וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו של ההשקעות: מי מובילות את הטבלה?

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 11:43

היורו בכדורגל מתקרב לשלבי הסיום, אבל יורו ההשקעות נמשך: מחקר פירמת EY חושף את 10 המדינות האירופיות שהכי כדאי להשקיע בהן בשנת 2021. צרפת, בריטניה וגרמניה שומרות על מעמדן, אבל פורטוגל נכנסת לראשונה לעשיריה הפותחת

EY, מחברות הייעוץ הכלכלי והמיסוי הגדולות והמובילות בעולם מפרסמת את סקר 10 המדינות האטרקטיביות ביותר להשקעה בשנת 2021. סקרי האטרקטיביות של EY נועדו לעזור לעסקים לקבל החלטות השקעה וממשלות להסיר חסמי צמיחה.

הממצאים מבוססים על השקפותיהם של פאנלים מייצגים של מובילי דעה ומקבלי החלטות בינלאומיים ומקומיים. תכנית המחקרים קיימת כ - 20 שנה והיא הפיקה מחקרים מעמיקים על אירופה, אירופה, אפריקה, אזור הים התיכון, הודו, יפן, דרום אמריקה, טורקיה וקזחסטן.

על פי המחקר, 40% מהעסקים מתכננים להרחיב את פעילותם באירופה בשנת 2021, לעומת 27% בתחילת הקורונה. ההשקעות הזרות באירופה ירדו ב- 13% בשנת 2020 כאשר הקורונה קוטעת את תוכניות ההשקעה וגרמה לחוסר וודאות. צרפת, בריטניה וגרמניה מובילות כיעדי ההשקעה האטרקטיביים ביותר באירופה.

המשקיעים שהשתתפו בסקר מסכימים על ארבעה מרכיבים קריטיים לאטרקטיביות: מיומנויות, קיימות, תימרוץ ממשלתי ופישוט המס. ההשקעות אמורות להתאושש השנה כאשר המשקיעים מחדשים את הפרויקטים שנעצרו בשנת 2020: 40% שואפים להקים או להרחיב את הפעילות באירופה בשנה הבאה, לעומת 27% בלבד בתחילת 2020.

גשר מעל נהר הטאגוס בליסבון. ShutterStock
הגשר מעל הנהר בליסבון: עברה לצד של המדינות האטרקטיביות להשקעה/ShutterStock

איתות מפורטוגל

בנוסף, פורטוגל נכנסת לעשיריה הראשונה: "בשנה מאתגרת כמו 2020, פורטוגל נכנסה לעשרת המדינות האטרקטיביות ביותר בהשקעות זרות ישירות (FDI), מבחינת מספר הפרויקטים", נכתב בהודעה של EY.

על פי המחקר, בשנה שעברה הוכרזו בשוק הפורטוגלי 154 פרויקטים של במימון של 70% מקרנות אירופאיות ו -30% מקרנות משאר העולם.

הפרויקטים האלה היו אחראים ליצירת, לפחות, 9,000 מקומות עבודה. עם זאת, 154 הפרויקטים מייצגים ירידה של 3% בהשוואה ל -158 שנספרו בשנת 2019 עקב אי הוודאות שנגרמה ממגפת הקורונה שגרמה לאטרקטיביות של FDI במדינות אירופה לירידה של 13% בהשוואה לשנה הקודמת.

למרות ההאטה הקלה ב- FDI בפורטוגל, 37% מהנשאלים בתוכנית המחקר מתכוונים להקים או להרחיב את הפעילות בפורטוגל ב -12 החודשים הבאים.

עו"ד איתי מור, פעיל בתחום ההשקעות בפורטוגל. יח"צ,
עו"ד איתי מור, מייצג משקיעים בפורטוגל: "הוכחה נוספת לכוחה הכלכלי של פורטוגל"/יח"צ

עלייה בכמות הישראלים שמשקיעים בפורטוגל

הנה עשר המדינות האטרקטיביות ביותר להשקעה באירופה, לפי דירוגן ברשימה:

צרפת, בריטניה, גרמניה, ספרד, בלגיה, פולין, טורקיה, הולנד, אירלנד, פורטוגל.

איתי מור, בעלים של מור ושות' המייצג משקיעים בפורטוגל, חוגג את הכניסה של המדינה לרשימת עשר הגדולות: "המחקר של EY הוא הוכחה נוספת לכוחה הכלכלי של פורטוגל שעולה וצומח ומביא עוד ועוד משקיעים הן מאירופה והן מהעולם שמאמינים במדינה ורואים כיצד היא מגשימה את הפוטנציאל שלה.

אנו כבר רואים עלייה בכמות הישראלים המשקיעים הישראלים שמחפשים הזדמנויות השקעה נוספות במדינה הן בתחום הנדל"ן, התעשייה וגם בחקלאות.

הצפי להשקעות בשנים הקרובות הוא עוד ועוד גידול הן במשקיעים הישראלים והן בהתרחבות לסקטורים נוספים לרבות הייטק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully