וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הזהב ממשיכים לעלות: מחירה של אונקיה האמיר ל-369.25 דולר

יהודה שויצר

3.2.2003 / 13:11

בשנה שחלפה זינקו מחירי הזהב בכ-33%; מחיר הפלטניום נסק לשיא של 23 שנים ל-689 דולר לאונקיה; האמרת מחירי הנפט, נפילת הדולר ותופי המלחמה הנשמעים בעיראק מובילים להתחזקות הזהב



החשש כי מתקפה אמריקאית בעיראק קרובה מתמיד הוביל לעלייה נוספת במחירי המתכות היקרות. הזהב האמיר ל-369.25 דולר לאונקיה, עלייה של 1 דולר ביחס ליום שישי. בשנה שחלפה זינקו מחירי הזהב בכ-33% - העלייה תודלקה על ידי האמרת מחירי הנפט, נפילת הדולר ותופי המלחמה הנשמעים בעיראק.



מחיר הפלטניום נסק לשיא של 23 שנים למחיר של 689 דולר לאונקיה. למרות שתחזיות האנליסטים סברו עד עתה כי מחיר הפלטניום ייסוג ל-650 דולר לאונקיה, המומנטום הנצבר כעת עלול להוביל לעלייה נוספת במחירו עד לרף 700 דולר לאונקיה, מעריכים מומחים בתחום.



המסחר במתכות היקרות עומד בסימן המתנה לדברי קולין פאואל, שר החוץ האמריקאי, שעתיד להגיש השבוע את ממצאיה של ארה"ב על עיראק בפני מועצת הביטחון של האו"ם. לפי הערכות, מתכוננת ארה"ב למתקפה לקראת סוף פברואר.



אי הוודאות הפוליטית בעולם בשילוב עם המצוקה הכלכלית בארה"ב שולחות משקיעים רבים לחיקן הבטוח של השקעות מסורתיות - הנפט והזהב. למרות החולשה הנוכחית במחירי הזהב, אנליסטים צופים כי על רקע המתיחות הגיאופוליטית ימשיך הזהב במגמה חיובית ב-3-6 החודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully