וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים בבידוד? רק הורים מחוסנים יזכו לפיצוי מלא

עודכן לאחרונה: 25.6.2021 / 10:08

התפרצות הקורונה גרמה לאבחנה בפיצויים בין הורים מחוסנים ללא מחוסנים: מחוסנים שילדיהם בבידוד יהיו זכאים לתשלום. גם עובדים מחוסנים שנכנסו לבידוד ייהנו משיפוי מלא, לעומת לא מחוסנים שיזכו ל-50% בלבד. ארגוני המעסיקים מברכים

משרד האוצר פרסם תזכיר חוק המאריך את המתווה ל"מימון היעדרות עובד בשל דרישה לבידוד", כך שההסדר יוארך עד סוף ספטמבר 2021. הפעם כולל ההסדר גם הטבה מיוחדת להורים מחוסנים.

כלומר, השינוי המשמעותי ביותר במתווה החדש הוא שגם ההורים המחוסנים ששוהים עם הילדים בבידוד יקבלו תשלום מהמעסיק. במתווה הקודם, העסקים קיבלו שיפוי מהמדינה רק עבור העובדים עצמם שהיו בבידוד. הפעם מדובר גם בילדי העובדים המחוסנים.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "לראשונה ניתן מענה להורים מחוסנים ששהו עם ילדיהם בבידוד והתשלום יינתן באופן רטרואקטיבי מינואר 2021. הענקת רשת ביטחון לעסקים היא קריטית. נעשה כל שביכולתנו כדי שהעסקים לא יפגעו כלכלית מכניסת עובדיהם לבידוד".

שר האוצר אביגדור ליברמן  במפגש ראשון עם הנהלת המשרד, 14 ביוני 2021. דוברות משרד האוצר, אתר רשמי
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "לראשונה ניתן מענה להורים מחוסנים ששהו עם ילדיהם בבידוד"/אתר רשמי, דוברות משרד האוצר

מה כולל תזכיר החוק החדש?

התזכיר כולל:

1. הארכת ההסדר הקיים: הסדר השיפוי בגין ימי הבידוד, הכולל תשלום שכר לעובד והתחלקות של המדינה והמעסיק בעלויות השכר ימשך עד לסוף ספטמבר, כששר האוצר יהיה רשאי להמשיך את ההסדר בהתאם לצורך.

2. הארכת משך הזמן להגשת בקשה ב-30 יום נוספים, כך שמעסיקים יוכלו לבצע זאת החל מאפריל, וזאת באמצעות הארכת האפשרות להגיש בקשה תוך 90 יום בחוק במקום 60 יום הקבועים בו.

3. עובד יהיה זכאי למקסימום תשלום עבור 10 ימי בידוד, זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות לאפשרות קיצור השהות בבידוד.

4. עובד שלא התחסן ויהיה חייב בבידוד, יהיה זכאי ל- 50% מהשיפוי, לעומת עובד שהתחסן.

5. הורים מחוסנים שילדיהם חייבים בבידוד יהיו זכאים להסדר (עד כה לא היו זכאים). ההטבה תינתן גם רטרואקטיבית, החל מינואר 2021, להורים שילדיהם היו בבידוד ועומדים בתנאים.

ד"ר רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים. מרק ישראל סלם,
ד"ר רון תומר: "עובד שלא התחסן יקבל תשלום מופחת, זהו מהלך קריטי בימים אלה"/מרק ישראל סלם

הסדרת מתווה מימון הבידוד תעודד התחסנות

המעסיקים הגיבו לתזכיר החוק, ואמרו כי הסדרת מתווה מימון הבידוד תעודד התחסנות וקריטית דווקא עכשיו כשקיים חשש מהתפרצות מחודשת.

יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, ברך הערב על החלטת האוצר והסדרת נושא הבידוד: "אני שמח שמשרד האוצר נענה לקריאתנו ומסדיר את הנושא כעת כשאנו מתמודדים עם מה שעלול להפוך להתפרצות נוספת. מדובר בשינוי מבורך וההסדרה עצמה תסייע למשק להתמודד עם התפרצות שכזו ככל ותהיה ואף תעודד עובדים להתחסן שכן עובד שלא התחסן יקבל תשלום מופחת, זהו מהלך קריטי בימים אלה.

אני חוזר וקורא לכלל העובדים ומשפחותיהם להתחסן ולדאוג לשלומם ולשלום הקרובים להם".

גם יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, קיבל את הדברים בברכה: "אנו מודים לשר האוצר על המהלך החשוב הזה. המדינה הקצתה 720 מלש"ח לטובת השיפוי, אך 580 מלש"ח מתוכם כלל לא נוצלו. אני קורא למעסיקים לנצל את הזכות שמגיעה להם על תקופה קשה של נשיאה בנטל"

בהתייחס לאזרחים שבחרו לא להתחסן, שלא מסיבות רפואיות, אנו דורשים לתקן את תזכיר החוק, כך שמי שבחר שלא להתחסן יישא בעצמו במימון ימי ההיעדרויות שלו מהעבודה. אין שום הגיון בכך שהמעסיק או המדינה יישאו בעלויות אלו".

אמיתי הוסיף: "אנו מקווים שלצד הארכת תוקף השיפוי ישוחררו גם החסמים הרגולטורים שמנעו מהמעסיקים להגיש את הבקשות ובטוחים ששר האוצר ימשיך להיות קשוב ככל שניקלע לקשיים".

בסביבתו של שר האוצר הקודם, ישראל כ"ץ, מיהרו להגיב לדברים. מבחינתם אין בהם חידוש מרחקי לכת, אלא רק המשך יישום המדיניות שהתווה השר הקודם: "שיפוי העסקים עבור ימי הבידוד של העובדים ששהו בבידוד אושר על ידי שר האוצר הקודם ישראל כץ בעקבות המאבק הממושך של המעסיקים שלא רצו לשאת בעלויות הבידוד. במסגרתו, המדינה נושאת ב75% מעלויות ימי הבידוד לעסקים קטנים ובמחצית מהעלויות בעסקים בינוניים וגדולים".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. יחצ,
יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי: "שמי שבחר שלא להתחסן יישא בעצמו במימון ימי ההיעדרויות שלו מהעבודה"/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully