וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם מדברים על פינטק, אבל איך זה משפיע עלינו?

רוני גבאי, דירקטור מוצר ב-PEPPER

עודכן לאחרונה: 2.7.2021 / 10:24

ישראלים רבים נחשפו לראשונה למושג "פינטק", עם האקזיט המוצלח מ"פיוניר" שעשה משקיע חכם בשם נפתלי בנט. אבל מה זה בכלל פינטק - ומה מידת השפעת הטכנולוגיה החדשה על עתיד הבנקאות?

חברת הפינטק הישראלית פיוניר, שאחד מבעלי המניות הקטנים בה הוא אחד בשם נפתלי בנט - ראש הממשלה בשבילכם - הונפקה השבוע בנאסד"ק לפי שווי של כ-3.3 מיליארד דולר. פיוניר היא אחת מחברות הפינטק הוותיקות בישראל, שנחשבת למעצמת פינטק עולמית. אבל מה זה בעצם "פינטק" ואיך הוא קשור לחיים היום יום שלנו?

"פינטק" (FINTECH ) הוא שילוב של שתי מלים - "פיננסים" ו"טכנולוגיה". חברות הפינטק הן חברות שפיתחו טכנולוגיות שנועדו לאפשר לנו לצרוך שירותים פיננסיים מתקדמים.

חברות אלו מביאות לשינויים ולשיפורים משמעותיים בשירותים הפיננסיים באמצעים טכנולוגיים - בדומה לנטפליקס, שבעזרת האינטרנט המהיר שינתה את הרגלי צריכת התוכן ועשתה שינוי גדול (Disruption) בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, או כמו חברות כמו אובר, GETT ו -WOLT, שבעזרת הטכנולוגיה עשו מהפכה עצומה בענפי התחבורה והמסעדנות.

ראש הממשלה נפתלי בנט בסיום קורס טיס 182, בסיס חצרים, 24 ביוני 2021. ראובן קסטרו
ראש הממשלה נפתלי בנט. רווח של כ-5 מיליון דולר שהניבה לו ההשקעה בחברת הפינטק "פיוניר", ימים לפני השבעתו כראש ממשלה, הפכו את המושג למעניין עבור ישראלים רבים/ראובן קסטרו

מתחרים לבנק או משלימים אותו?

השינויים הטכנולוגים הביאו גם לשינוי בדרישות הלקוחות, שדורשים שירותים מותאמים אישית, מהירים ויעילים יותר. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת כך גם רף השירות המצופה עולה.

חברות הפינטק אחראיות לפיתוחים טכנולוגיים שמאפשרים להציע ללקוח ערך מוסף ומוצרים שבחלק מהמקרים מתחרים באלה שמציעים המוסדות הפיננסיים המסורתיים, ובמקרים רבים אחרים משלימים אותם. כך, לדוגמה, פיוניר, שהזכרנו קודם, יצרה מהפך בתחום של העברות כסף לחו"ל.

חברת פינטק ישראלית אחרת, למונייד, שגם היא הונפקה לא מזמן, עוסקת בהתאמת מוצרי ביטוח טובים יותר וזולים יותר (בינתיים רק בחו"ל ולא בארץ).

חברות פינטק כדוגמת אלה מצליחות מפני שהן מאפשרות לשפר תהליכים קיימים, להוזיל עלויות או לייצר חוויה חדשה לגמרי ללקוח - לרוב בעזרת טכנולוגיה חדשה.

בנקאות אונליין. ShutterStock
השילוב ין פינטק, בנקאות אונליין ובנקאות פתוחה, ישנה את הדרך שבה אנו תופסים את הבנקאות/ShutterStock

הפינטק בעידן הבנקאות הפתוחה

מה שאמור לתת לחברות הפינטק רוח גבית היא רגולציית הבנקאות הפתוחה, שמתחילה להיכנס בהדרגה השנה. באמצעותה, חברות הפינטק יוכלו לגשת אל נתוני הלקוח ולהציע לו שירותים פיננסיים רלוונטיים יותר - בהסכמתו, כמובן.

כך, גם יוכלו המוסדות הפיננסיים המסורתיים, להתחבר לפינטקים השונים ולהציע שירותים חדשים ללקוחותיהם בשיתוף פעולה עם אותן חברות.

הפינטק הוא מנוע רב עוצמה שמשנה את הדרך שבה אנחנו צורכים את המוצרים הפיננסיים שלנו ומנהלים את הכסף שלנו. בעזרת הטכנולוגיות החדשות, הבנקאות הפתוחה (שיתוף מידע) וחברות הפינטק, מתעוררת התקווה כי יסופקו ללקוחות מוצרים ושירותים טובים יותר, שיצליחו לייצר חוויה חדשה ללקוח, ומעל הכול: לשמור ולדאוג לעתידו.

הכותב, רוני גבאי, הוא דירקטור מוצר ב-PEPPER

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully