וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן החוב של קבוצת נורת'ווינד השלימה גיוס של 300 מיליון דולר

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 14:26

התפוח עדיין גדול: קרן החוב לנדל"ן מקבוצת נורת'ווינד, גייסה בהצלחה סכום של 200 מיליון דולר המתווספים לסיבוב הגיוס הראשון, שביצעה הקרן ביולי אשתקד והביאו אותה מוקדם מהמתוכנן לתקרת הגיוס המקסימלית. בכך השלימה הקרן גיוס של 300 מיליון דולר

ניו יורק סטייט אוף מיינד: קרן החוב לנדל"ן מקבוצת נורת'ווינד NDF, השלימה גיוס של כ-300 מיליון דולר שישמשו לטובת פעילות ההשקעות של החברה, מתוכם 220 מיליון דולר בהתחייבויות השקעה לקרן וכ-80 מיליון דולר בקו-אינווסט לצד הקרן.

קרן NDF מתמחה במתן חוב בכיר מגובה בנכסי נדל"ן בעיקר במטרופולין של ניו יורק ומתמקדת במימון נדל"ן מניב, בנייני מגורים ונכסים מסחריים, באמצעות הלוואות גישור, אשראי כנגד מלאי לא מכור של דירות ורכישת חוב ב"מצבים מיוחדים" (Special situations).

הקרן השקיעה עד כה בשש עסקאות בהיקף מצטבר של 150 מיליון דולר, ביניהן הלוואה של 25 מיליון דולר לבניין בבעלות בראק קפיטל העובר הליך הסבה למגורים באפר ווסט סייד במנהטן ועסקה נוספת, משכנתא מדרגה ראשונה, בהיקף של 32 מיליון דולר כנגד בניין מגורים חדש בעל 90 דירות להשכרה בשדרה הראשונה במנהטן יחד עם קרקע בברוקלין בשעבוד צולב.

משקיעי הקרן כוללים את בית ההשקעות אלטשולר-שחם שהשקיע בקרן 80 מיליון דולר ופמילי אופיס מובילים מארה"ב, אירופה וישראל.

הקרן הוקמה ע"י רן אליאסף, שותף מנהל ומייסד קבוצת נורת'ווינד, שמאז הקמתה לפני למעלה מעשור ביצעה עסקאות נדל"ן בארה"ב בהיקף של למעלה מ- 2.5 מיליארד דולר. הקבוצה פועלת בשלושה תחומי פעילות מרכזיים: רכישה, השבחה וניהול של נכסי נדל"ן בניו יורק, מתן הלוואות מגובות בנדל"ן בניו יורק באמצעות הקרן שבניהולה ורכישה ומימון של נכסים בתחום הדיור המוגן באזור החוף המזרחי והמערב התיכון של ארה"ב.

לצד אליאסף מנהלים את הקרן שני שותפים נוספים: גבי חמני, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים בארה"ב (BHI), וטל מיכלזון, לשעבר סמנכ"ל השקעות בפועלים שוקי הון.

בתוך כך מדווחת נורת'ווינד על הצטרפותו של אריאל מילוא כשותף חדש בקבוצה.
מילוא, בעל ניסיון של מעל ל-15 שנה בשוק הנדל"ן האמריקאי, מצטרף לקבוצה כ-Head of Capital Markets. בתפקידו האחרון שימש מילוא כמנהל בכיר בקבוצת הנדל"ן CIM, ולפני כן היה סגן נשיא בחטיבת מימון הנדל"ן וחטיבת הנכסים האלטרנטיביים בקרדיט סוויס. אריאל מילוא בעל תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק, ו-MBA במימון ונדל"ן מביה"ס וורטון באוניברסיטת פנסילבניה.

רן אליאסף, מייסד ושותף מנהל קרן נורת'ווינד, ציין כי: "הקרן מתמקדת בניו יורק, בה בנינו ידע, מומחיות וניסיון רב בעשור האחרון. ביצוע הגיוס בשיאו של משבר הקורונה, עם ביקושים שעלו על סכום המקסימום שנקבע ולפני תאריך הסיום הנקוב במסמכי הקרן, מעידה על הפוטנציאל שמזהים המשקיעים בהזדמנויות שנוצרו בשוק, ומבטאת הבעת אמון משמעותית בהנהלת הקרן, בקבוצת נורת'ווינד ובאסטרטגיית ההשקעה שלנו.

מחירי הנדל"ן שהגיעו לשיא בניו יורק וסביבתה בתקופה שקדמה למשבר הקורונה והצורך המימוני שנוצר בשוק על רקע המשבר האחרון, הובילו אותנו להקמת קרן חוב ייעודית בתחום. למרות האתגרים הנוכחיים בשוק, אנו מאמינים כי מגמת ההתאוששות תימשך והמטרופולין של ניו-יורק ימשיך לתת את הטון בכל המישורים ולהוות מוקד משיכה לעסקים ואנשים מכל קשת התחומים בהיותה מרכז גלובלי פיננסי, תרבותי, פוליטי, אקדמאי וטכנולוגי".

רן אליאסף. יחסי ציבור,
רן אליאסף, מייסד ושותף מנהל, קרן נורת'ווינד/יחסי ציבור

צמיחה על רקע ההזדמנויות לאחר תקופת הקורונה

אריאל מילוא, שותף בנורת'ווינד: "אני מכיר את קבוצת נורת'ווינד ואת רן, גבי וטל למעלה מעשור ואני מאוד שמח על הצטרפותי לקבוצה. בכוונתי לסייע בהובלת המשך הצמיחה של נורת'ווינד על רקע ההזדמנויות המתהוות לאחר תקופת הקורונה בשווקים בהם פועלת הקבוצה".

"לאור ניסיוני, המשקיעים המוסדייים והפמילי אופיס הגלובליים מתעדפים מיקוד והתמחות מצד השותפים המנהלים עימם הם בוחרים להשקיע ודורשים את הרמה המקצועית הגבוהה ביותר" הוסיף מילוא, "קבוצת נורת'ווינד הוכיחה לאורך השנים בתחומי ההתמחות שלה - השקעות בחוב ובאקוויטי בנדל"ן באיזור ניו יורק ובתחום הדיור המוגן ברחבי ארה"ב, שהיא ממוצבת באופן אופטימלי כשותף מנהל לגופי השקעות אלו".

אריאל מילוא.. שחר עזרן,
אריאל מילוא, שותף בנורת'ווינד/שחר עזרן

Northwind Group הינה חברת השקעות המתמחה בתחום הנדל"ן השקיעה בנכסי נדל"ן באקוויטי ובחוב באזור מטרופולין ניו יורק ובנוסף מנהלת פעילות נרחבת בתחום הדיור המוגן ובתי אבות בארה"ב.

מאז הקמתה ע"י רן אליאסף לפני למעלה מעשור, הייתהNorthwind מעורבת ברכישה, ייזום ומימון של נכסים בניו יורק בהיקף של כ-2 מיליארד דולר וכן ברכישה ומימון של נכסי דיור מוגן ובתי אבות בהיקף של למעלה מ-600 מליון דולר.

על רקע משבר הקורונה ואי הוודאות הכלכלית, מנהלי הקרן נוקטים במדיניות שמרנית ולוקחים מרווח ביטחון רחב בהערכות שווי הנכסים. כמו כן, חוסנם הפיננסי ונזילותם של הלווים נבחנים בצורה מעמיקה על ידי צוות הקרן. בכוונת הקרן לבצע עסקאות חוב ברמת סיכון נמוכה יחסית, גם במחיר של ויתור על פוטנציאל תשואה גבוה בעסקאות מסוכנות יותר.

השילוב בין המבנה הניהולי הייחודי של הקרן לצד האסטרטגיה הממוקדת, מאפשר פעילות תהליכית מהירה ויעילה, משלב הייזום, עבור בבדיקת הנאותות, ניהול הסיכונים ועד למתן ההלוואה בפועל. מיומנות זו יחד עם הניסיון, הוותק והיכולות המוכחות בשוק האמריקאי בכלל ובניו יורק בפרט, מסייעות לקרן לפעול כשחקנית מובילה בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully