וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: את באמת רוצה להיות קוסמטיקאית?

אלון גל

25.6.2021 / 0:22

המאמן העסקי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם:האם לעשות הסבת מקצוע למרות כל החששות?

טיפולים אסתטיים בהזרקת חמצן. ShutterStock
טיפולים קוסמטיים/ShutterStock

מאזינה שעלתה לשידור בתוכניתו של המאמן העסקי אלון גל ברדיו 103FM סיפרה על עבודתה בתחום רפואת השיניים, ועל רצונה לעסוק בתחום האסתטיקה הרפואית. היא הביעה חשש מביצוע המעבר התעסוקתי, וביקשה מגל ייעוץ בנושא.

המאזינה סיפרה כי היא עובדת כרופאת שיניים בארגון ביטחוני, ובעוד מספר שנים תצא לפנסיה מוקדמת כנהוג בארגון. בשל כך, החלה לחשוב על עתידה המקצועי. "הגעתי למסקנה שתחום האסתטיקה הרפואית מדבר אליי - בוטוקס, מילויים, חומצות היאלורוניות. המון רופאי שיניים מתעסקים בזה, אם במקום ואם בנוסף לעבודתם, וזה מתפתח בשנים האחרונות".

מנגד, מנתה המאזינה את הסיבות שמונעות ממנה מלבצע את המעבר התעסוקתי: "הפחד שלי משינויים, להיכנס לאוניברסיטה, ללמוד. הרי צריך תעודה כדי שיהיה אפשר לעבוד ולעשות ביטוח", והוסיפה: "היום קהל המטופלים שלי הוא קהל שבוי, לא בחרתי אותם והם לא בחרו אותי. כל אחת חושבת שאם היא עושה הזרקה היא יוצאת בר רפאלי והאכזבות בהתאם". כמו כן, ציינה כי אין ברשותה מרפאה פרטית, לכן היא דואגת ממציאת מקום עבודה. "הביטוח עולה 15 אלף ש', וזה לפני שהיה לי מטופל אחד. אני מסתכלת על מכלול הדברים, עוד לא מצאתי את האומץ".

אלון גל האזין לדבריה והשיב: "באמת יש לך סיבות כבדות משקל למה לא לעשות את המעבר, ואני מציע לך לא לעשות. גם 15 אלף ש' ועוד לא התחלת לזוז. גם למי יש כוח ללמוד? איפה תעבדי? הקשבתי לך ואני אומר לך, אל תעשי - הכי טוב". המאזינה התקשתה לקבל את תשובתו של אלון, אך הוא הסביר: "אני לא מעודדת, אני נותן לך מראה להסתכל עליה. את מתעסקת בכל הדברים הלא חשובים, בכל השטויות".

לדבריו, אדם תמיד יכול למצוא סיבות מדוע לא לבצע צעד מסוים בכל תחום בחיים, השאלה היא הרצון. "את רוצה לעשות משהו? לאתגר את עצמך? להיות מאושרת בעשייה שלך? הסיבות שתיארת, למה לא לעשות את הצעד, הן לא מרשימות. אם היית נותנת סיבות מרשימות, הייתי אומר לך ללכת על זה. אבל אני יודע את האמת, האמת היא שלמרות שאת רוצה לעשות - את לא רוצה לעשות". על כך היא השיבה: "אתה צודק. אם אני אמיתית עם עצמי, יש משהו בדבריך".

אלון גל ייעץ למאזינה לעשות חשבון נפש אמיתי. "את לא פראיירית. גם כשהתחלת לעבוד ברפואת שיניים זה חששת מכל טיפול, והיום את מרגישה ביטחון. אז תעזבי את כל הסיפורים, מה את רוצה? זה מה שחשוב. כל היתר לא רלוונטי, פחדים או לא פחדים. אולי מצאת את הדבר הלוגי שאת יכולה לעשות, אבל לא בהכרח את הדבר שהנשמה שלך רוצה לעשות. זה שווה בירור". המאזינה הודתה לגל, ואמרה: "אני לא מבינה איך לא הבנתי את זה קודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully