וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקפאת השכר על השולחן, בתנאי שתכלול את כולם"

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 14:57

כך אמר יו"ר ההסתדרות בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה. עוד הוסיף ארנון בר דוד: "אנו בהסתדרות מבינים שזו העת להידברות, ואני שמח על הקריאה של שר האוצר אביגדור ליברמן, לקיים שיח שלא היה פה בשנים האחרונות". האם התמורה להקפאה תהיה העלאת שכר המינימום ל-6,000 שקל?

אחרי הנאום של שר האוצר הבוקר בפתיחת "כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה", של המכון הישראלי לדמוקרטיה, הגיע תורו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, שהפתיע בנאום שמשבח את ההידברות עם ליברמן ושמרמז כי אולי השניים, על אף שהם מייצגים לכאורה אינטרסים מנוגדים, מתואמים ביניהם טוב בהרבה מכפי שהיו שר האוצר ויו"ר הסתדרות במערכות יחסים מקצועיות קודמות.

למעשה נדמה לפרקים כי יש הבנה בין ליברמן לבר דוד באשר להסכמי השכר במשק, אולי אף מתווה מוגבר של הקפאת שכר כללית בתמורה להעלאת שכר המינמום ל-6,000 שקל.

כך אמר יו"ר ההסתדרות: "כשמדברים על עסקת חבילה במשק, כל צד צריך לשים על השולחן, מה הוא מוכן לתת כדי שנצמיח את המשק. נושא הקפאת השכר הוא על השולחן מבחינתי, ויש לנו הסכמי עבודה פתוחים. עם זאת, המחירים בארץ עולים, רמת המחיה עולה, ואם אני אדבר על הקפאת שכר, יש לי רק תנאי אחד: זה חייב לכלול את כולם. את המורים, את הרופאים, את כל המגזרים במשק. לייצר מצב שמיישרים קו וכולנו מבינים שצריך להצמיח את המשק, ולכן העסקה צריכה להיות כוללת".

"אנו בהסתדרות מבינים שזו העת להידברות, ואני שמח על הקריאה של שר האוצר אביגדור ליברמן, לקיים שולחנות עגולים ושיח שלא היה פה בשנים האחרונות", אמר יו"ר ההסתדרות, בר-דוד, "הכותרת שהייתי נותן לכנס היא: מכאוס לצמיחה.

חיינו בשנים האחרונות בכאוס. בתחלואה בזמן הקורונה, ובמצב פוליטי מטורף שגרם לסחרור מערכות ויצר משק שהתנהל על אוטומט. משרד האוצר, המשרד הכי חזק והכי חשוב - לא תפקד בשנים האחרונות. אני שמח, ידידי שר האוצר ליברמן, שהרוח החדשה שאתה מביא איתך יכולה להוביל את המשרד הזה קדימה".

"לפני חצי שנה אמרתי שאני צופה שהחציון השני של 2021 יביא עמו צמיחה ואני מקווה שאכן כך יהיה. אנו בדרך הנכונה. עם זאת, יש לנו מספר חסמים. נושא החל"ת היה בעייתי, וטוב שמשרד האוצר סגר אותו. יש לנו עדיין בעיה עם התעופה והתיירות, שני ענפים מרכזיים שלא נפתחו באופן מלא ומשמעותי".

כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה 1. דוברות ההסתדרות ודוברות האוצר,
היילכו שלושה יחדיו בלתי אם נועדו? שר האוצר, יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, מסתודדים בכנס בירושלים/דוברות ההסתדרות ודוברות האוצר

התמורה להקפאת השכר תהיה העלאת שכר המינימום ל-6,000 שקל?

יו"ר ההסתדרות דיבר על השינויים בשוק העבודה ועל המהלכים שהוא מקדם להעלאת שכר המינימום:

"שוק העבודה משתנה לנו מול העיניים. בעקבות הקורונה, אני מזהה מגמה לפיה אנשים שמשתכרים ברמות השכר הנמוכות, לא רוצים לחזור לעבודה ב-5,300 שקל בחודש. הם מחפשים פתרונות תעסוקה אחרים.

זה מביא אותי לנושא העלאת שכר המינימום ל-6,000 שקל - אם אנו רוצים ליצור עולם מתקדם ולפתח את החברה הישראלית. אני פונה אל חבריי, ראשי המשק: עובד שמקבל שכר גבוה וראוי יותר, ייתן פריון גבוה יותר. אלו הדברים שאני שם על השולחן ורוצה לקדם. זה הנושא הכי חשוב מבחינתי".

בכירי כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה. דוברות ההסתדרות ודוברות האוצר,
בכירי האוצר והמגזר העסקי. "כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה" של המכון הישראלי לדמוקרטיה/דוברות ההסתדרות ודוברות האוצר

"ההסתדרות בראשותי תמיד תתן כתף ותשתף פעולה עם משרד האוצר"

נושא נוסף שעליו דיבר יו"ר ההסתדרות, הוא שילוב של יום עבודה מהבית: "אנו צריכים לאמץ את הדבר הזה במקומות עבודה שאפשר לעשות זאת. לאפשר לעובדים גמישות. אנו מטפלים בנושא ומנהלים שיחות על כך".

"יש משמעות לקידום מהלכים חדשניים, ולכן נושא נוסף שאני מקדם בשנה האחרונה, הוא שישה סופי שבוע ארוכים לעובדים, בשנה. זהו מהלך שיכול להביא בשורה לתרבות הפנאי, כמו גם לתרבות הצריכה. העובדים בישראל עובדים 42 שעות בשבוע, כאשר במדינות ה-OECD עובדים בממוצע 37-39 שעות בשבוע. גם ימי החופשה שלהם מועטים, לעומת ימי החופשה בשאר מדינות ה-OECD. בנושאים הללו נצטרך לטפל".

"אנו בהסתדרות פתחנו את השערים לעצמאים הקטנים, והם נמצאים בפורום העצמאים מבית ההסתדרות. ראינו אותם זועקים ויוצאים לרחובות בתקופת הקורונה. אפשר וצריך לייצר לעצמאים רשת ביטחון סוציאלית, כך שבזמן משבר הם יקבלו דמי אבטלה בדיוק כמו השכירים. גם נושא זה יבוא לידי ביטוי בעסקת החבילה, כי אנו חייבים לדאוג להם בעתות משבר. עלינו להיות ערוכים לכל תרחיש ואנו לא רוצים לראות אותם שוב ברחובות".

את דבריו סיכם יו"ר ההסתדרות, בר-דוד: "אנו עומדים על סף תקופה שיש בה הרבה סיכוי ותקווה. ההסתדרות בראשותי תמיד תיתן כתף ותשתף פעולה עם משרד האוצר ועם המעסיקים".

כזכור, עוד קודם לכן דיבר שר האוצר אביגדור ליברמן, שפתח את הכנס, ובין היתר, אמר: "אנו רוצים לשתף פעולה עם ההסתדרות ולהגיע לעסקת חבילה במשק וממשיכים לעבוד עליה". על סוגיית החל"ת, אמר שר האוצר: "דיברתי עם ארנון, יש סקטורים וקבוצות שחייבים לעזור להם, קודם כל לענף התיירות והתעופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully