וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר למען הגדלת האשראי החוץ בנקאי

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 8:16

ליברמן יביא היום לאישור ועדת השרים לחקיקה שתי הצעות שמטרתן לשפר את היצע האשראי במשק: במסגרת ההצעה הראשונה יוזמנו חברות פינטק להשיק מוצרים חדשניים. ההצעה השנייה תאפשר לנותני אשראי חוץ בנקאיים לגייס הון של 15 מיליארד שקל באגרות חוב, פי 3 מהתקרה היום

בימים שבהם עובר תחום האשראי כמה שינויים מרחיקי לכת, מתגייס גם שר האוצר כדי להנגיש את האשראי החוץ בנקאי לאזרח: בפעם הראשונה - על ידי פישוט האמצעים לנטילת אשראי באמצעות פתרונות מתחום הפינטק, בפעם השנייה - באמצעות היכולת של נותני אשראי חוץ בנקאי לגייס הון כדי שיוכלו להעמידו כהלוואות לציבור.

שר האוצר, אביגדור ליברמן, יביא, עוד היום, לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה בקשה להחלת דין רציפות על שתי הצעות חוק אותן מקדם משרד האוצר ואושרו בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה.

ההצעה הראשונה תוביל להקמת תכנית ייחודית - מעין "מגרש משחקים רגולטורי" ("Regulatory Sandbox") שמיועד לגופים פיננסיים טכנולוגיים מתקדמים ולחברות פינטק.

במסגרת התכנית יוכלו הרגולטורים לתת הקלות רגולטוריות לגופים אלו תוך גידור הסיכונים ובכך תאפשר להם לנסות את מוצריהן החדשניים בשוק הישראלי ולהיטיב עם הצרכנים. בנוסף, כל חברה שתשתתף בתכנית תלווה באופן צמוד על מנת להבטיח את הצלחת התכנית.

התכנית תהווה סביבת ניסוי חדשנית בישראל בשיתוף פעולה של כלל הרגולטורים הפיננסים בישראל כדי לתמוך בפעילותם של חברות פינטק ופעילות פיננסית חדשנית בישראל.

התכנית תפעל בהתאם למסקנות הצוות הבין משרדי שבחן יצירת סביבה רגולטורית מקלה המותאמת לחברות הפינטק. הצוות רוכז בידי משרד האוצר ומשרד המשפטים וכלל נציגים מרשות ניירות ערך, בנק ישראל, רשות שוק ההון, הרשות לאיסור הלבנת הון ולמימון טרור ורשות המיסים.

לדברי מנסחי ההצעה באוצר, תחום הפינטק טומן בחובו יתרונות רבים לצרכנים, למערכת הפיננסית ולכלכלה הישראלית, ביניהם, שיפור השירות לצרכן והפחתת עלויות, שיפור התחרות בישראל על ידי כניסת שחקנים חדשים לשוק, הגברת הנגישות למוצרים פיננסים, עידוד התעסוקה של מקצועות בעלי פריון גבוה וייעול הסביבה העסקית בישראל.

לדבריהם הצעת החוק צפויה לתת תנופה להטמעת המוצרים של חברות הפינטק בשוק הישראלי ולמימוש היתרונות האלו.

אביגדור ליברמן בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
שר האוצר אביגדור ליברמן: גישה קלה יותר באמצעות פינטק, ליותר אשראי - שיגוייס באמצעות יותר אג"ח/ראובן קסטרו

תחרות מוגברת לבנקים

הצעת החוק השנייה תאפשר לנותני האשראי לגוון ולהרחיב את מקורות המימון לצורך מתן אשראי ובכך תוזיל את עלויות המימון ותרחיב את אפשרויות התחרות של גופים אלו במערכת הבנקאית.

לפי הצעת החוק יתאפשר לנותני אשראי חוץ-בנקאי גדולים שעומדים בהוראות החוק להגדיל את תקרת הגיוס של אגרות חוב מ-5 מיליארד שקל ל-15 מיליארד שקל וכן לגייס חוב באמצעות ניירות ערך מסחריים.

בנוסף, יוסרו מגבלות שונות לעניין גיוס תעודות התחייבות מכלל נותני האשראי החוץ בנקאי. מגבלות אלו הגבילו את מרחב ההתנהלות העסקית של נותני האשראי ולמעשה מנעו מחלקם לגייס חוב באמצעות אגרות חוב.

הצעה זו תאפשר לנותני האשראי הללו להגדיל ולגוון את מקורות המימון הזולים יותר ולהפחית את התלות במערכת הבנקאית. כך, יתאפשר לנותני האשראי החוץ-בנקאיים להגביר את התחרות באשראי מול המערכת הבנקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully