וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שווה יורו באוויר? נדחתה ייצוגית נגד ישראייר

עודכן לאחרונה: 27.6.2021 / 15:13

בית המשפט דחה אישור תובענה ייצוגית נגד חברת ישראייר. במסגרת הבקשה טען המבקש, כי ישראייר מטעה את ציבור הנוסעים בכל הנוגע להמרת מטבעות זרים שאינם דולר ארה"ב. למרות הדחייה, התובע זכה לתשלום של 5,000 שקל וכן הוצאות משפט, שישולמו על ידי ג'יימס ריצ'רדסון

נדחתה תביעה ייצוגית נגד ישראייר, שעניינה הטעייה (לכאורה) של ציבור הנוסעים בכל הנוגע לשער החליפין של מטבעות שאינם דולר ארה"ב, בו נקובים מחירי המוצרים בעגלת הדיוטי פרי במטוס.

יחד עם זאת, התובע לא יצא בידיים ריקות, שכן במסגרת ההסדר שכולל את מחיקת התביעה, הוא יזכה לתשלום בגובה 5,000 שקל וכן להחזר הוצאות משפט בגובה 48,000, שישולמו על ידי ג'יימס ריצ'רדסון, מפעילת הדיוטי פרי

מדובר בתביעה דומה לתביעה שהוגשה בעבר כנגד ג'יימס ריצרדסון בעניין מכירת מוצרי פרי בנתב"ג ואשר במסגרתה, גובש לאחרונה הסדר פשרה, בהיקף של 1.9 מיליון אירו לטובת חברי הקבוצה.

אלא שבמקרה הזה, תוצאות ההליך היו שונות לחלוטין. ישראייר, באמצעות בא כוחה עורכי הדין איתן ברוש ושרון פיאלקוב ממשרד תדמור לוי ושות', דחתה את טענות המבקש. עורכי הדין טענו כי בקשת האישור שהוגשה כנגד זה אינה מגלה עילת תביעה כלשהי, כי ממילא כלל המידע, אותו יש לספק לרוכשי מוצרי דיוטי פרי, נמסר לנוסעים ע"י צוות הדיילים שלה. עוד טענו כי בקשת האישור נגועה בחוסר תום לב מובהק, המצדיק לכשעצמו בנסיבות העניין את דחיית הבקשה.

טיסת ישראייר לווינה עם דגל אוסטריה. ישראייר,
הבקשה לתביעה ייצוגית נגד ישראייר, נדחתה/ישראייר

לאחר הגשת כתבי הטענות הגיעו הצדדים להסדר, במסגרתו המבקש הסתלק מבקשת האישור כנגד ישראייר לחלוטין, מבלי שזאת תשלם לו דבר ומבלי שתיקח על עצמה התחייבויות כלשהן. הסדר זה אושר בימים האחרונים ע"י בית המשפט המחוזי בתל אביב וקיבל תוקף של פסק דין (ת"צ 28249-12-19).

למרות סילוק התביעה, התובע לא יצא בידיים ריקות: במסגרת ההסדר הוא יזכה לתשלום בגבוה 5,000 שקל וכן להחזר הוצאות ניהול המשפט בגובה של 48,000 שקל. התשלומים יתקבלו מג'ימס ריצ'רדסון, מפעילת הדיוטי פרי בטיסות החברה.

לדברי בא כוחה של ישראייר, עו"ד איתן ברוש ממשרד תדמור לוי ושות', "אנו שמחים על האופן שבו הסתיים ההליך ומברכים את ישראייר על תוצאתו המוצלחת".

עוד של ישראייר איתן ברוש. תומר יעקבסון,
עו"ד איתן ברוש/תומר יעקבסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully