וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם בחוץ: כמה משקיע הצרכן הישראלי בעיצוב החדר הרטוב בבית ולמה?

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 16:16

חדרי רחצה נתפסים אצלנו כחדרי פינוק מרעננים, בטח בעונות הלוהטות של השנה. שלא במפתיע, לא מעט חדרי רחצה בישראל ראויים לככב במגזיני עיצוב בינלאומיים. בעידן פוסט קורונה, מסתבר שחדר הרחצה הוא אחד החללים המושקעים בבית הנוגס בחלק נכבד מעוגת תקציב השיפוץ או הבנייה

בישראל החמה המגע עם המים הוא MUST כך שלא במפתיע חדרי הרחצה הפכו עם השנים לאחד החללים החשובים שמושקעים בו לא מעט כסף ובעיקר הרבה שיק ומחשבה, בטח ובטח בחודשים הלוהטים של השנה.

לדברי עדי לביא, מנהלת השיווק של חברת MODY, אנשים אוהבים לעשות לעצמם טוב והם גילו עד כמה שדרוג של הבית כולו או אפילו חלל אחד בו יכול לעשות זאת. הם פחות חוששים ללכת על פרויקטים שעל פניו נחשבים ליותר גדולים ומורכבים כמו שיפוץ כולל לחדר הרחצה לדוגמה. "השאיפה כיום היא להפוך אותם לספא לכל דבר והיישום הוא אינדיווידואלי ותלוי מאוד בטעמם של בעלי הבית. יש כאלה שיעדיפו לשלב מוצרים וצבעוניות סולידיים יותר ויש כאלה שדווקא יעדיפו לקחת את השיפוץ לקצה, לבחור בצבעוניות לא שגרתית ולשלב גם אסלה חכמה ומחממת, ברזים אוטומטיים, מראות עם תאורה היקפית מובנת והשמיים הם הגבול".

שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
עיצוב חדר רחצה, שפיגל אדריכלים/אלעד גונן

50 אלף שקלים בממוצע להשקעה בחדר הרחצה

הנדסאית אדריכלות שלומית זלדמן מוסיפה, כי חלה עלייה משמעותית בשיפוץ חדרי רחצה. אלו הפכו להיות חללים פופולריים ודומיננטיים כאשר פנינו לקראת שיפוץ, ובתוך כך גם נתח העוגה שתופסת ההשקעה בשיפוץ חדרי הרחצה. זלדמן מסבירה, כי חלל ממוצע בחדר רחצה הינו 6 מ"ר, והשקעה ממוצעת נעה סביב ה -50 אלף שקלים. הסגנון המועדף הוא עיצוב נקי, לצד טכנולוגיה מתקדמת שבאה לידי ביטוי בברזים שממחישים ממטרי גשם, אסלה חכמה, מוזיקה שטמונה בקירות ועוד".

עיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
חדר רחצה בחדר השינה, בעיצוב שלומית זלדמן/שי גיל

גם בעלויות הגיוניות, אפשרי לגבש קונספט עיצובי

לדברי לביא, כחלק מלקחי הקורונה, בעלי בתים רבים משוועים לבית שמשולבים בו ניואנסים שנראה לרוב במלונות הבוטיק אנחנו רואים את זה בפרט בבחירה של סניטריה כמו אסלות חכמות שמופעלות על ידי אפליקציה או מקלחת חכמה שמאפשרת שליטה פרטנית בזרמים ומאפשרת להפוך את חדר הרחצה למעין ספא פרטי.

עוד מסבירה לביא, "מחירי המוצרים מאוד מגוונים כך שניתן, גם בעלויות הגיוניות לחלוטין, לגבש קונספט עיצובי לעילא או ליצור מעין mix and match ולבחור פריטים בעלויות שונות, לדוגמה אריחים לבנים להם מוסיפים דקורים שמשדרגים את החלל ומעניקים לו אופי. באותה נשימה אפשר לסנכרן ולשמור על מסגרת התקציב, ולחלק אותו כך שנתח יחסית גדול ממנו יוקצה לטובת פרטי סניטריה חשמליים מתקדמים לדוגמה. הכל אפשרי".

אדריכל רון שפיגל. אלעד גונן,
חדר רחצה כחדר מפנק בעיצוב האדריכל רון שפיגל/אלעד גונן

הרחצה הופכת לבילוי של ממש, במיוחד בימים החמים

"מספיקה נגיעה קטנה של סטייל כדי להוסיף עניין וצבע למרחב הביתי. כך הרחצה הופכת לבילוי של ממש, עם עולם ומלואו של חוויות", מסביר האדריכל רון שפיגל.

עוד מוסיף שפיגל: "המגמה כיום היא חיפויים עם טקסטורות מיוחדות, או חיפויים של פלטות ענקיות שבאמצעות מספר קטן של פלטות אפשר לקבל מראה אלגנטי ונקי ומצד שני פונקציונאלי מאחר ואין כמעט שטחי חיבור בין האריחים ולכן אין רובה".

אדריכלות הנקין שביט, באדיבות MODY. עודד סמדר, באדיבות MODY,
אדריכלות הנקין שביט, באדיבות MODY/עודד סמדר, באדיבות MODY

ההשראה: בית המלון בו התארחנו

לדברי שפיגל, "אנחנו מטיילים בעולם, רואים מלונות בחו"ל ורוצים חדר רחצה בדיוק כזה. היום עושים שימוש במגוון חומרים, כדי להשוות לחדר הרחצה מראה מודרני. אפשר לעשות זאת על ידי כיורים מונחים, לא סטנדרטיים, שהם גם יותר נגישים לציבור. גם מבחינת ברזים אפשר לבחור כאלו עם קוטר רחב שמדמים גשמים, אפשר להכניס כל מיני פינוקים כמו מחממי מגבות, תאורה עם ספוטים שמאירה אלמנטים מיוחדים. כך שאותו חדר רחצה סטנדרטי יכול להפוך עם אלמנטים אלו או אחרים לספא".

"החממה" מתחם לעיצוב הבית. אלעד גונן,
"החממה" המתחם לעיצוב הבית/אלעד גונן

הלקוחות מבקשים לעצמם חווית ספא בבית

סיון קאופמן מנהלת קשרי אדריכלים ב"החממה" המתחם לעיצוב הבית: "חדר הרחצה הפך לאחד החדרים הכי מושקעים בעיצוב הבית, ולמעשה בשנה האחרונה אף יותר כשלקוחות מבקשים לעצמם חווית ספא בחדר הרחצה הפרטי בבית. יש את אלו שמעדיפים אמבטיות גדולות לרחצה מפנקת, וכאלו שמנגד, מעדיפים מקלחוני ענק עם זרנוקי מים שיוצאים כמעט מכל פינה".

הטרנד השולט כיום בעיתצוב חדרי הרחצה, הינם האריחים המדוקקים שמחפים את הרצפה, הקיר ואף התקרה כדי להקנות לחלל מראה אחיד, מוקפד אך זורם. הקולקציות המוצעות לצרכן הן מגוונות וסקאלת הצבעים כמעט אין סופית.

עיצוב חדר רחצה בחיפוי אריחים מדוקקים' "החממה" המתחם לעיצוב הבית. אלעד גונן,
עיצוב חדר רחצה בחיפוי אריחים מדוקקים/אלעד גונן

הייתם משקיעים 17,000 שקלים באסלה מפלטינה?

בהתאם לביקושים, בתי העיצוב הגדולים יוצאים עם שלל קוקלציות מפתיעות של ברזים, ראשי מקלחת, דוש ואסלות המשלבים חומרים חדשניים וטכנולוגיות חדישות וצורות פורצות דרך.

סיון קאופמן מרחיבה: "שוק האסלות למשל, מתפתח ומציע חומרים חדשים ועיצובים מקוריים המשלבים צורות גיאומטריות שיוצרות עניין רב יותר בחללים הרטובים, דוגמה לכך היא אסלה של המותג AeT ITALY בעלת קימורים וקו א-סימטרי בהתאמה אישית עם גימורים יוקרתיים כמו זהב ופלטינה, מחיר של אסלה כזו מגיע לכ-17,000 שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully