וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוגדר פארמה מקבלת כתף קרירה מהמשקיעים

עודכן לאחרונה: 24.6.2021 / 14:55

חברת הקנאביס הרפואי גייסה כ-7.5 מיליון שקל מתוך כ-15 מיליון שקל שהציבה כרף הגבוה להנפקתה. כ-60% מהכסף מיועד לכיסוי חוב החברה לבעלי האג"ח להמרה. המניה איבדה השנה 51.67% מערכה. ניסים ברכה, מנכ"ל טוגדר פארמה: "ציפינו לביקושים יותר חזקים, אך לשוק תנאים משלו"

הקיץ אמנם נכנס באופן רשמי ועמו החום המלווה אותו, אבל בשוק הקנאביס הישראלי ממשיכים להרגיש עדיין את הכתף הקרה של המשקיעים.

האחרונה שחוותה את הבריזה הקרירה היא חברת "טוגדר פארמה", המובלת על ידי מפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו, שגייסה אתמול (ד') בערב כ-7.5 מיליון שקל בהנפקת מניות מתוך כ-15 מיליון שקל, הסכום המירבי שביקשה לגייס. החברה ציינה כי התמורה העתידית (ברוטו) בהנפקה עם פקיעת מועד מימוש האופציות שצורפו לה, תעמוד על כ-9 מיליון שקל.

יוחנן דנינו, מפכ"ל המשטרה, 1 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו, יו"ר טוגדר פארמה/נועם מושקוביץ

תחזיר את מלוא הקרן בתשלום אחד

לקראת ההנפקה החברה ציינה, כי כ-60% מהכסף שתקבל תמורת המניות יועבר לכיסוי החוב לבעלי האג"ח (איגרות חוב) להמרה, ויתווספו להתחייבות המנכ"ל לרכישת 6-9 מיליון שקל מהאג"ח.

מדובר באג"ח להמרה שהונפק על ידי החברה בפברואר 2020, והיוותה את הנפקת האג"ח הראשונה שבוצעה על ידי חברת קנאביס רפואי בבורסה בתל אביב, במסגרתו גייסה אז טוגדר פארמה 25.12 מיליון שקל ברוטו, מתוך ביקושים בגובה של 57 מיליון שקל.

גיוס האג"ח התבסס בעיקר על צפי ההכנסות של טוגדר בהתאם לחוזי המכירה שעליהם חתמה והסתכמו בכ-200 מיליון שקל לשנת 2020, אותם שיעבדה לטובת החזר החוב.

הכנסות החברה בשנת הקורונה, עם זאת, לא הגיעו לגובה הצפי, ועמדו על כ-11.1 מיליון שקל, לצד רווח נקי שעמד על כ-15.4 מיליון שקל, שעיקרו כתוצאה מהכרה ב-34.1 מיליון שקל, לאחר שהחברה ביצעה התאמות שווי הוגן לנכסיה הביולוגיים.

בדו"ח הצעת המדף שפרסמה החברה כשבוע לפני הנפקת האג"ח היא ציינה שתחזיר את מלוא הקרן בתשלום אחד, עם סיום התקופה, וכי החזר הריבית יתבצע במהלך השנים 2020, 2021 ו-2022.

מנכ"ל טוגדר ניסים ברכה. יחצ,
מנכ"ל טוגדר-פארמה, ניסים ברכה: "מצפים להמשיך ולהגדיל את ההכנסות"/יחצ

"כמו בעבר, נעמוד מאחורי החברה"

הנפקת המניות אתמול בוצעה לפי מחיר מניה של 1.25 שקל, וכ-1.07 שקל מחיר אפקטיבי (כולל האופציות), כאשר מניית החברה החלה את יום המסחר היום במחיר של כ-1.17 שקל למניה, ומאז הגיבה בירידה בשיעור של כ-2.9% אחר חצות היום.

הירידה מתווספת לירידה של כ-51.67% שחוותה החברה מתחילת השנה, שהובילה אותה להיסחר בשווי של כ-75.1 מיליון שקל.

ניסים ברכה, מנכ"ל טוגדר חברה, מסר בתגובה, כי "אנחנו ממשיכים במימוש התוכנית העיסקית של החברה. הצבנו יעד להגיע לנתח שוק דו ספרתי בישראל.

ציפינו לביקושים יותר חזקים בגיוס אך לשוק יש תנאים משלו וכבר הודענו שבמידת הצורך, כמו בעבר, נעמוד מאחורי החברה. לאור הצמיחה של השוק, ההצלחה בקרב המטופלים והשלמת שרשרת הערך של החברה אנו מצפים להמשיך ולהגדיל את ההכנסות ורווחיות החברה".
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully