וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל"ת נגמר: רגע לפני החזרה לעבודה, וודאו שהפנסיה שלכם לא נפגעת

גאל פלג, מנהל תחום עסקי, מנורה מבטחים

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 15:32

החל מהיום, רבים יחזרו למקום עבודתם או שיחפשו מקום עבודה חדש. רגע לפני שתשלומי דמי האבטלה מסתיימים, שווה לבדוק שקרן הפנסיה לא נפגעה ושהביטוחים הפרטיים מעודכנים לפי הצרכים שלכם, מומחה בתחום הפנסיוני מטעם מנורה מבטחים מסביר מה צריך לדעת ולמה כדאי לשים לב

קרן הפנסיה שלכם עדיין פעילה גם אם לא העברתם הפקדות בשנה האחרונה: דבר ראשון חשוב לדעת כי כחלק מהחלטת המדינה לשלם דמי אבטלה עד חודש יולי לכל מי שהוצא לחל"ת, הוחלט גם על התערבות בתחום הפנסיוני. המדינה קבעה להאריך את תוקף ארכת הביטוח בקרן הפנסיה כך שגם אם לא התקבלו הפקדות במשך 12 חודשים העמית עדיין יהיה מבוטח. לפני הקורונה זה עמד על חמישה חודשים. לכן, מבחינת כיסויים ביטוחים במקרה של פטירה או אובדן כושר עבודה, הציבור שהיה בחל"ת ב-12 החודשים האחרונים עדיין נשאר מבוטח.

נצלו את ההזדמנות לבחון האם הביטוח הפנסיוני שלכם תואם את הסטטוס והצורך שלכם כיום: חזרה לעבודה או התחלת עבודה חדשה היא הזדמנות לשבת עם מומחה פנסיוני ולבדוק שוב את החיסכון הפנסיוני כדי לראות שאתם במסלול מותאם לצרכים ולהעדפות שלכם. לדוגמה לאנשים צעירים או רווקים, חשוב לבדוק שאתם נמצאים במסלול רווקים שלא לוקחים מכם עלויות ביטוח מיותרות שאתם לא צריכים. לאנשים מבוגרים יותר מומלץ לבדוק מכלול של נושאים כמו כיסויים, כפילויות ביטוח מיותרות, ביטוחים רלוונטיים לבני/ בנות זוג, הוזלה של עלויות וכדומה.

בחנו את מסלול ההשקעה שלכם לפי ההכנסות והגיל: אנחנו יודעים שחלק מהציבור, לאור התנודתיות בשווקים עקב משבר הקורונה עשו שינויים במסלולי ההשקעה. חלק בחרו להוריד את רמת הסיכון ועברו למסלולים סולידיים וחלק אף זיהו הזדמנות והגדילו את רמת הסיכון בלב המשבר. זה הזמן לבחון ולבדוק מחדש את מסלולי ההשקעה שלנו , גם מי שכבר חזר לשוק העבודה וגם מי שהמשיך לעבוד לכל אורך הקורונה. השוק התאושש ויכול להיות שהם לא מרוויחים כמו שהם יכולים להרוויח. וגם הפוך, מי שלא עשה שינוי אבל התקרב לגיל הפנסיה, אולי שווה לו לבחון הורדת סיכון.

בידקו האם שווה לכם לכסות את הפער שנוצר בקרן הפנסיה בחודשים בהם לא בוצעו הפקדות: בהיבט החיסכון הפנסיוני כמובן שיש הפסד בפנסיה העתידית כי לא נכנסו הפקדות וכמובן שמה שלא נכנס לא צבר תשואה. אפשר להתגבר על זה באמצעות הגדלת ההפקדה משישה אחוזים ל-7 אחוזים, וגם באמצעות הפקדה באופן עצמאי. כלומר אפשר לעשות הוראת קבע או להוסיף הפקדה נוספת חד פעמית של כמה מאות שקלים כדי לגשר על הפער שנוצר בשנה האחרונה.

גם מי שעדיין לא מצא עבודה צריך לשים לב לפנסיה שלו: מי שלא צופה לחזור לשוק העבודה חשוב שיצור קשר עם קרן הפנסיה שלו וישב עם מומחה פנסיוני. העובדה שלא חוזרים לעבודה דווקא צריכה להניע לפעולה כי חשוב לראות מה צריך לעשות כדי שהקרן תישאר פעילה והעמית ימשיך להיות מבוטח. כמו שאמרתי בתחילה, המדינה האריכה את תקופת הביטוח ל-12 חודשים ולכן יכול להיות שאתם עדיין מבוטחים גם אם לא ביצעתם הפקדות.

הכותב הוא יגאל פלג, מנהל תחום עסקי ומטה מקצועי במנורה מבטחים.

זוג אצל יועץ פנסיוני. ShutterStock
התחלת עבודה חדשה היא הזדמנות ולבדוק שוב את החיסכון הפנסיוני/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully