וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש קובע: שווי מתנות סוף השנה למורים ממשיך לנסוק

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 8:52

גם ב-2021, ממוצע שווי מתנת סוף השנה למורים גבוה ב-16% מאשר אלו של הגננות ועומדעל 284 שקלים. 43% מההורים בחרו להעניק לצוות החינוכי מתנות מעולמות הקולינריה, ההורים הנדיבים ביותר מהרצליה ומתנת סוף השנה המושקעת ביותר, סוף שבוע זוגי מפנק בשווי 3,300 שקלים

משבר הקורונה אמנם יצר ריחוק פיזי בין הצוות החינוכי לתלמידים ולילדי הגן, אך עם זאת נראה שגם השנה, ואולי במיוחד השנה, להורים חשוב להעניק להם מתנה כהוקרה על עבודתם המסורה.

מחקר חדש שערכה מחלקת דאטה ואנליזה של פלטפורמת המתנות BUYME, חושף שלמרות הריחוק החברתי והמעבר ללימודים מרחוק, בשנת הלימודים הנוכחית נרשם גידול של כ-32% בשווי המתנות אותן מעניקים ההורים לצוות החינוכי בבתי הספר ובגנים מאז פרוץ הקורונה.

עולה מהמחקר שערכה BUYME, כי שווי המתנה הממוצעת למורה עומד השנה על 284 שקלים סכום הגבוה ב-16% משווי המתנה הממוצעת לגננת שעומד על 244 שקלים.

מתנה. ShutterStock
מחיר המתנה המומוצעת עלה. הנדיבים ביותר הם ההורים מהרצליה/ShutterStock

היקף ההשקעה במתנת סוף שנה משתנה מעיר לעיר

ההורים התל אביבים, השקיעו במתנת סוף השנה לעובדי החינוך וההוראה שליוו את ילדיהם כ-278 שקלים. בהרצליה ממוצע המתנה הוא הגבוה ביותר ועומד על סכום של 290 שקלים. הממוצע בחיפה הוא 260 שקלים למתנה; בירושלים, העיר היחידה מבין הנדגמות שרשמה ירידה קלה משנה שעברה הושקעו 246 שקלים. ההורים בראשון לציון משקיעים את הסכום הנמוך ביותר, 238 שקלים למתנה בממוצע.

המשבר העצים את חשיבותם של הצוותים החינוכיים

"תקופת הקורונה המחישה את חשיבות הצוותים החינוכיים בחיי ילדי ישראל, ונתוני מתנות סוף השנה מדגישים את ההערכה כלפי המורות והגננות" אמר תומר כהן, מנכ"ל BUYME. "לאחר שנה אינטנסיבית בה רוב מאמצי החינוך והלימוד הועברו דרך הזום, הגיע העת להביע את תודת ההורים והילדים לצוותים, על הפעילות המתמשכת למען הילדים במשך כל השנה, עם מתנה חווייתית שתעלה חיוך על הפנים ותמלא את הלב" הוסיף כהן.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
סטודנט לומד באמצעות זום. ShutterStock
המורים עבדו קשה מאחורי מסכי הזום/ShutterStock

הישראלים בוחרים בחוויות

השנה בחרו ההורים להתמקד במתנות חווייתיות כאשר 43% מההורים העניקו לצוות החינוכי מתנות קולינריות בהן מסעדות יוקרה ושף, סדנאות בישול ואפייה ואף גיפטקארדים לסיורים קולינריים וליקבים.

31% מהמתנות מהן יוכלו המורות והגננות ליהנות הינן מתנות מקטגוריית האופנה, הטיפוח והלבשת הבית.

17% החליטו להעניק לצוותי החינוך וההוראה זמן מרגיע ומפנק אשר משלב טיפולי ספא, סדנאות יוגה ומיינדפולנס או נופש במלונות.

9% מההורים שולחים את הצוות החינוכי לחוויות פנאי, הופעות והצגות.

אילוסטרציה. ShutterStock
סדנאות יוגה לרגיעה, לאחר שנה מאתגרת/ShutterStock

היקרות ויוצאות הדופן

המתנה היקרה ביותר שהוענקה למורה הינה סוף שבוע מפנק בצפון הארץ בשווי 3,300 שקלים, לעומת המתנה היקרה ביותר שהוענקה לגננת הינה שובר של BUYME CHEF המקנה מגוון חוויות קולינריות בשווי 3,000 שקלים.

המתנות שזוכות בתואר המתנות המקוריות ביותר הינן טיסה בכדור פורח, מתנה שניתנה לגננת מהרצליה וקורס גלישה למחנכת אהובה במיוחד של כיתה י"ב בראשון לציון.

כדור פורח על רקע השקיעה. Fernando Jose Vasconcelos Soares, ShutterStock
טיסה בכדור פורח שנרכשה כמתנה לגננת מהרצליה/ShutterStock, Fernando Jose Vasconcelos Soares

72% קונים מתנה קבוצתית

מסתמן כי הישראלים נהנים לרכוש מתנות קבוצתיות עבור הצוות החינוכי. כך עולה כי 72% מהמתנות שהוענקו למורות ו-81% מהמתנות לגננות נרכשו על ידי ועדי ההורים או מספר הורים ביחד. הורים רבים בוחרים להעניק מתנה משותפת עבור הצוות החינוכי מכיוון שכל משפחה מעניקה בממוצע כ- 4 מתנות סוף שנה סה"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully