וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנאביס רפואי: תיקון עולם גם למבוטחי מכבי

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 18:04

"תיקון עולם קנביט" תנפיק קנאביס רפואי למבוטחי הקופה, זאת לאחר שבינואר האחרון נחשף כי חברת הקנאביס הרפואי חתמה על הסכם ראשון מסוגו גם עם קופת חולים מאוחדת. מנכ"ל תיקון עולם: "מדובר בהבעת אמון במקצועיות וביכולת של החברה"

הקנאביס הישראלי ממשיך להתמסד: חברת הקנאביס הרפואי תיקון עולם קנביט דיווחה היום (א'), כי תנפיק מוצרי קנאביס רפואי למבוטחי קופת החולים מכבי, קופת החולים השנייה בגודלה בישראל, לאחר שביום חמישי האחרון חתמה על הסכם עם חברת מכבי יזמות וניהול, מקבוצת מכבי שירותי בריאות.

במסגרת ההסכם יוכלו מטופלי הקנאביס הרפואי (המחזיקים ברישיון לרכישת מוצרי קנאביס רפואי מהיחידה לקנאביס רפואי של משרד הבריאות) שהינם גם מבוטחי קופת חולים מכבי, להזמין מוצרי קנאביס רפואי מתיקון בהנחה של עד 20%, בדומה לחברי מועדון הלקוחות של תיקון עולם שנפתח לפני מספר חודשים, ולקבל ייעוץ והדרכה בנושא.

תוקף ההסכם בין הצדדים הוא עד כשנה, ובמסגרתו תהיה 'מכבי יזמות' זכאית לעמלה על כל מבוטח שהיא תפנה אל חברת תיקון עולם, לאחר הפנייה של כמות ראשונית העומדת על כמה אלפי מבוטחים.

חנות למכירת קנאביס רפואי בתל אביב 16 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
קנאביס רפואי. ההכרה מקופות החולים חשובה לחברות בתחום, מעבר לפן הכספי/ראובן קסטרו

כ-33,000 מטופלים בשתי קופות חולים

על פי נתוני היק"ר (היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות) לחודש מאי 2021 חברים בקופת חולים מכבי כ-24.3 אלף מטופלי קנאביס רפואי שתיקון עולם תוכל עתה להתמקד בהם.

אלו חוברים לכ-8.6 אלף מטופלי קנאביס רפואי החברים בקופת החולים מאוחדת, שכבר זכאים להנפקת מוצרי קנאביס רפואי של תיקון עולם. זאת לאחר שבינואר האחרון חשף כותב שורות אלו, כי החברה חתמה על הסכם ייחודי וראשון מסוגו עם קופת החולים.

אבינעם ספיר מנכ"ל תיקון עולם קנביט. ראובן קפוצ'ינסקי,
אבינועם ספיר, מנכ"ל תיקון עולם קנביט: שואף לספק קנאביס רפואי גם למבוטחי קופ"ח לאומית ושירותי בריאות כללית/ראובן קפוצ'ינסקי

"מעוניינים גם במטופלי קופות החולים הנוספות"

רוב חברות הקנאביס הרפואי ייחלו לכניסת קופות החולים ורואות בכך גושפנקא רפואית לתחום, לצד הגדלה מהירה ומאסיבית של השוק על ידי הגדלת כמות המרשמים, ולפיכך כמות המטופלים. ההנחה הרווחת היא כי שוק הקנאביס הרפואי יצמח בכ-50% תוך שנה בלבד מיום כניסת כלל קופות החולים לתחום.

יש לציין, כי הקנאביס הרפואי אינו חלק מסל הבריאות כיום, ולכן גם לא יכול להיות מסובסד עבור המבוטחים על ידי קופות החולים. לכן חלק מחברות הקנאביס חוששות כי כניסת הקופות תוביל גם ללחץ מחירים, שיוטל בעיקר על מגדלי הקנאביס הרפואי, שייאלצו לחתוך באופן משמעותי בשולי הרווח שלהם.

החשש הוא גם מאפשרות שהקופות ילחצו מחירים באמצעות רכישת מוצרי קנאביס רפואי מחו"ל, שלצד התחרות הגוברת כיום בין עשרות מותגי הקנאביס הרפואי הישראלים הקיימים, עלול להוביל לחיסול חלק מהחברות הקיימות, לצד אי הקמתן של חדשות.

מנגד, יש הטוענים כי קופות החולים עתידות לסבסד את מוצרי הקנאביס הרפואי עבור מבוטחיהן באמצעות הביטוחים המשלימים, וכי לחצי המחיר לא צפויים גם כך להתקיים במוצרי הקנאביס הרפואי המבוקשים, שמחירם למטופלים עומד על עד 320 שקל ל-10 גרם.

אבינועם ספיר, מנכ"ל תיקון עולם קנביט, אמר ל'וואלה! כסף', כי "מדובר בהבעת אמון במקצועיות הקלינית של תיקון עולם וביכולת של החברה לוודא רציפות טיפולית. יש עוד 2 קופות במדינת ישראל, ואנו מעוניינים לטפל בכל המטופלים במדינת ישראל ומעבר לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully