וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם השמות הגדולים לא עוזרים לקנאביס לפרוח

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 9:09

חברת הקנאביס יוניבו, שגייסה לשורותיה את אהוד אולמרט כיועץ עסקי ואת חיים הורביץ כיו"ר, נסחרת בשווי הנמוך מזה שבו נסחרה כשגייסה אותם. יוניבו: "משקיעי העוגן של החברה הגיעו לטווח הארוך, מאמינים באסטרטגיה העסקית, ומשוכנעים שמחיר המניה אינו משקף את שווי החברה"

חברות הקנאביס בישראל הסעירו את דמיונם של המשקיעים, התהדרו בשמות נוצצים מעולמות הפוליטיקה, המגזר הציבורי והעסקים - ונראה היה כי העתיד צופן להן הצלחה. אך מקץ כמה שנות פעילות, נדמה שמנהלי חברות הקנאביס, מקווים שהזמן יעשה את שלו ויסובב את הגלגל בחזרה מעלה - בעוד משקיעי החברות מקווים לגאולת התשואה המיוחלת. הזמן, כך נראה, לא עושה טוב לכל המניות.

אחת מהחברות המרגישות זאת לאחרונה היא חברת הקנאביס הרפואי יוניבו תעשיות פרמצבטיקה, שלמרות התהדרותה במנהלים ומשקיעים נוצצים, מתקשה לרומם את שוויה, שירד אף מתחת לשווי בו הייתה כשהתהדרה בהם.

החברה דיווחה אתמול כי בית ההשקעות IBI מכר כ-83.7 אלף מניות לפי מחיר של כ-2.48 שקל למניה, לאחר שרק לפני כ-5 חודשים הפך לבעל עניין בה עם אחזקה של כ-5.48% ממניותיה.

זאת לאחר שבית ההשקעות רכש כ-17.7 אלף מניות בפברואר השנה במחיר של כ-3.27 שקל למניה והפך בכך לבעל עניין בה ב-1 למרץ 2021, לאחר שהיק"ר (היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות) אישר זאת. לא ידוע אילו חלקים נקנו על ידי בית ההשקעות קודם לכן, אבל בהתייחס למחיר הרכישה מפברואר האחרון, המכירה מבטאת לו הפסד של כ-24.1% על החלק שנקנה על ידו אז.

אהוד אולמרט. ראובן קסטרו
יועץ, משקיע וראש ממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. גם הוא לא הצליח להעלות את השווי/ראובן קסטרו

קצת יותר ממחצית שווי החברה בשיאה

מחיר מניית החברה עמד עם סיום יום המסחר אתמול (א') על 2.5 שקל, ושווי החברה עמד על כ-70.4 מיליון שקל. זאת לעומת שווי של 90.9 מיליון שקל ומחיר מניה של 4.22 שקל, עת דיווחה החברה בתחילת אפריל 2019 על מינוי אהוד אולמרט כיועץ עסקי לחברה, שגם השקיע בה כספים.

כשנתיים עברו מאז והחברה נמצאת בשווי הנמוך בכ-22% משהיה עם ההודעה על המינוי אז, ובכ-55.7% נמוך יותר משווי השיא אליו הובילה ההודעה כ-10 ימים מאוחר יותר - 159.2 מיליון שקל.

גם ההתבשמות העקיפה בניחוחות ענקית הפארמה הישראלית 'טבע', עם מינוי חיים הורביץ כיו"ר החברה, שגם השקיע בה, לא הובילה להחזקת השווי מעלה כשנתיים אחרי. הדיווח על מינויו פורסם בתחילת חודש מאי 2019, אז עמד מחיר המניה על 5.5 שקל, ושווי החברה עמד על כ-122.4 מיליון שקל. בסוף יום המסחר בו יצא הדיווח מחיר המניה כבר עלה ל-6.07 שקל ושווי החברה ל-135.3 מיליון שקל - כמעט כפול משווי החברה כיום.

להורביץ, בנו של מנכ"ל טבע האגדי אלי הורביץ, הוקצו כ-450 אלף מניות החברה עת מונה ליו"ר שלה בחודש מאי 2019 לפי מחיר של 4.44 שקל למניה, המבטאים פער של כ-43.6% ממחיר המניה עם סגירת יום המסחר אתמול.

עידו חג'ג'. טל צ'יקורל,
עידו חג'ג', המשקיע המרכזי בחברה/טל צ'יקורל

"מחיר המניה אינו משקף את שוויה של החברה"

הורביץ גם רכש מניות נוספות בחודש יולי אותה שנה, לפי מחיר של 3 שקל למניה ומחיר מימוש של כ-4.5 שקל לאופציה. בהשקעה זו השתתף גם המשקיע המרכזי בחברה ובעל עניין בה - עידו חג'ג', המחזיק בכ-7.12% ממניות יוניבו.

מדובר בהשקעה השלישית של חג'ג' בחברה, לאחר שרכש 400 אלף מניות כ-3 חודשים קודם לכן במחיר של כ-5 שקל למניה - מחיר הגבוה פי 2 ממחיר המניה כיום, והתחיל את השקעתו בחברה, ככל הידוע, בפברואר אותה שנה, אז השקיע בה כ-3 מיליון שקל.

יש לציין כי מלבד חברת אינטרקיור, שבראשה עומד היו"ר אהוד ברק, ושוויה עומד כיום על 984.8 מיליון שקל ומתקרב לשווי השיא שלה בעבר - כ-1.3 מיליארד שקל, רוב חברות הקנאביס מתמודדות עם קיפאון או ירידה חדה בשווי.

שווי חברת הקנאביס טוגדר פארמה, לדוגמא, ירד ב-74.67% מאז מינתה החברה את יוחנן דנינו כיו"ר שלה בפברואר 2019. שווי החברה עומד כיום על 83.6 מיליון שקל, ומחיר המניה על 1.19 שקל, לעומת מחיר מניה של 7.2 שקל ושווי חברה של כ-339 מיליון שקל עם סגירת יום המסחר לאחר הודעת החברה על מינוי דנינו.

מיוניבו נמסר בתגובה: "מאז גיוס האג"ח להמרה האחרון לפני כשנה וחצי לפי מחיר מניה של 3.55 ובניגוד לחברות אחרות שלא מצליחות מסחרית, לא מצליחות לגייס או מוכרות חלק מהפעילות שלהן למימונן השוטף, החברה לא נדרשה לגיוס ולא דיללה את המשקיעים שלה. בשנה הראשונה לפעילותה, החברה הכניסה 33.4 מיליון שקל. החברה, שעובדת עם ההון שלה ורכשה בחודש החולף את השליטה בבית מרקחת מניב, מחזיקה בכל שרשרת הערך ומוכרת את מוצריה במעל 140 בתי מרקחת בישראל. משקיעי העוגן של החברה הגיעו לטווח ארוך, מאמינים באסטרטגיה העסקית ומשוכנעים שמחיר המניה אינו משקף את שווי החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully