וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווישור רוכשת את גרעין השליטה באיילון

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 27.6.2021 / 10:10

עסקה משמעותית בשוק הביטוח הישראלי: ווישור גלובלטק רוכשת את גרעין השליטה בקבוצת הביטוח איילון תמורת כ-354.5 מיליון שקל. תרכוש לפחות 50.4% ממניות איילון אחזקות, כשבאפשרותה לרכוש עוד 16.5%. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים

מהלך משמעותי בשוק הביטוח הישראלי. קבוצת הטכנולוגיה והביטוח ווישור גלובלטק (weSure Global Tech) דיווחה על חתימת הסכם לרכישת השליטה (כ-50.44%) בקבוצת איילון אחזקות מידי עו"ד מורן מאירי, מנהל העיזבון של מר לוי יצחק רחמני ז"ל, לשעבר בעל השליטה בחברה. ווישור תשלם סכום של כ-354.5 מיליון שקל תמורת המניות האמורות. יצויין, כי העסקה כפופה עדיין להתקיימות תנאים מתלים ולאישורים, לרבות אישור הממונה על התחרות ואישור הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כמו כן, בידי מנהל העיזבון קיימות מניות נוספות של איילון, המהוות כ-16.5% מהון החברה, והוא רשאי להודיע עד ליום 1 באוגוסט 2021, כי מניות אלה או חלקן יימכרו לווישור גלובלטק במועד השלמת העיסקה, וזאת תמורת סכום נוסף של כ-118.2 מיליון שקל. במידה וימומש מהלך זה במלואו, תרכוש החברה בסך הכל כ-66.5% ממניות איילון בתמורה כספית כוללת של כ-472.7 מיליון שקל.
ווישור מציינת, כי היא בוחנת בימים אלו את חלופות המימון המיטביות העומדות לרשותה לצורך מימון העסקה.

בכוונת ווישור לשמר את פעילות איילון בדגש על שדרוג היכולות הטכנולוגיות והדיגיטליות של איילון, וזאת בין היתר במטרה להמשיך לצמוח ולשפר את תוצאותיה העסקיות של קבוצת החברות תוך שיפור היעילות, שימוש מתקדם במידע ונתונים לצרכי חיתום מתקדם יותר וכן שיפור השירות ללקוחותיה וסוכניה.

רכישת איילון מכניסה את ווישור גלובלטק לתחומים של חסכון ארוך טווח ובריאות; ועל פי הודעת ווישור מהבוקר: "החיבור בין שתי החברות ממקסם את היתרונות של כל אחת מהן ויביא לצמיחה מהותית ולבשורה צרכנית בשוק הביטוח בישראל".

ניצן צעיר הרים, יוחנן דנינו ואמיל וינשל ווישור. רמי זרנגר,
ניצן צעיר הרים, יוחנן דנינו ואמיל ויינשל: מעמיקים את אחיזת ווישור בשוק הביטוח גם לתחומים של חיסכון ארוך טווח ובריאות/רמי זרנגר

להאיץ את מעבר הביטוח לדיגיטל

על פי ווישור, יוכלו סוכני איילון להנות מהיכולות של ווישור גלובלטק ולשדרג את יכולותיהם הדיגיטליים על מנת להתמודד טוב יותר עם העשורים הבאים, אשר לשילוב של טכנולוגיה מתקדמת תהיה משמעות גדולה ביכולת התחרות, הן של הסוכנים והן של חברות הביטוח בארץ ובעולם.

בהמשך תבחן ווישור גלובלטק את הדרך המיטבית לשלב בין פעילויות החברות על מנת ליהנות מהיתרונות היחסיים לגודל ומהיתרונות שבשילוב פעילות החברה ופעילות איילון. להערכת ווישור גלובלטק, העסקה צפויה להביא ליתרונות סינרגטיים משמעותיים לשתי החברות, וזאת באופן הדרגתי ממועד ההשלמה ואילך.

רכישת גרעין השליטה באיילון תאפשר לווישור, לצד המשך הצמיחה בשוק הביטוח בישראל, את האצת הטרנספורמציה הדיגיטלית בכל תחומי הביטוח בשוק המקומי, זאת בין היתר באמצעות התשתית הטכנולוגית של החברה, הידע והניסיון שנצברו בשורותיה.

עם זאת, מבהירים בווישור, בטווח הקצר צפויות לחברה הוצאות חד פעמיות בקשר עם ובעקבות העסקה.

אמיל ויינשל, יוחנן דנינו וניצן צעיר הרים ווישור. שני שיק דהרי,
אמיל ויינשל (משמאל). היה מנכ"ל איילון, חוזר אליה כבעל שליטה/שני שיק דהרי

אמיר ויינשל: ממנכ"ל איילון, לבעל שליטה בחברה

אמיל ויינשל, ממייסדי ובעלי השליטה בווישור גלובלטק, שבין השאר כיהן כמנכ"ל איילון ומכיר אותה היטב: "לקראת יציאתנו לשוק הביטוח העולמי החלטנו לבצע מהלך אסטרטגי משמעותי נוסף: רכישת גרעין השליטה של קבוצת איילון, שהינה קבוצת הביטוח השישית בגודלה בשוק הישראלי.

מהלך זה נועד לחזק באופן משמעותי את מיצובה של ווישור כשחקנית מובילה בשוק הביטוח הישראלי, שבו היא מחוללת מהפכה טכנולוגית ודיגיטלית . אנו רואים בעיסקה זו פוטנציאל לסינרגיה רבה, כאשר צירופה של איילון לקבוצת ווישור גלובלטק תאפשר האצה של תהליכי הדיגיטציה גם בעולם המסורתי שבו פועלת איילון, בעוד שלצד זאת, רכישת איילון יש בה כדי לאפשר לווישור חדירה מהירה לענפי ביטוח בתחומים חדשים.

מהלך זה עשוי להוות תשתית להמשך פיתוח פעילויות אלה על ידי ווישור גלובלטק בשווקים הבינלאומיים, בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחיב את פעילותה לארה"ב ולאירופה במהלך השנים הקרובות.

יוחנן דנינו, יו"ר החברה: "למייסדי ווישור הכרות מעמיקה עם קבוצת איילון, במסגרת כהונתם בתפקידי מפתח בהנהלת החברה בעבר. לעובדה זו ערך מוסף רב, שאנו מתכננים שיביא לשיפור הביצועים של איילון ולמיקסום הסינרגיה בין שתי החברות.

איילון הנה חברה עם עבר מפואר, הון אנושי מעולה, ומערך סוכנים מנוסה ואיכותי, ואנו מאמינים כי החיבור של כל אלה עם החדשנות של ווישור גלובלטק יוכל להביא ליצירת שלם הגדול בהרבה משני חלקיו, תוך שילוב של ההייטק של ווישור עם המגע האנושי של איילון בה פועלים אנשים לשירות אנשים".

רנ"צ בדימוס יוחנן דנינו, ווישור. רמי זרנגר,
המפכ"ל בדימוס יוחנן דנינו: "למייסדי ווישור הכרות מעמיקה עם קבוצת איילון"/רמי זרנגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully