וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7.6 מיליון שקל חזרו לצרכנים במחצית הראשונה של 2021

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 14:22

7,596,643 שקל החזירה לצרכנים המועצה הישראלית לצרכנות, במחצית הראשונה של השנה. עיקר התלונות מושפעות מהקורונה: קניות אונליין וביטולי טיסות וחופשות. רק אתמול אמר שר האוצר: "יש את הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן והמועצה הישראלית לצרכנות. אין שום סיבה שזה יימשך"

יום אחרי שספגה ביקורת משר האוצר, בשל היותר אחת משורה של גופים ממשלתיים, שלדעת שר האוצר, אביגדור ליברמן, ממלאים תפקידים כפולים, מפרסמת היום המועצה הישראלית לצרכנות את עיקרי ממצאי דו"ח פניות ציבור למחצית הראשונה של שנת 2021:

במחצית הראשונה של שנת 2021, התקבלו במועצה לצרכנות 14,683 פניות ו-77% מתוכן נמצאו מוצדקות.

בתקופה זו הושב לצרכנים סכום כולל של קרוב ל-7.6 מיליון שקל, בעיקר בשל השבת כספים לצרכנים בתחומי האירועים והתיירות שבוטלו בשנת 2020.

תלונות נגד חברות תקשורת ממשיכות להוביל את מצעד התלונות, ואחריהם ענפי התיירות, מוצרי החשמל, הריהוט וההלבשה.

מה הישראלים אורזים לפני חופשה בחו"ל. יחסי ציבור, ShutterStock
כספים הוחזרו לצרכנים שחופשותיהם בוטלו בתקופת הקורונה/ShutterStock, יחסי ציבור

מחצית ראשונה לשנת 2021 בסימן של "חזרה לשגרה"

במועצה לצרכנות רואים ירידה קלה במספר התלונות לעומת מספר התלונות שהתקבלו במועצה בשיא משבר הקורונה, אך רואים עליה בכמות הפניות ביחס לתקופה שלפני המשבר. ייתכן שהשוני המספרי נובע ממשבר הקורונה, הוצאת עובדים לחל"ת, ושימוש בתירוץ הקורונה גם לתקופה של אחרי המשבר.

פילוח פניות לפי תחומים מובילים 1.1.2021-24.6.2021. יחסי ציבור,
פילוח פניות לפי תחומים מובילים 1.1.2021-24.6.2021/יחסי ציבור

פניה מסיבית של צרכנים עם תלונות על רכש בסחר מקוון

במועצה חווים מעבר מסיבי לתלונות של צרכנים על רכש בסחר מקוון, יתכן שהחברות עדיין אינן ערוכות לכך. במועצה מציינים כי למרות שחלפה למעלה משנה מאז החל משבר הקורונה, עסקים רבים טרם ביצעו השבה מלאה בעקבות ביטולי עסקאות בזמן המשבר.

לאור העלייה המשמעותית בהיקף התלונות, ובהעדר מענה מטעם העוסקים, המועצה לצרכנות הרחיבה באתר את מדור מכתבי התראה וכתבי התביעה, וכיום יש בו למעלה מ-30 מכתבים וכתבי תביעה לתחומי התיירות, תעופה, חדרי כושר, לימודים וביטולי עסקאות מתמשכות.

פילוח פניות לפי סוג עסקה - 1.1.2021-24.6.2021. יחסי ציבור,
פילוח פניות לפי סוג עסקה - 1.1.2021-24.6.2021/יחסי ציבור

אתמול תהה שר האוצר האם המועצה חיונית

במקביל לפרסום הדוח, רק אתמול התבטא שר האוצר הנכנס, אביגדור ליברמן, בנושא כפילויות של גופים ממשלתיים - ואף התייחס במפורש גם לעצם קיומה של המועצה הישראלית לצרכנות:

"יש את הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, והמועצה הישראלית לצרכנות. אין שום סיבה שזה יימשך. אם רק נבטל את כל הכפילויות, נרוויח מיליארדים".

שר האוצר אביגדור ליברמן במפגש ראשון עם הנהלת המשרד, 14 ביוני 2021. דוברות משרד האוצר, אתר רשמי
שר האוצר, אביגדור ליברמן. האם יפעל כדי לסגור את המועצה או למזג אותה עם גופים דומים, כפי שרמז אתמול?/אתר רשמי, דוברות משרד האוצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully