וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש: מה חשוב לישראלים בקניית רכב משומש?

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 10:23

סקר שערכה חברת מימון ישיר על התנהגות צרכנים בשוק הרכבים מיד שנייה, מצביע על הדברים החשובים ביותר לצרכנים: האם אנחנו יודעים מראש איזה רכב אנחנו רוצים? האם אנו מעדיפים לקנות מחברה או ממוכר פרטי וכיצד מממנים את הרכישה

חברת מימון ישיר חושפת ממצאי סקר שערכה בקרב מאות ישראלים, לבדיקת הרגלי הרכישה של רכב מיד שנייה.

המחקר נערך ע"י מכון הסקרים Rotem ar, בהנהלת ד"ר אריה רותם, באמצעות פאנל אינטרנטי על מדגם של 400 משיבים שרכשו רכב מיד שנייה בשנה שקדמה לאיסוף הנתונים - ומימנו את הרכישה באמצעות מימון מלא או חלקי.

בין היתר נבחנו תהליכי קניית הרכב, מספר הפגישות שקדמו לרכישה, הצורך בהתמקחות על המחיר ולבסוף חיפוש מימון לרכישה.

ביטוח רכב. ShutterStock
האם אתם מעדיפים לרכוש מאדם פרטי או מחברה?/ShutterStock

רק 17% יודעים בדיוק באיזה דגם הם מעוניינים

על פי תוצאות הסקר, כמחצית (47%) מהמשיבים שרכשו רכב משומש בשנה האחרונה התלבטו בין 2-3 דגמים, כ-35% החלו את תהליך הרכישה עם הגדרות לתקציב וקטגוריה בלבד ורק כ-17% ידעו בדיוק מהו הדגם אותו הם רוצים לרכוש.

יותר משני שליש ממחפשי הרכב המשומש ענו כי הם בודקים את ההיצע באתר "יד 2". גם אתרי היבואנים, הטרייד-אין וחברות הליסינג מקבלים ביטוי משמעותי: 44% מהנשאלים מבקרים את האתרים, ו-40% פונים למוקדי החברות לקבלת מידע. אתרי הרכב המקצועיים משמשים תחנה במסע עבור 39% מהקונים ו-33% מקוני רכב יד שניה חפשו הזדמנויות קניה ברשתות החברתיות ופורומים.

ביטוח רכב. ShutterStock
רכב חדש-משומש: האם תעדיפו למצוא אותו באתרים או ברשתות החברתיות?/ShutterStock

40% מהישראלים עושים "סיבוב שופינג" במגרשי המכוניות

למרות זאת, עם ישראל עדיין אוהב לבחון את המוצר מקרוב, כאשר אחוז ניכר מהמשיבים (40%) עדיין עורכים סיבוב "שופינג" במגרשי הרכבים עצמם. לשליש מהמשיבים לקח שבועיים בלבד מתחילת המסע עד קבלת החלטה על קניית הרכב.

מגמת העדפה של הישראלים לרכוש מגורם מסחרי (חברות טרייד אין, סוכנויות רכב עצמאיות או חברות הליסינג), ממשיכה. רק 41% מעדיפים לרכוש רכב מאדם פרטי. כאשר נשאלו האחרונים מדוע הם מעדיפים לרכוש מאדם פרטי, דיווחו הנשאלים על שלוש סיבות עיקריות לבחירה: האפשרות למצוא רכב שמור במצב מצוין (64%), האפשרות להתמקח עם המוכר (46%) ואמינות המוכר שאינו סוחר (42%).

הוצאות כספיות על מכונית. ShutterStock
איך תעדיפו לממן את הרכישה?/ShutterStock

64% מעדיפים להתרשם ממספר דגמים במקביל

גם אלו שהעדיפו לרכוש רכב מגורם מסחרי, דיווחו על שלוש סיבות עיקריות לבחירה: האפשרות להתרשם מכמה דגמים במקביל (64%), האפשרות לקבל אחריות על הרכב (59%) ואמינות הרכב או האפשרות לראות את בדיקת המכון (57%).

בסקר עוד נמצא כי הקניה השכיחה ביותר היא של רכב יד שניה בן שלוש עד חמש שנים (48%). כרבע רוכשים מכוניות חדשות יותר (24%).

מכוניות למכירה. ShutterStock
האם אתם יודעים מראש, באיזה רכב אתם מעוניינים?/ShutterStock

רוב המימון, בהלוואות עד לגובה 40 אלף שקל

נתון נוסף שעלה במהלך הסקר הוא אחוז הביקוש להלוואה לטובת רכישת הרכב. נמצא כי 74% מהנשאלים ביקשו לקחת הלוואה של עד 40,000 שקל לרכישת הרכב. 16% מהמשיבים לקחו הלוואה של עד 60,000 שקל ו- 10% לקחו הלוואה של בין 60,000 ל- 80,000 שקל.

ערן גולן, סמנכ"ל השיווק בחברת מימון ישיר: "הסקר שערכנו מציג את היקף הביקוש עבור קניית רכבי יד שנייה בישראל ואת דפוסי ההתנהגות של הרוכשים. ניתן לראות כי על אף משבר הקורונה תחום רכישת הרכבים נמצא במגמת עלייה ואנחנו צופים לו המשך התפתחות גם בעתיד הקרוב".

ערן גולן, מימון ישיר. גבע טלמור,
ערן גולן, סמנכ"ל השיווק בחברת מימון ישיר/גבע טלמור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully