, וגם כשהציגו אותי כבובה של שר חרדי בכיר, שתקתי. כשהציגו אותי כקניינו של גבר בעמדת השפעה פוליטית או ציבורית, חנקתי את העלבון, הורדתי את הראש והשלמתי עם הויתור על התפקיד, וגם על הכבוד. לא עוד.

מיכל רוזנבוים. פרטי,
עו"ד מיכל רוזנבוים: "תם העידן שבו מקטינים, מגמדים ומשפילים אותנו ללא תגובה"/פרטי

לעולם לא אסכים שתקטינו אותי

תם העידן שבו מקטינים, מגמדים ומשפילים אותנו ללא תגובה הולמת. אין לאף גבר או אשה זכות לבטל אותנו ולהציג אותנו ככלי ריק או כרכוש קנייני , להבליט בכותרות קידוש לבנה את הטיעון המיזוגני, ולהעלים מידיעת מקבלי ההחלטות או הקוראים את הנכסים המקצועיים ואת ההשכלה שרכשנו במאמץ רב.

מי שניסה לפגוע במועמדות שלי לא לקח בחשבון שאמנם שמי מיכל, אבל לעולם לא אסכים להיות מיכל הקטנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully